Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:21:13 GMT

بازگشایی مدارس گلستان برای رفع اشکال دانش آموزان است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۸۹۳۹

بازگشایی مدارس گلستان برای رفع اشکال دانش آموزان است

احسان گوهری راد جمعه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: دانش آموزانی که از پوشش تلویزیون و طرح شاد برای آموزش تحصیلی خود استفاده می کنند، نیاز به حضورشان در مدارس نیست اما می‌توانند برای رفع اشکال و مشورت با اساتید حضور یابند.

وی ادامه داد: در بازگشایی مدارس، تجمع دانش آموزی را نخواهیم داشت چون با احتمال خطر شیوع ویروس کووید ۱۹ مواجهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تمام مدارس گلستان قبل از بازگشایی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی گرگان ضدعفونی می شود، گفت: برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا یک ماه قبل ۲۳ میلیارد ریال و اکنون هم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به حساب بانکی مدارس واریز شده است.

گوهری راد در خصوص اجرای طرح شاد هم افزود: اکنون ۵۰ درصد دانش آموزان استان گلستان از کلاس های آموزشی این طرح استفاده می کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان شهرستان بندرگز با ۶۱ درصد بیشترین استقبال را از برگزاری کلاس های آموزشی طرح شاد دارند.

به گفته وی، برای اجرای طرح شاد در استان گلستان ۱۰۰ درصد زیر ساخت ها فراهم و ۹۵ درصد معلمان آماده تدریس هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در ادامه اظهار داشت: ارائه فرم‌های خود اظهاری سلامت علاوه بر معلمان برای مدیران و نیروهای خدماتی مدارس هم الزامی است و افرادی که بیماری زمینه‌ای قلب و عروق، سرطان، دیابت و موارد دیگر دارند می توانند به محل کار نروند.

گوهری راد گفت: امتحان نهایی پایه دوازدهم دانش آموزان حضوری و از ۱۷ خرداد تا ۱۶ تیرماه 99 با رعایت مسائل بهداشتی برگزار می شود.

وی افزود: در پایه نهم هم چون هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مطرح است آزمون به صورت حضوری برگزار اما در سایر رشته ها تصمیم گیری با شورای مدرسه است که ارزیابی به چه شیوه ای انجام شود.

گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این عده در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه  بر عهده ۲۳ هزار فرهنگی است و از ابتدای اسفند ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ تعطیل شد.

مطابق گزارش روز گذشته کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر اخیر تعداد جان باختگان در کشور به ۶ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش گلستان ویروس کرونا گرگان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش گلستان ویروس کرونا گرگان گلستان اداره کل آموزش و پرورش گلستان ویروس کرونا گرگان گلستان دانش آموزان طرح شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت