Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک جهانی از رشد 460 درصدی میزان تقاضای کبالت تا سال 2050 میلادی خبر داد. در این میان کنگو نقش اصلی در تولید این ماده معدنی دارد اما نگرانی هایی نیز در مورد تولید پیوسته در این کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایمیدرو، میزان تقاضای جهانی کبالت تا سال 2050 میلادی نسبت به سال 2018 میلادی شاهد رشد 460 درصدی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک جهانی اعلام کرد این افزایش تقاضا ناشی از تامین نیاز روبه رشد جهان به استفاده از تکنولوژی های انرژی پاک است.

پیش بینی می شود تقاضای جهانی کبالت برای استفاده در تکنولوژی های انرژی پاک از140 هزار تن در سال 2018 میلادی به 644 هزار تن در سال 2050 میلادی افزایش یابد.

تولید 60 درصد کبالت جهان در کنگو

رشد تقاضای کبالت، به عنوان یک ماده اصلی در باتری خودروهای الکتریکی می تواند نگرانی هایی نیز در خصوص تامین این ماده معدنی ایجاد کند. چرا که بیش از 60 درصد کبالت جهان در جمهوری دموکراتیک کنگو تولید می شود.

به گفته بانک جهانی، تولیدکنندگان باتری خودروهای الکتریکی با وجود نگرانی زنجیره تامین مواد معدنی به ویژه کبالت، سعی بر این دارند تا با کاهش میزان کبالت مورد نیاز در این باتری های و نیز حفظ کیفیت و کارایی در آنها نگرانی های زنجیره تامین این ماده معدنی را کاهش دهند.

همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن، تعطیلی برای محدود کردن شیوع بیماری نگرانی هایی در خصوص توقف تولید کبالت به وجود آمده است. این نگرانی ناشی از تعطیلی تولید در استان هاوت کاتانگا Haut Katanga در جمهوری دموکرتیک کنگو است که می تواند به تولید و صادرت کبالت در این منطقه صدمه بزند.

طبق اعلام بانک جهانی، هرگونه تغییر بالقوه در تامین تقاضای کبالت می تواند تغییراتی در بخش ذخیره سازی ایجاد کند و منجر به این شود که صنعت در صدد تغییر در ترکیب شیمیایی و یا حتی نوع باتری ها برآید.

به همین ترتیب، حتی تغییرات کوچک در میزان و نوع تکنولوژی های ذخیره انرژی و فناوری های زیرمجموعه آن می تواند اثرات بزرگی در بازار کبالت داشته باشد.

طی سال 2019 میلادی 140 هزار تن کبالت در جهان تولید شد که کنگو به عنوان برترین تولیدکننده جهان توانست 100هزار تن را به خود اختصاص دهد. همچنین از مجموع 7 میلیون تن ذخایر جهانی این ماده معدنی رتبه نخست با 3 میلیون و 600 هزار تن ذخیره در اختیار جمهوری دموکراتیک کنگو قرار دارد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کبالت انرژی بانک جهانی مصرف ماده معدنی بانک جهانی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

منبع:  مشرق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟