Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سرتاسر زندگی امیرالمومنین(ع) برای شیعیان الگو است، گفت: حضرت علی(ع) در زمینه ساده زیستی در طول تاریخ بی نظیر بودند و کسی همانند ایشان وجود ندارد. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) در ابعاد مختلف و جهات گوناگون برای بشریت الگو هستند و بشریت باید برای این مرد آسمانی خضوع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از موضوعات محوری دنیا موضوع حقوق بشر و حقوق انسان است، امیرالمومنین(ع) عالی ترین آن را داشتند و در زندگی تطبیق کردند.

وی بیان کرد: پس از اینکه ابن ملجم مرادی به فرق مبارک امام علی(ع) ضربه شمشمیر زد امیرالمومنین(ع) را به منزل بردند، پس از ساعتی ابن ملجم را وارد اتاق کردند و امیرالمومنین(ع) به امام حسن(ع) فرمودند حسن جان به گونه ای با ابن ملجم برخورد کن که اضطراب و تشویش خاطر نداشته باشد چون این شخص مهمان تو است.

امیرالمومنین(ع) عالی ترین جلوه حقوق بشر را ارائه دادند

استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگی های بی نظیر امام علی(ع) عنوان کرد: این سخنان امیرالمومنین(ع) نسبت به قاتل خود است و کسی که به فرق مبارک این امام همام ضربه زده است، از نظر حقوق بشر کدام شخصیت این گونه به قاتل احساس محبت می کند، حقوق بشر موضوع مهم امروز دنیا است و امیرالمومنین (ع) عالی ترین جلوه اش را ارائه کردند و این موضوع در زندگی حضرت علی(ع) تجلی بخش است.

خوارج مذاکره ناخواسته‌ای را بر امام علی(ع) تحمیل کردند/ اشرافیتِ صحابه، علی(ع) را به قتلگاه کشاندارجمندترین مرگ از دیدگاه امام علی (ع)تازه‌ترین سروده حداد عادل در شکوه سیرت امام علی(ع)

آیت الله اسلامی با تاکید بر اینکه امیرالمومنین(ع) در زمینه ساده زیستی در طول تاریخ بی نظیر بودند و کسی همانند ایشان وجود ندارد، ادامه داد: نخستین مظلوم عالم زندگی بسیار ساده ای داشتند و گاهی غذاهای اعیان در اختیارش می گذاشتند و از آن استفاده نمی کردند و می فرمودند چگونه سیر بخوابم در حالی در حجاز برخی افراد گرسنه هستند.

وی عنوان کرد: پیش از ضربت خوردن امیرالمومنین(ع) یک شب منزل امام حسن(ع) و یک شب منزل امام حسین(ع) بودند و شب های ماه رمضان منزل فرزندانش مهمان بودند، شب نوزدهم منزل ام الکثوم بودند حضرت علی(ع) ذکر توحید و لا حول و لا قوة الّا بالله العلى العظیم گفتند و نگاهی به سفره انداختند و مشاهده کردند شیر و نمک داخل سفره است فرمودند  دخترم چه موقع دیده ای من در سفره این گونه باشم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امیرالمومنین(ع) نان خشک میل می کردند و ساده زیستی در زندگی و مشی حضرت وجود داشت، امام علی(ع) قصد داشتند برای خود و قنبر پیراهن تهیه کند، قنبر به بازار رفت و یک پیراهن 8 درهم نو و یک پیراهن 4 درهم دسته دوم خریداری کرد و هنگامی که پیراهن ها را آورد پیراهن نو را به آقا امیرالمومنین(ع) داد و پیراهن کهنه را برای خود برداشت.

استاد حوزه علمیه گفت: حضرت علی(ع) قنبر را صدا کردند و فرمودند تو جوانی و احساسات و شادابی و طراوت داری و از من سنی گذشته است و این پیراهن نو برای تو باشد و پیراهن دست دوم را من برمی دارم.

امیرالمومنین(ع) در برابر سنگرهای فساد ایستادگی کردند

آیت الله اسلامی با بیان اینکه سرتاسر زندگی امیرالمومنین(ع) برای شیعیان الگو است، گفت: حضرت علی(ع) در راس حکومت قرار داشت و حاکم 50 دولت بود و در چنین موقعیتی طلحه و زبیر قصد داشتند با توطئه اقدام به رانت خواری کنند و بیت المال را به غارت ببرند ولی امام علی(ع) در برابر افکار پلید این افراد سبک مغز و سنگرهای فساد ایستادگی کردند و فرصت سواستفاده از بیت المال غارتی را به آنها ندادند.

وی گفت: امیرالمومنین(ع) ضمن ساده زیستی بسیار مراقب بودند تا دیگران از بیت المال استفاده نکنند، افتخار می کنیم که پس از رسول خدا سید الاوصیا امیرالمومنین(ع) رهبر جامعه اسلامی و رهبر بشریت است و انشاالله از زیارت و شفاعت این امام همام بهر مند شویم و آموزه های آسمانی آن حضرت را برای خودمان به عنوان سرمشق و الگو قرار داده و به آنها بپردازیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از افتخارات ما شیعیان است امیرالمومنین(ع) رهبر آسمانی ما هستند و باید همه اعمال، کردار و حرکات ما طبق مرضیات و منویات معصومین(ع) به خصوص امام زمان(عج) باشد، امید داریم هرچه زودتر حضرت مهدی(عج) ظهور کنند و جامعه را پر از عدل و داد کنند.

انتهای پیام/452/ ع

R7854/P/S6,62/CT15

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو مجلس خبرگان رهبری امیرالمومنین ع ساده زیستی حضرت علی ع امام علی ع حقوق بشر بی نظیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۹۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت که هیئت مرکزی نظارت، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان انتخابات خبرگان، از آنها برای شرکت در افتتاحیه دعوت می‏ کند. رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت که مراسم افتتاحیه در "ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی" برگزار می‌شود. ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، نمایندگان خود را شناخت. بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، دوره نمایندگی خبرگان رهبری ۸ ساله است و ۸۸ نماینده دارد. قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، خبرگان منتخب مردم، وظیفه تعیین رهبر و همچنین بررسی و مشورت درباره شرایط رهبر را برعهده دارند.  ساختار مجلس خبرگان رهبری از هیئت رئیسه و ۷ کمیسیون از جمله "کمیسیون بررسی راه‏‌های پاسداری و حراست از ولایت فقیه‏، کمیسیون تحقیق و کمیسیون اقتصادی" تشکیل شده است.  رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین گفت که پیام رهبر انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری خوانده خواهد شد.  آیت الله مدرسی یزدی افزود: در جلسه افتتاحیه اول خرداد، هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه سنی ۴ نفر هستند که یک رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی دارد و سپس هیئت رئیسه دائم تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه دائم مجلس خبرگان رهبری، ۷ نفر است و یک رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز دارد.

دیگر خبرها

  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران