Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،حجت الاسلام خراسانی ،مدیر گروه دائره المعارف‌های قرآنی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی اظهار کرد: پروژه دائره المعارف قرآن کریم از پروژه‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه‌های قرآنی در حال انجام در سطح کشور است.

او با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال است که پروژه دائره المعارف قرآن کریم شروع شده و تا اکنون ۱۶ جلد از این پروژه منتشر شده است، گفت: این کار با معیارها، استاندارد‌ها و معیار‌های شناخته شده دایره المعارفی در کشور، در حال تدوین است که بر اساس حروف الفبا انجام شده و به زبان فارسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گروه دائره المعارف‌های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی تصریح کرد: نثر این کتاب به‌صورت دائره المعارفی و معیار است و تلاش شده که مقالات ویژگی جامعیت را داشته باشد و مشتمل بر منابع دسته اول و معتبر بوده و در عین حال، مختصر باشد.

او افزود: دائره المعارف قرآن کریم حدود ۳ هزار موضوع اعم از معارف، مفاهیم و اعلام قرآن را در بر دارد؛ این اعلام شامل اعلام مصور و اعلام غیر مصور بوده و در قالب ۶ بخش علمی در حال انجام است.

خراسانی با بیان اینکه در همه بخش‌های این دایره المعارف از افراد متخصص در این موضوع استفاده می‌کنیم و همه مقالات قرآنی است، اظهار کرد: در بخش‌های فلسفه و کلام، عرفان و اخلاق، ادیان، فقه و حقوق، اعلام و تاریخ، معارف، مفاهیم و همچنین بخش علوم قرآنی مقالات بعد از تأیید و تصویب آماده برای نشر می‌شود.

او گفت: تا بحال ۱۶ جلد از دائره المعارف قرآن کریم منتشر شده و به زودی جلد ۱۷ این دائره المعارف که از حرف «ص» شروع شده و تا حرف «ط» ادامه دارد به زودی منتشر خواهد شد.

مدیر گروه دائره المعارف‌های قرآنی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی تصریح کرد: بخشی از این مداخل که در جلد ۱۷ دائره المعارف قرآن کریم استفاده شده، اعم از صادق (از اسما و صفات الهی)، صالحان، صبر، صحابه، صلح، صدیقین، صلح، صلوات و... مهمترین مداخلی است که در این جلد وجود دارد و جلد ۱۷ مشتمل بر ۶۷ مدخل اصلی و مقاله است.

او با اشاره به انتشار سالانه یک جلد از دائره المعارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: این دائره المعارف در بوستان کتاب منتشر می‌شود و از نخستین جلد این دائره المعارف که در سال ۱۳۸۱ منتشر شد، تا کنون به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم توانستیم هر سال یک جلد از این دائره المعارف منتشر شده است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن کریم دائره المعارف دائره المعارف قرآن کریم دائره المعارف معارف قرآن کریم جلد ۱۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در کاشمر

دریافت 21 MB

تصویربردار: حسین دباغ

کد خبر 6095580

دیگر خبرها

  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان
  • اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن
  • اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد
  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در کاشمر
  • (تصاویر) آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • عکس/آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم
  • آزمون تخصصی حفاظ قرآن کریم در گلستان برگزار می شود