Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  جعفرپور معاون دفتر خودرو وزارت صمت در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص جزئیات گازسوز کردن خودروهای عمومی تصریح کرد: تاکنون ۴۸۰ هزار نفر برای گاز سوز کردن خودروی عمومی ثبت نام کرده اند.

جعفر پور ادامه داد: ما مذاکراتی با وزارت نفت نداشته ایم که خودروهای دولتی و وانت های کارگاه های صنعتی هم به عنوان خودروهای عمومی در طرح گاز سوز کردن رایگان قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایگاه های سی ان جی تا پایان آذر هوشمند می شوند

او افزود: ثبت نام در این طرح اکنون اختیاری است اما مقرر شده تا پایان آذر تمام جایگاه های سی ان جی مجهز به سامانه هوشمند شوند و تنها خودروهایی می توانند سوخت بزنند که گواهی سلامت داشته باشند.

جعفرپور بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست می بایست استانداردی را در این زمینه تدوین و به ما ابلاغ می کرد که هنوز این کار انجام نشده است اما ما برای تسریع روند کار،  اجرای طرح را شروع کرده ایم و منتظر ابلاغ استاندارد هم هستیم.

او افزود: همچنین پلیس راهور باید همکاری لازم را برای تبدیل کارت خودروی بنزینی به گازسوز داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: در بخش تامین مخزن و مواد اولیه مورنیاز هم گمرک باید همکاری لازم برای ترخیص هر چه سریعتر کالاها داشته باشد.

معاون دفتر خودرو وزارت صمت تاکید کرد: قیمت حق الزحمه انجام خدمات را هم  باید سازمان حمایت اعلام کند که البته باید از سوی سازمان استاندارد انجام می شد که تاکنون اعلام نشده است.

او افزود: بحث حق الزحمه بین پیمانکاران اصلی و پیمانکاران تبدیل مطرح است و این تبدیل برای مردم هزینه ای ندارد.

معاون دفتر خودرو وزارت صمت بیان کرد: ۳۵۰ هزار کارگاه در سراسر کشور در حوزه تبدیل فعال هستند که این میزان باز هم باید افزایش یابد.

همه خودروهای عمومی رایگان گازسوز می شوند

قاسمی قائم مقام پخش فرآورده های نفتی در ارتباط تلفنی تصریح کرد: طرح رایگان گاز سوز کردن خودرو را برای تمامی ناوگان عمومی کشور از جمله  وانت و تاکسی و مسافربرهای شخصی در نظر گرفته ایم که تعداد خودروها به یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه می رسد. امیدواریم بعد از اجرای طرح هیچ خودروی عمومی غیر گازسوز در کشور نداشته باشیم.

او افزود: صد درصد تبدیل خودروها  در این طرح به صورت رایگان بوده و نرخ حق الزحمه مربوط به پیمانکار اصلی و پیمانکار تبدیل  است. هزینه گاز سوز کردن مسافربرهای شخصی نیز  بعدا اعلام می شود.

 

در حال تکمیل....

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سی ان جی گازسوز کردن خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی های اتومبیل دبی بعد از فروکش کردن سیل بی سابقه (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها