Web Analytics Made Easy - Statcounter



باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس طی بیانیه‌ای اعلام کرد خانواده بزرگ و میلیونی باشگاه پرسپولیس ضایعه تلخ درگذشت متین قوسی فوتبالیست نوجوان و استعداد خوب کشورمان را به خانواده این مرحوم و بازماندگان تسلیت می گوید.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در بیانیه باشگاه پرسپولیس آمده است: خبر درگذشت متین قوسی فوتبالیست نوجوان و استعداد خوب کشورمان باعث تالم و تأثر همه اهالی فوتبال کشورمان شد و خانواده بزرگ و میلیونی باشگاه پرسپولیس هم این ضایعه تلخ را به خانواده این مرحوم و بازماندگان تسلیت می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن ادای احترام به روح این مرحوم اما برخی از باشگاه‌ها و اهالی فوتبال در اقدامی عجیب با موج سواری و سوءاستفاده از این واقعه تلخ، خواستار لغو مسابقات لیگ برتر و تعطیلی آن به دلیل شیوع ویروس کرونا هستند! در این باره این سوال پیش می‌آید که مگر این مرحوم در زمین فوتبال دچار کرونا شده که برخی‌ها فوت یک انسان را دستمایه رسیدن به اهداف خود قرار دادند؟ مگر به دلیل درگذشت تعدادی از پزشکان و پرستاران که به راستی مدافعان سلامت هستند بیمارستان‌ها تعطیل شد؟

در این میان آیا جان رانندگان، کارگران، کارمندان، مشاغل و … اهمیتی ندارد که مشاغل آنها آغاز به کار کرده و کسی هم این گونه وااسفا سر نداده است؟ آیا نگرانی از ویروس کرونا برای کارگرانی که در کوره‌های پرحرارت و معادن مشغول به کار هستند وجود ندارد؟ در این شرایط هزاران و بلکه میلیونها نفر مشغول به کار و خدمت رسانی به جامعه هستند اما به نظر می‌آید که عده‌ای بنا به مصلحت و منافع خود یا باشگاه‌شان خواستار تعطیلی لیگ برتر شدند.

نکته حائز اهمیت این است که افرادی خود را مدافع سلامت مردم معرفی می‌کنند با اقدامات‌شان بارها نشان داده‌اند به چیزی جز منافع خود فکر نمی‌کنند. آیا کسانی که این گونه دم از نگرانی برای سلامت مردم می‌زنند حاضرند بیزینس و شغل‌های غیر فوتبالی خود را هم تعطیل کنند؟! امیدواریم اتحادی که در این زمینه بین برخی از باشگاه‌ها و دشمنان دیروز که امروزه دوست‌های خوب برای همدیگر هستند در همه زمینه‌ها وجود داشته باشد!

گفتنی است که باشگاه پرسپولیس به عنوان پرهوادارترین تیم آسیا که میلیون‌ها طرفدار در همه جای ایران دارد اعلام می‌کند در همه زمینه‌ها تابع قوانین هستیم و قانون هم برای ما قابل احترام است.

گلایه تند پدر متین قوسی از اهالی فوتبال

ورزش سه نوشت: متین قوسی فوتبالیست 16 ساله ای بود که سال گذشته نامش در مسابقه ستاره ساز شبکه سوم سیما مطرح شد. او که در بین 10 نفر برتر مسابقه ستاره ساز نیز قرار گرفته بود، دیروز بر اثر کرونا درگذشت تا جامعه فوتبال در غم از دست دادن این پدیده فوتبال عزادار شود. چند ساعت بعد از درگذشت متین قوسی اما کمپینی در فضای مجازی توسط اهالی فوتبال و چهره های سرشناس به راه افتاد که به حریرچی معاون وزارت بهداشت و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان هشدار داده شد تا برای ادامه لیگ برتر تلاش نکنند.


در بنری که در این خصوص منتشر شده عکس متین قوسی بالا قرار گرفته و در بخش پایینی عبارت «کرونا 1- فوتبال صفر» منتشر شده است. به این صورت که فوتبالی ها خواستند القا کنند ابتلای متین قوسی به کرونا می تواند در صورت شروع دوباره لیگ برتر هم تکرار شود و جان تعدادی از فوتبالیست ها را بگیرد.


بالا گرفتن حواشی اما باعث دلخوری پدر متین قوسی شده است. این مرد داغدار می گوید از مرگ پسرش استفاده ابزاری شده و از اهالی فوتبال خواست به این حواشی پایان بدهند.


مهدی قوسی در گفت وگو با خبرنگار ورزش سه در این خصوص عنوان کرد: «قبل از هرچیز جا دارد از پیام های تسلیت بسیاری از اهالی فوتبال و بزرگان این عرصه تشکر کنم. آنها که معرفت شان ثابت شده و از روز گذشته نیز من و خانواده ام را مورد لطف قرار دادند و همدردی شان ما را آرام تر کرد، اما واقعا برخی اتفاقات افتاده که خوشایند نبود.»


وی ادامه داد: «متاسفانه احساس می کنم برخی افراد از پسرم استفاده ابزاری کردند. پسر من بر اثر کرونا جانش را از دست داد اما فوت او چه ربطی به لیگ برتر فوتبال دارد؟ چه ارتباطی دارد که لیگ برگزار بشود یا نه؟ من استوری آقافرهاد مجیدی را دیدم، بعد پیام کمال خان کامیابی نیا را مشاهده کردم. بقیه مسائل را هم دیدم و همه اینها بر دردم افزود. واقعا از این موضوع ناراحت هستم.»


پدر متین قوسی همچنین گفت: «متاسفانه برخی افراد به جای اینکه از داغ ما کم کنند، نمک روی زخم مان می پاشند. این همه حاشیه نمی دانم برای چیست. اصلا به خانواده ما چه ربطی دارد که لیگ برگزار شود یا نشود. من خودم فوتبالی هستم و اتفاقا طرفدار یکی از تیم های مطرح پایتخت هم هستم اما واقعا بعد از این حواشی از فوتبال بیزار شدم. متاسفانه با نام پسر مرحومم بازی شده و برخی دنبال سوءاستفاده از این موضوع هستند تا به منافعشان برسند.»


مهدی قوسی در پایان افزود: «من افرادی که این بحث ها را مطرح کردند را واقعا نمی بخشم. واقعا کسی به فکر من و خانواده ام هست؟ پسر من رفت، داغ ما کم نیست. این همه ماجرا دیگر چیست؟ از همه اهالی فوتبال می خواهم این موضوع را تمام کنند. اگر قرار است لیگ برگزار شود یا نه، به من و خانواده ام ربطی ندارد. خواهشا شما این مساله را به ما ارتباط ندهید و اجازه بدهید با غم خودمان سر کنیم و دیگر حاشیه جدید برایمان درست نشود. من از همه عاجزانه تقاضا دارم، اینقدر به خاطر ادامه یا تعطیلی لیگ نام پسر مرا نیاورند.»


منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در واکنش به بالا رفتن میانگین سنی بالای لیگ برتر معتقد است مربیان را نمی‌توان به استفاده از بازیکنان جوان مجبور کرد.

به گزارش مشرق، مجید جلالی، رئیس کمیته فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌های مهدی تاج مبنی بر پیر بودن لیگ برتر فوتبال ایران، با اشاره به اینکه خروجی لیگ با میانگین سنی بالا در تیم ملی هم دیده می‌شود، اظهار داشت: این مسئله یک موضوع واضح و روشن است، با توجه به اینکه در دوره گذشته جام‌جهانی و همچنین جام ملت‌های آسیا، تیم ملی یکی از پیرترین تیم‌های شرکت کننده بود، ضرورت تغییر نسل در تیم ملی فوتبال احساس می‌شود. در چنین شرایطی تغییر نسل تیم ملی در حالی که بدنه فوتبال و لیگ کشور میانگین سنی بالایی دارد، ممکن نیست.

وی افزود: پیر بودن لیگ سبب شده که میانگین سنی تیم ملی هم بالا برود و پیر شود. بنابراین در کمیته فنی فدراسیون پیشنهاداتی را در این رابطه برای فصل آینده لیگ برتر به سازمان لیگ ارائه کرده‌ایم. همچنین در این زمینه برای تغییر آیین‌نامه نقل‌وانتقالات جهت جوان شدن لیگ جلساتی خواهیم داشت. در آیین‌نامه نقل‌وانتقالات بندهایی وجود دارد که باید در آن تجدیدنظر شود.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در ادامه با اشاره به شرایطی که سبب شده است میانگین سنی تیم‌های لیگ بالا برود، تاکید کرد: وقتی در لیست باشگاه‌ها، ۲۲ بازیکن بزرگسال و ۷ تا ۸ بازیکن خارجی بتوانند حضور داشته باشند، مشخص است که فرصت به بازیکنان جوان نمی‌رسد. در این زمینه‌ها باید مقداری تجدیدنظر کرد.

جلالی با بیان اینکه یکی از عوامل تاثیرگذار در بالا رفتن میانگین سنی لیگ، دیدگاه نتیجه‌محوری در بین مربیان و باشگاه‌ها است، تصریح کرد: علاوه بر این تعداد زیاد بازیکنان بزرگسال در لیست باشگاه‌ها و همچنین مجوز جذب ۶،۷ بازیکن خارجی، سبب می‌شود که فرصت به بازیکنان جوان نرسد و بازیکنان جوان خیلی به سختی بتوانند خودشان را به ترکیب برسانند و شایستگی‌هایشان را ثابت کنند. چنین رویکردی لیگ را پیر می‌کند.

وی میانگین سنی بالا را تنها متعلق به لیگ برتر ندانست و عنوان کرد: در لیگ‌های پایین‌تر هم با این مشکل روبرو هستیم و باید در آیین‌نامه جذب بازیکنان در لیگ‌ها تجدیدنظر شود.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره اینکه به نظر می‌رسد با پایین آمدن قدرت ریسک مربیان ایرانی، استفاده از بازیکنان جوان هم کمتر شده است، گفت: ما مربیان را نمی‌توانیم به استفاده از بازیکنان جوان مجبور کنیم اما می‌توانیم از طریق آیین‌نامه لیست بازیکنان و اینکه تعداد بازیکن جوان و بزرگسال چند نفر باشند، تیم‌ها و مربی‌ها را به سمت استفاده از جوانان سوق بدهیم. همچنین با درج برخی مقررات تشویقی در فصل نقل‌وانتقالات، می‌توان برای تیم‌هایی که از بازیکن جوان بیشتر استفاده می‌کنند، امتیازی در نظر گرفته شود.

جلالی درباره اینکه با ادامه این روند، فوتبال ایران چه آینده‌ای پیش رو خواهد داشت، تاکید کرد: هیچ راهی جز جوانگرایی و تغییر نسل پیش روی فوتبال ایران نیست، اگر می‌خواهیم در آینده با تیم‌های بزرگ رقابت کنیم و تیم ملی در مسابقاتی که شرکت می‌کند یک رقیب قوی باشد، نیازمند تغییر نسل هستیم. البته امروز استفاده بیشتر از بازیکنان جوان تبدیل به یک باور عمومی در بین اهالی فوتبال شده است و باید این کار انجام شود و فضا برای تغییراتی که باید صورت بگیرد، آماده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در تهران!
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • پائز و چند انتخاب سورپرایز کننده
  • گالئونه: الگری در حال رسیدن به تمام اهداف تعیین‌شده است؛ چرا باید یوونتوس را ترک کند؟!
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی