Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@05:11:47 GMT

هشدار یک عضو شورای عالی بورس به مردم

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۰۳۱۵

به گزارش صدای ایران، عضو شورای عالی بورس گفت: بورس به عنوان موجودی زنده است که در برخی مواقع هیجان دارد، قطعا از هیجان خواهد افتاد و با مسیر رو به رشد به آرامش می‌رسد.

به گزارش صدا و سیما، شاهین چراغی گفت: بازار بورس رکنی از اقتصاد کشور است و افزایش شاخص‌ها متأثر از سهام‌های بزرگ در بازار است. امروزه مردم ظرفیت بازار سرمایه را به خوبی شناسایی کردند و این باعث شده تا ورود نقدینگی به بازار سرمایه بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بورس نمادهای متفاوتی وجود دارد و مردم باید با دقت و مطالعه اقدام به خرید و فروش کنند، زیرا برخی شرکت‌های کوچک که ظرفیت رشد بالایی ندارند قیمت سهم شأن بدون کنترل بالا رفته است و اگر سهامداران اطلاعی از گزارش‌های مالی شرکت‌ها نداشته باشند و مستقیم وارد بازار شوند دچار زیان می‌شوند. پس تازه واردان بازار سرمایه باید به دور از شایعات اقدام به خرید صندوق‌های سهام کنند.
عضو شورای عالی بورس ادامه داد: بورس به عنوان موجودی زنده است که در برخی مواقع هیجان دارد، قطعاً از هیجان خواهد افتاد و با مسیر رو به رشد به آرامش می‌رسد. مردم حتماً با سرمایه‌های مازاد وارد بازار سرمایه شوند و به هیچ وجه خانه و ماشین خود را نفروشند.
به گفته این مقام مسئول بدون شک بازار سرمایه ظرفیت خوبی دارد، اما نباید به شایعات در فضای مجازی توجه و اقدام به خرید سهام کنند. با تمهیداتی که دولت و بانک مرکزی درباره عرضه سهام دولتی اتخاذ کرده است، ورود این حجم نقدینگی به بازار سرمایه، باعث توسعه اقتصادی شرکت‌ها می‌شود و اقتصاد از بانک محور به سمت سرمایه محور حرکت می‌کند.
چراغی با بیان اینکه افزایش رشد شاخص حباب نیست بیان کرد: تحریم‌ها اقتصاد ما را مقاوم کرد و باعث شد در تولید بسیاری از اقلام خودکفا شویم و نیاز ارزی کشور کاهش یابد. به طور مثال در حوزه فولاد زمانی واردکننده فولاد بودیم، اما اکنون صادرکننده هستیم.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: شورای عالی بورس مردم بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت

بازار سرمایه با توجه به افت ارزش معاملات فعلا در وضعیت رکودی به سر می برد و در این روز ها رشد خاصی را تجربه نمی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام اولین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می رسد فعلا نه انگیزه ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی جرئی به  2 میلیون و 304 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی 1400 واحدی به ارتفاع 765 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «شگویا» و «تجلی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «خزامیا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «کرمان» و «کرومیت» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 8 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 51 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می خورد، بازگشایی منفی صندوق های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز 163 نماد در محدوده مثبت و 266 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 160 نماد در محدوده مثبت و 180 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها