Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان این داوطلبان می‌خواهند در «بررسی چالش انسانی» شرکت کنند، روشی که می‌تواند باعث تسریع تولید واکسن شود.

پژوهشگران در شیوه معمول کارآزمایی بالینی واکسن گروهی از افراد را که واکسن زده‌اند در طول چند ماه با گروهی از افراد که دارونما دریافت کرده‌اند، مقایسه می‌کنند تا معلوم شود چه تعداد از آنها دچار عفونت با ویروس می‌شوند و چه تعداد مصون می‌مانند و به این ترتیب تاثیربخشی واکسن معلوم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا ساختن واکسن کووید-۱۹ این همه طول می‌کشد؟

اما در شیوه «چالش انسانی» افرادی که واکسن زده‌اند به طور مستقیم در معرض ویروس قرار می‌گیرند تا نتیجه تاثیربخشی واکسن زودتر معلوم شود.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید بررسی‌های چالش انسانی برای تولید هر واکسنی ضروری نیستند، اما در برخی موارد می‌توان انجام آنها را درخواست کرد.

اما موانع اخلاقی هم بر سر راه این کار وجود دارد، سازمان جهانی بهداشت می‌گوید این روش نباید برای عوامل بیماری‌زایی استفاده شود که میزان مرگ‌ومیر بالایی دارند یا درمانی برایشان وجود ندارد.

ایده استفاده از کارآزمایی چالش انسانی برای تسریع در ساخت واکسن ویروس کرونا برای اولین بار در ۳۱ مارس در مقاله‌ای در ژورنال بیماری‌های عفونی مطرح شد.

آیا راه کوتاه‌تری برای رسیدن به واکسن کرونا وجود دارد؟

نویسندگان این مقاله استدلال کرده بودند که با اینکه آزمایش واکسن با این شیوه خطراتی را برای افراد شرکت‌کننده به دنبال دارد، اما «تاخیر در تولید واکسن باعث مرگ هزاران هزاران نفر در جهان خواهد شد.»

اکنون بیش از ۱۶۰۰۰ نفر از ۱۰۲ کشور در بیانیه‌ای را امضا کرده‌اند که در آن می‌گویند حاضرند برای تسریع در ساخت واکسن خودشان را در معرض عفونت با ویروس کرونا قرار دهند.

اغلب این افراد داوطلب بزرگسالان جوان هستند.

گرچه ویروس کرونا بیماری شدیدتری در سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای ایجاد می‌کند، اما موارد بیماری شدید و مرگ با آن در بزرگسالان جوان هم مشاهده شده است. از طرف دیگر اثرات ویروس کرونا بر بدن به طور کامل شناخته نشده و گزینه‌های درمانی آن محدود بوده است.

کد خبر 511849 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ویروس کرونا چالش انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا