Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@02:20:47 GMT

۳۰ نفتکش عربستان در راه آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۱۲۵۴

به گزارش اکوفارس به نقل از بلومبرگ، حرکت گروهی از نفتکش های پرشده از نفت خام عربستان به سمت سواحل آمریکا این نگرانی را در این کشور ایجاد کرده است که ممکن است مخازن این کشور دوباره پر شوند و مشکل نفت بدون مشتری و عرضه مازاد نفت آمریکایی مجدداً رخ دهد.

براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط بلومبرگ، بیش از 30 نفتکش عربستان قرار است در ماه های مه و ژوئن وارد ساحل خلیج آمریکا و همچنین ساحل غربی این کشور شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، بیش از 50 میلیون بشکه نفت خام عربستان که به سمت سواحل آمریکا در حرکت است، تحول مثبت اخیر در بازار نفت این کشور را مختل خواهد کرد.

ذخایر نفت خام ایالات متحده برای اولین بار از ماه ژانویه کاهش یافته است و موجودی مخازن کوشینگ در ایالت اوکلاهاما بیشترین کاهش را نسبت به ماه های گذشته داشته است.

سندی فیلدن، مدیر تحقیقات نفت و محصولات شرکت مورنینگستار، می گوید: محموله های نفتی عربستان می تواند موجودی بازار نفت آمریکا را دوباره به دوره تولید مازاد برگرداند، البته این موضوع بستگی به زمان بندی تحویل آنها دارد.

وی افزود: اگر این محموله ها با سرعتی برسند که با کاهش تولید نفت آمریکا و یا افزایش صادرات این کشور به تعادل نرسند، پس از آن شاهد مازاد نفت داخلی خواهیم بود.

صنعت نفت ماه هاست که به علت شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای این محصول استراتژیک در رکود به سر می برد. ظرفیت مخازن نفتی ساحلی و فراساحلی در سراسر جهان به دلیل انباشت نفت مازاد و بدون مشتری پر شده است. در ساحل غربی آمریکا، ذخایر نفت خام در حال حاضر تا پر شدن ظرفیت خود کمتر از 5 میلیون بشکه فاصله دارند.

داده های آماری اداره اطلاعات انرژی آمریکا این هفته نشان داد که تولید نفت خام این کشور برای ششمین هفته متوالی کاهش یافته و به کمترین میزان در طول یک سال گذشته رسیده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین شرکت بوئینگ تایید کرده که قصد دارد با فروش جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس ۲» به عربستان سعودی، درآمدهای خود از این نسل جنگنده را افزایش دهد.

کد خبر 849518 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده عربستان ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا