Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@19:30:08 GMT

پیشرفت در صنعت دفاعی بخاطر وجود تفکر بسیجی است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۹۱۴۹

پیشرفت در صنعت دفاعی بخاطر وجود تفکر بسیجی است

حجت الاسلام حیدری گفت: در صنعت دفاعی بخاطر وجود تفکر بسیجی و روحیه خودباوری و استقلال، شاهد پیشرفت هستیم ولی در صنعت خودروسازی بخاطر روحیه خودباختگی و غربزدگی و روحیه (ما نمیتوانیم) و همچنین روحیه منفعت طلبی شاهد وابستگی و عدم پیشرفت هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمز، حجت الاسلام و المسلمین حیدری، امام جمعه شهرستان سیریک در خطبه های این  با اشاره به اهمیت تحولات منطقه، به ویژه کشور عراق اظهار کرد:انتخاب مصطفی الکاظمی به نخست وزیری عراق هرچند گزینه ایده‌آل جبهه مقاومت نیست، ولی نسبتا پروژه «بی دولت سازی» که آمریکابه دنبال آن بود، یک پیروزی برای جبهه مقاومت و شکست بزرگ برای آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علت پیشرفت در صنعت دفاعی و عدم پیشرفت در خودروسازی را ناشی از تفاوت تفکر حاکم در این دو عرصه دانست و افزود: در صنعت دفاعی بخاطر وجود تفکر بسیجی و روحیه خودباوری و استقلال، شاهد پیشرفت هستیم ولی در صنعت خودروسازی بخاطر روحیه خودباختگی و غربزدگی و روحیه (ما نمیتوانیم) و همچنین روحیه منفعت طلبی شاهد وابستگی و عدم پیشرفت هستیم.

امام جمعه شهرستان سیریک، با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز پرتاب ماهواره به فضا، گفت:برخی می گویند که چرا با وجود مشکلات اقتصادی،در عرصه موشک و ماهواره هزینه می شود در جواب باید گفت: اولا پیشرفت در این عرصه برای حفظ امنیت کشور و جلوگیری از تهاجم دشمن نیاز ضروری است ، ثانیا سرمایه گذاری در صنعت فضایی، ثمره اقتصادی هم برای کشور دارد و یک دلار هزینه، ده ها دلار درآمدزایی برای کشور دارد.

حیدی با اشاره به سانحه شناور کنارک، این حادثه دلخراش را به فرمانده کل قوا، خانواده بزرگ ارتش و خانواده معظم شهدا تسلیت گفت وعنوان کرد :این سانحه یک رزمایش بوده که نشان می دهد امنیت کشور، هزینه دارد و باید قدردان نیروهای نظامی و حافظان امنیت باشیم. همچنین حوادثی از این قبیل در همه جای دنیا اتفاق میافتند و اساسا نباید انتظار داشت که جزئیات علت حادثه، به صورت عمومی رسانه ای شود، زیرا چه بسا علل حادثه جزو اسرار نظامی باشد (که البته باید بررسی دقیق شود تا از حوادث مشابه جلوگیری شود.)

حجت الاسلام حیدری با بیان روایاتی در باب اهمیت «حق الناس» تصریح کرد:حق الناس آن میزان اهمیت دارد که اگر شهید هم حقی به گردن داشته باشد، بخشیده نمی شود تا به صاحبش ادا شود، حتی اگر نسبت به شخص کافری هم حق به گردن ما باشد، باید تا زنده هستیم ادا کنیم.

وی  اضافه کرد: یکی از مصادیق حق الناس، پرداخت خمس و زکات است که نیمی از خمس حق سادات فقیر است و اگر کسی خمس و زکات پرداخت نکند، قیامت مدیون فقرا خواهد بود.

 انتهای پیام/ق

منبع: دانا

کلیدواژه: صنعت دفاعی پیشرفت هستیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 پس از آنکه در نیمه دوم سال 1366 تا تیر 1367 که ایران قطعنامه 598 را پذیرفت، متاثر از افزایش تسلیح عراق توسط شوروی، استفاده گسترده از سلاح شیمیایی، کمک‌های اطلاعاتی غرب به ویژه آمریکا به صدام حسین و توسعه جنگ به خلیج فارس در چارچوب جنگ نفتکش‌ها، موقعیت ایران در صحنه نبرد متزلزل شد و ایران در تصمیمی عاقلانه قطعنامه 598 را پذیرفت. کاهش حضور مردم در جبهه‌ها نسبت به سال‌های نخست جنگ نیز شرایط را پیچیده‌تر کرده بود و تصور می‌شد مردم از جنگ خسته شده‌اند. پس از پذیرش قطعنامه از سوی ایران، صدام تصور کرد ایران در آستانه از دست دادن همه جبهه‌هاست و بر حملاتش شدت بخشید. اینجا بود که ملک فهد به صدام حسین با اشاره به روحیه ایرانی‌ها یک توصیه کلیدی کرد که باعث شد صدام حسین نیز چند هفته بعد قطعنامه را بپذیرد. پس از آن نیز حملاتی انجام شد که این بار مردم در جبهه حضور گسترده یافتند و مشخص شد پادشاه عربستان درک درستی از روحیه ایرانی دارد. روایت ظریف را از آن روزها و توصیه‌ای که پادشاه عربستان به صدام کرد، می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • حمله شدید پرسپولیس به سپاهان: تفکر داعشی
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه در گرگان تشییع شد
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد
  • این زن بخاطر نوع لباسش به ۱۱سال زندان محکوم شد
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • نکونام: سر ما کلاه گذاشتند/ قهرمان لیگ برتر هفته آخر مشخص می شود