Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله جاودان گفت: خداوند توبه‌کنندگان حقیقی را دوست دارد بنابراین دعای آنها را هم مستجاب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان»، بامداد امروز ۲۶ اردیبهشت شب ۲۱ ماه رمضان به مناسبت بزرگداشت لیالی قدر و مراسم شب احیا در مجموعه شهدای هفتم تیر به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند ارزش و اهمیت عبادت در شب قدر را برابر با هزار ماه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه مرگ دست انسان را از عالم دنیا و انجام عمل خیر کوتاه می‌کند، اظهار کرد: پس از مرگ انسان حتی به یک صلوات هم محتاج می‌شود و انتظار و امید دارد که دیگران برای او از عمل خیر چیزی بفرستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بهترین بهره درک شب قدر و عبادت در آن است، ابراز کرد: اگر انسان طبق دستورات الهی در قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) اعضاء و جوارح خود را از گناه بازدارد و بر آن استوار باشد مقاومت کند عجایب و زیبایی‌هایی از عالم خواهد دید که سابقه ذهنی برای او نداشته است.

وی افزود: زیبایی و عجایب عالم غیب با زیبایی و عجایب این دنیا قابل مقایسه نیست و انسان نمی‌تواند از آن تصور ذهنی داشته باشد.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه روز قیامت همه چشم‌ها گریان هستند، گفت: چشمان بسته بر گناه، چشمان بیدار بر اطاعت الهی و چشمان گریان بر مصایب حضرت سیدالشهدا(ع) روز قیامت گریان نخواهند بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که خداوند توبه‌کنندگان حقیقی را دوست دارد، اظهار کرد: وقتی خداوند توبه کنندگان را دوست داشته باشد به طور قطع دعای آنها را مستجاب خواهد کرد؛ در این شب قدر همه از خداوند درخواست کنیم بهترین‌ها همراه با عافیت را در تقدیر ما قرار دهد.

وی بیان کرد: غاصبان خلافت پس از پیامبر(ص) قصد داشتند قرآن و احکام آن را نابود کنند اما حفاظت و مراقبت امیرمومنان امام علی(ع) و فرزندان ایشان از قرآن کریم و احکام الهی مانع این امر شد.

آیت‌الله جاودان در پایان گفت: پس از رحلت پیامبر(ص) خداوند ائمه معصومین(ع) را قرار داد که قرآن کریم را برای مردم تبین و تفسیر کنند و احکام الهی را از آن استخراج کنند تا مردم با تفسیر به رای دچار اختلاف نشوند.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: احیای شب قدر شب قدر و امام زمان شب قدر آیت الله جاودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید «محمد منتظرقائم»، در امامزاده سید صدرالدین قنبر شهرستان میبد برگزارشد.

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم در این مراسم، گفت: در حمله آمریکای جهانخوار و مستکبر به طبس، خداوند نیرو‌های خودش را که به چشم امریکایی‌ها نمی‌آمدند، به نصرت ملت ایران فرستاد و شکست تلخ و تحقیر آمیزی را به آمریکایی‌ها تحمیل کرد.
آیت الله سعیدی با بیان اینکه درحادثه طبس همه درخواب بودند و بالگرد آمریکایی درحال بلند شدن از زمین به هواپیمای خودی برخورد کرد، افزود: آمریکایی‌ها برای آزادی گروگانهایشان آمده بودند، اما شن‌های طبس به امر خدا برخاستند و فضا را برای آمریکایی‌ها چنان مکدر کردند که با تلفات سنگین فرار را بر قرار ترجیح دادند.
وی گفت: آمریکایی‌ها برای اینکه اسناد مهمی که در نزد خود داشتند به دست ایران نیافتد با مزدورانشان ازجمله بنی صدر تماس گرفتند و با بمبارانی که در طبس رخ داد، شهید محمد منتظر قائم که برای حفاظت از اسناد و مقاومت اعزام شده بود به درجه رفیع شهادت نائل شد.
آیت الله سعیدی با بیان اینکه خداوند درحادثه طبس یک بار دیگر نصرت خود را به مومنین آشکار ساخت گفت: بنابراین اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می‌کند.
 وی در ادامه گفت: امروز ایران اسلامی به چنان اقتدار و عظمتی رسیده است که درهفته‌های اخیر توانست درپی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، عمق خاک رژیم جنایتکار اسرائیل را آماج حملات خود قرار دهد.
آیت الله سعیدی تصریح کرد: دشمن با ترویج مفاسد وناهنجاری‌های اجتماعی به دنبال فروپاشی کانون‌های خانواده و بی تفاوتی درجامعه است و باید با بینش، حضور درمساجد و مقاومت بر توطئه‌های دشمن غلبه کرد.
همچنین مراسم بزرگداشت شهید منتظر قائم اولین فرمانده سپاه یزد در شاهدیه نیز برگزار شد. 
سردار فتوحی سخنران این مراسم، به شرح وقایع و دسیسه‌های دشمنان نظام بویژه آمریکای جهانخوار طی چندین دهه اخیر پرداخت و افزود:تن‌ها با ایمان به خداوند و اتکا به جوانان نخبه، پله‌های اقتدار ایران اسلامی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و به قله‌ها نزدیک می‌شویم.
پنجم اردیبهشت‌ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس و سالروز شهادت تنها شهید این واقعه یعنی شهید «محمد منتظرقائم»، نخستین فرمانده سپاه یزد است.

دیگر خبرها

  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • حجت الاسلام علم الهدی: بشارت خداوند به استقامت کنندگان در راه حق
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است