Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفدهمین روز از عملیات بیت المقدس با توقف تهاجم نیرو‌های عراقی همراه بود.

به گزارش شریان نیوز،عملیات بیت المقدس را می توان یکی از انواع عملیات های گسترده ایران در دوران دفاع مقدس دانست. این عملیات روز دهم اردیبهشت‌ماه سال ۶۱ در چهار مرحله عمده به صورت گسترده از سه محور شرق، شمال شرق و شمال به سمت خرمشهر آغاز و روز سوم خرداد همان سال با پیروزی نیروهای ایران و بازپس گیری مجدد خرمشهر از چنگال عراق به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توقف تهاجم عراقی به نیروهای ایرانی با مقاومت مستحکم

ساعت ۰۶:۳۰ صبح امروز پس از اینکه مواضع نیرو‌های تیپ ۴۱ ثارالله (ع) سپاه و تیپ ۵۸ ذوالفقار ارتش (قدس ۴) در محور کوشک (در ۵ کیلومتری شرق دژ مرزی) زیر آتش شدید توپخانه دشمن قرار گرفت، ۱۵ تانک و نفربر عراقی با پشتیبانی ۲ بالگرد از دژ مرزی به‌طرف عمق خاک ایران پیشروی کردند، لیکن پس از طی حدود دو کیلومتر، با مقاومت نیرو‌های خودی در ساعت ۰۹:۰۰ متوقف شدند و با تحمل خساراتی ازجمله سرنگونی ۲ بالگرد و انهدام یک تانک و یک خودرو ناچار به عقب بازگشتند.

قرارگاه مرکزی کربلا؛ هماهنگ‌کننده نیروهای ایرانی

تحرکات اخیر ارتش عراق در محور‌های کوشک و طلائیه موجب شد قرارگاه مرکزی کربلا در دستورالعملی به قرارگاه‌های عملیاتی تحت امر خود، از آن‌ها بخواهد ضمن استقرار یک خط پدافندی مطمئن در نوار مرزی طلائیه تا شلمچه، برای آزادسازی و تأمین شلمچه و خرمشهر آماده باشند. محسن رضایی فرمانده سپاهی این قرارگاه نیز با تشریح آرایش و تقویت قوای عراقی، حمله‌ای دیگر ازسوی آن‌ها را محتمل دانست.

بمباران اسکله‌های نفتی البکر و الامیه توسط نیروی هوایی ارتش

در عملیات‌های هوایی امروز، جنگنده‌های ایرانی علاوه‌بر سرنگون‌کردن چند فروند از هواپیما‌های عراق، دو اسکله نفتی البکر و العمیه را بمباران کردند. جنگنده‌های عراقی نیز مواضع قرارگاه نصر را مورد حمله قرار دادند.

در این عملیات‌ها، ۳ فروند از هواپیما‌های عراقی در منطقه جنوب کشور هدف قرار گرفته و سرنگون شدند. به این ترتیب و براساس اطلاعیه شماره ۹۰۸ ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی، تعداد هواپیما‌های سرنگون‌شده دشمن از آغاز عملیات بیت‌المقدس تاکنون به ۳۷ فروند رسید. همچنین، در یک مأموریت موفقیت‌آمیز، چند جنگنده ایرانی اسکله‌های نفتی البکر و العمیه عراق در شمال خلیج‌فارس را بمباران کردند و سالم به پایگاه‌های خود بازگشتند.

اعزام مضاعف نیرو به خرمشهر، خواست فرمانده کل سپاه از فرماندهان کلیه یکان‌ها

فرمانده کل سپاه پاسداران که تأخیر بیشتر در اجرای چهارمین مرحله از عملیات بیت‌المقدس را به‌دلیل انتظار ملت ایران برای آزادسازی هرچه سریع‌تر خرمشهر و نیز تقویت روزافزون نیرو و مواضع دشمن در نوار مرزی و شمال شلمچه و خرمشهر، جایز نمی‌داند، از فرماندهان مناطق کشوری سپاه پاسداران خواست تا اعزام نیروی بیشتر به این منطقه عملیاتی را تسریع کنند.

پاکسازی غرب کشور از ضد انقلاب

در ادامه پاکسازی بخش‌هایی از استان کردستان که هنوز در اختیار عناصر ضدانقلاب مسلح قرار دارد، امروز مدافعان انقلاب اسلامی چند روستای دیگر را از وجود ضدانقلابیون پاک کردند.

رزمندگان سپاه، ارتش و پیشمرگان مسلمان کرد سحرگاه امروز در دو عملیات توانستند ضمن پاک‌سازی روستا‌های بنه‌خوی، محسه و بلوه از توابع بانه، یک پایگاه ضدانقلابیون در منطقه گردنه‌خان (محور سقز ـ بانه) را به تصرف کامل خود درآورند.

همچنین ستاد عملیات غرب کشور در سنندج اعلام کرد که ساعت ۱۷:۰۰ امروز، نیرو‌های خودی روستای چابلکان وزیر واقع در محور سنندج ـ مریوان را از وجود ضدانقلابیون مسلح پاک کردند. در این عملیات ۶ نفر از عناصر انقلاب کشته و ۴ نفر زخمی شدند.

تشبیه پیروزی‌های ایران از زبان نخست وزیر دوران دفاع مقدس

نخست‌وزیر پیروزی قوای نظامی ایران در جنگ با عراق را موجب وحشت ابرقدرت‌ها برشمرد و ضمن تأکید بر اینکه ایران به خاک عراق طمع ندارد، اقدامات بعدی این کشور را به موضع‌گیری‌های کشور‌های منطقه مرتبط دانست. او همچنین حقیقت خاتمه جنگ را خاتمه تشنج و برقراری صلح در منطقه توصیف و لازمه آن را سقوط رژیم صدام ذکر کرد.

نخست‌وزیر، عصر امروز در مصاحبه‌ای مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی شرکت کرد و به سؤالات خبرنگاران داخلی درخصوص مسائل مختلف ازجمله جلسه شورای همکاری خلیج‌فارس و اقدام ایران پس از رسیدن قوای نظامی‌اش به نوار مرزی پاسخ گفت.

تشکیل کمیته افشای جنایات صدام در هویزه

با تشکیل کمیته بررسی و افشای جنایات صدام در هویزه، این کمیته با صدور اولین اطلاعیه خود از مجامع و سازمان‌های بشردوست بین‌المللی، سفرای کشورهای خارجی در ایران و شهرداران شهرهای اشغالی فلسطین برای مشاهده این جنایات دعوت کرد.

به‌دنبال تخریب شهر هویزه از سوی ارتش عراق، امروز ستاد تبلیغات جنگ کمیته‌ای تحت عنوان "کمیته بررسی و افشای جنایات صدام در هویزه" تشکیل داد.

محکوم‌کردن جنایات صدام از سوی برخی کشورهای عربی

در ادامه تلاش برای توسعه همکاری جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های جبهه پایداری عرب (سوریه، لیبی، الجزایر، یمن‌جنوبی و سازمان آزادی‌بخش فلسطین)، امروز معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با سفرای فلسطین و یمن‌جنوبی در تهران دیدار و بر همکاری بیشتر کشور‌های مترقی عرب با ایران تأکید کرد.

رهبران سوریه و لیبی نیز با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که از تلاش‌های حکومت عراق برای عربی‌کردن جنگی که علیه انقلاب اسلامی ایران آغاز کرده است، جلوگیری می‌کنند.

تعبیر رسانه‌های غربی از باز پس‌گیری خرمشهر به دست نیروهای ایران

همزمان با آماده‌شدن قوای نظامی ایران برای آزادکردن خرمشهر از اشغال عراق، هفته‌نامه ساندی تایمز نوشت تصرف مجدد خرمشهر به‌دست ایرانی‌ها گواهی بر پایان جنگ نخواهد بود. نیویورک تایمز نیز یادآور شد اغلب دولت‌های عربی به‌شدت به بقای حکومت صدام حسین علاقه‌مندند. هرالد تریبیون هم معتقد است مردم عراق ادامه حکومت صدام حسین را بهتر از تسلط ایرانی‌ها بر خود می‌دانند.

عدم دخالت مصر در نبرد ایران و عراق

نشریات انگلیسی ساندی تایمز و آبزرور و خبرگزاری فرانسه پس از بررسی امکان حضور فعال مصر در جنگ ایران و عراق، احتمال تحقق آن را رد کردند.

این داستان ادامه دارد...

منبع: شریان

کلیدواژه: عملیات بیت المقدس نیروهای ایران جنایات صدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرباز ژاپنی که تا ۲۹ سال پس از پایان جنگ جهانی تسلیم نشد / شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین / پنج فعالیت بشری که از فضا دیده می‌شود / مارچ ۸۱۱، سلطان فرمول یک

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

سرباز ژاپنی که تا ۲۹  سال پس از پایان جنگ جهانی تسلیم نشد

 

ستوان هیرو اوندا از ارتش امپراتوری ژاپن یک افسر اطلاعاتی بود که تا ۲۹ سال پس از پایان جنگ جهانی دوم تسلیم نشد. در اواخر جنگ جهانی دوم نیرو‌های ژاپنی که مسئول حفاظت از جزایر پراکنده تحت تصرف ژاپن در اقیانوس آرام بودند، در اثر نرسیدن اطلاعات یا روحیه نظامی‌گری قوی که آن زمان حاکم بر جو نیرو‌های نظامی ژاپن بود تا مدت‌ها پس از تسلیم دولت ژاپن به نبرد ادامه دادند. از بین این سربازان وفادار به امپراتور، عجیب‌ترین مورد هیرو اوندا است که تا ۲۹ سال بعد از پایان جنگ به دستور فرمانده خود به نبرد ادامه داد. فرمانده اوندا به او دستور داده بود که از جنگل غذا پیدا کند، خودکشی نکند و به او اطمینان داده بود که شاید سه سال و شاید پنج سال طول بکشد، اما هر اتفاقی که بیفتد ما بازخواهیم گشت. تا آن زمان، مادامی که حتی یک سرباز داری باید به رهبری آن‌ها ادامه دهی. اوندا تا زمانی که فرمانده بازنگشت و فرمان به تسلیم شدن نداد، دست از نبرد نکشید، هنگام تسلیم شدن تفنگ، مهمات و نارنجک‌های دستی او هنوز سالم و آماده کار بود.

 

 

شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین

 

عدی صدام حسین، پسر بزرگ صدام حسین و مدیر اصلی روزنامه بابل عراق و مدتی رئیس کمیته المپیک عراق بود و اقدامات عجیب و تنبیهات غریبش در قبال ناکامی‌های ورزشکاران عراقی زبانزد بود. او در قساوت و خشونت جنسی مشهور بود و جنایات بسیاری را مرتکب شد و به واسطه همین رفتارها، هدف ترور نیز قرار گرفت و از ناحیه پا آسیب جدی دید. در حمله آمریکا به عراق، عدی صدام در لیست افراد شدیداً مورد تعقیب دولت آمریکا بود تا اینکه در سال ۲۲ ژوئیه ۲۰۰۳ در پی حمله نیرو‌های آمریکایی به پناهگاهشان در موصل کشته شد. عدی در دوران دیکتاتوری صدام حسین، زندگی شاهانه داشت و از جمله تفریحاتش نگهداری از گروهی از شیر و یوزپلنگ در ویلاش بود. تصاویر این شیر و یوزپلنگ‌ها که پسر صدام در دوران نفت در برابر غذا و گرسنگی مردم عراق، به آن‌ها ظرف مملو از گوشت را می‌دهد، می‌بینید.

 


پنج فعالیت بشری که از فضا دیده می‌شود

 

با فرستادن ماهواره‌ها در دهه هفتاد میلادی به فضا و نظارت بر فعالیت‌های بشری، تغییر کره زمین بعد از گذشت چهل سال از آن زمان با در کنار قرار دادن این عکس‌ها حیرت آور است و می‌توان به راحتی نابودی محیط زیست به دست بشر را دید؛ این تصاویر حیرت انگیز را در ویدیو تابناک ببینید.

 

 

مارچ ۸۱۱ ، سلطان فرمول یک

 

«مارچ ۸۱۱ / March ۸۱۱» یک خودرو فرمول یک است که در سال ۱۹۸۱ تولید و با آن مسابقه داده شده است. این خودرو توسط تیم گرند پریکس مارچ و راننده ایرلندی آن، «دریک دیلی / Derek Daly» و راننده شیلیایی، «الیسِئو سالازار / Eliseo Salazar» و راننده سوئدی «استفان یوهانسون / Stefan Johansson» رانده شده است. همچنین این خودرو در ۱۵ مسابقه گرند پریکس شرکت داده شد و مقام‌های زیادی را نیز کسب کرد. در این ویدیو فرد ایرلندی که عاشق مسابقات فرمول یک است، توانسته این خودرو را به دست بیاورد. او درباره نحوه به دست آوردن آن و کار‌هایی که با این خودرو انجام می‌دهد، داستان‌هایی را روایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • سرباز ژاپنی که تا ۲۹ سال پس از پایان جنگ جهانی تسلیم نشد / شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین / پنج فعالیت بشری که از فضا دیده می‌شود / مارچ ۸۱۱، سلطان فرمول یک
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • اوقات شرعی هفدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • یک روایت از جهادگران در عملیات بیت‌المقدس
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • مرور یک تجاوز شیمیایی