Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@06:10:38 GMT

قبل از خواب این مواد را بخورید

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۱۱۰۲

برای خواب راحت بدن شما باید به اندازه کافی ملاتونین ترشح کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ برای خواب راحت شبانه فست فود و غذا‌های چرب نخورید. اما میوه هایی، چون آناناس و موز و مغز‌ها بسیار مفید است.

موز
موز خاصیت آرامبخشی دارد و به طور طبیعی مغز را آرام می‌کند. این میوه همچنین برای استراحت و آرامش عضلات بعد از یک روز کاری و ورزشی طولانی مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان بالای تریپتوفان موجود در این میوه باعث تحریک ترشح ملاتونین و کمک به خوابی آرامبخش می‌شود. می‌توانید این میوه را به صورت کامل یا در ترکیب اسموتی استفاده کنید.

زنجبیل
زنجبیل شهرت زیادی در سرتاسر جهان دارد، چون یک ماده ضدالتهاب و یک مسکن طبیعی و قوی است. مصرف دمنوش زنجبیل باعث تسکین درد‌ها و علائم مربوط به وجود التهاب در بدن می‌شود. باید بدانید که زنجبیل همچنین حاوی ملاتونین است و بنابراین برای داشتن خوابی راحت و آرامبخش مناسب است.

اگر در طول روز نور خورشید دریافت نکنید، در بین روز احساس خستگی زیادی می‌کنید و میزان ملاتونین بدنتان در شب افت می‌کند. توصیه می‌شود که در طول روز فعال‌تر باشید، تا حد امکان صبح زود از خواب بیدار شوید و در طول روز در معرض نور آفتاب باشید.

منبع: اسپوتنیک 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خواب مواد غذایی ملاتونین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)



منبع:پیج dr.neurosafari

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تست پله برای تعیین میزان سلامت قلب: ۶۰ پله را در چند ثانیه بالا می روی؟ (فیلم) چه زمانی باید از کاهش وزن‌ تان بترسید؟ (فیلم) ۳۴ مورد از خواص نارگیل برای سلامت بدن (فیلم)

دیگر خبرها

  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)
  • میوه َشادی بخش را بشناسیم
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید