Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@15:09:40 GMT

ضرورت رسیدگی دیوان محاسبات به تخلف دولت

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۱۹۴۶

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواهان رسیدگی دیوان محاسبات به تخلف دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در حذف یارانه نقدی پردرآمدها شد.

 

علی قربانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با اشاره به وظیفه دولت برای قطع یارانه نقدی ثروتمندان طبق قانون، گفت: دولت با توجه به اطلاعات میدانی و استعلامات مختلف، یارانه نقدی افراد را حذف کرده است، البته ممکن است که اشتباهی رخ داده باشد، اما دولت وظیفه دارد که یارانه را به نیازمندان و دهک‌های پایین جامعه تخصیص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم پرداخت یارانه به افراد نیازمند، اظهارداشت: باید راه‌هایی برای بررسی اعتراض افرادی که یارانه‌شان قطع شده وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: افراد بسیاری از چند سال پیش بارها به بنده مراجعه کرده و گفته‌اند که یارانه‌شان به ناحق قطع شده است، اما مرجعی نیست که به شکایات آنها رسیدگی کند، دولت باید راه را باز کند تا اشتباهات احتمالی که در حذف یارانه نیازمندان صورت گرفته، جبران شود.

بیشتر بخوانید: چطور یارانه را از سرپرست خانوار جدا کنیم؟   زمان واریز وام یک میلیونی به حساب جاماندگان اعلام شد  

قربانی تصریح کرد: دولت باید به وظیفه قانونی‌اش برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها عمل و افراد متمول که نیازی به مبلغ یارانه ندارند را از چرخه پرداخت یارانه نقدی خارج کند، اما از طرف دیگر دولت باید کار دقیق‌تری انجام دهد تا حق کسانی‌که مستحق دریافت یارانه هستند، ضایع نشود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کسانی که مستحق دریافت یارانه نیستند در حال حاضر یارانه دریافت می‌کنند، گفت: دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و حذف دهک‌های پردرآمد تخلف کرده که باید دیوان محاسبات به این تخلف رسیدگی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی شاهد پرداخت یارانه ناچیز 45 هزار و 500 تومانی به پردرآمدها هستیم که از طرف دیگر، کارگران با کمترین حقوق و دستمزد در تأمین نیازهای اولیه زندگی‌شان با مشکلاتی مواجه هستند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مجلس مجلس شورای اسلامی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دیوان محاسبات کشور علی قربانی عضو کمیسیون برنامه یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان می‌دهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمی‌کند.

براساس گزارش تسنیم، بر این اساس نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی ۷۵ درصد و در کمیته امداد ۸۶ درصد کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی ۴۷ درصد و در کمیته امداد ۵۴ درصد کفایت می‌کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899815

دیگر خبرها

  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز