Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:21:55 GMT

نحوه امتحانات پایان ترم و نمره دهی دانشگاه شریف اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۲۰۳۸

نحوه امتحانات پایان ترم و نمره دهی دانشگاه شریف اعلام شد

بر اساس اعلام معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف، شیوه ارزیابی وضعیت پایان ترم دانشجویان این دانشگاه برای نیم سال تحصیلی جاری همان شیوه مرسوم نمره دهی (صفر تا ۲۰) خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در جلسه اخیر شورای مدیران آموزش دانشگاه صنعتی شریف، مجموعه نظرات دریافتی در خصوص شیوه پیشنهادی برای نمره ­دهی در نیم­ سال جاری (در پاسخ به استعلام­‌های انجام شده) جمع‌بندی شد و با توجه به آنکه اکثریت نظرات دریافتی همچنان به انتخاب شیوه مرسوم نمره­ دهی (نمره­ دهی عددی بین صفر تا ۲۰) اختصاص داشت، بنابراین مقرر شد با فرض امکان برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم در نیم سال جاری، شیوه نمره دهی همان شیوه نمره دهی مرسوم دانشگاه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین علاوه بر تسهیلاتی که در گذشته برای حذف ترم و حذف درس در این نیم سال دانشجویان اعلام شده است، تسهیلات دیگری نیز برای دانشجویان صرفا در این نیم­ سال در نظر گرفته شد.

بر این اساس، با توجه به شرایط خاص نیم ­سال ۹۸-۹۹، دانشجویان می ­توانند پس از ثبت قطعی تمامی نمرات این نیم­ سال در کارنامه و در بازه زمانی که در نیم­ سال تحصیلی آتی، توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تعیین و ملزومات آن در سامانه آموزش لحاظ خواهد شد، تقاضای تبدیل یکی از نمرات دروس خود به P (در صورت قرار گرفتن نمره اخذ شده در محدوده قبولی) و یا W را داشته باشند.

در صورت استفاده از گزینه تبدیل نمره یک درس به W، تعداد واحدهای باقی مانده در نیم­ سال برای دانشجویان کارشناسی نباید کمتر از ۸ واحد و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نباید کمتر از ۶ واحد شود.

همچنین اعلام شد به مدرسین دروس توصیه شود موضوع ارزیابی مستمر دانشجو در طول نیم ­سال را مدنظر داشته و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بخش قابل توجهی از نمره درس بر اساس ارزیابی مستمر دانشجو قابل تعیین باشد.

در صورتی که امکان برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم از طرف مراجع ذی صلاح کشوری به طور کامل منتفی شود، تمهیدات پیش بینی شده به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه شريف آموزش مجازی دانشجویان پایان ترم نمره دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم

گرچه سیاستمداران آمریکایی به شدت تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی در این کشور، همواره حامی تل آویو در نسل کشی علیه فلسطینیان به شمار می‌روند، اما جامعه این کشور به ویژه دانشگاهیان آشکارا پی به ماهیت روابط خصمانه با اسراییل برده و در حال انتقاد گسترده از رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتش در غزه است. 

به گزارش الجزیره، نمت مینوچ شافک، ریاست دانشگاه کلمبیا آمریکا از دانشجویان این دانشگاه خواست به اعتراضات خود علیه اسراییل پایان بخشند. 

وی بدون اشاره به جزئیات از شکست مذاکرات با نمایندگان دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی خبر داد. با این حال، شافک خواستار پایان بخشیدن داوطلبانه به اعتراضات و پراکندن شدن دانشجویان متحصن از محیط دانشگاه شد. 

با این وجود، وی از تبعات عدم پیروی دانشجویان از این موضوع و اتفاقاتی که ممکن است درپی آن رخ دهد مانند ورود نیرو‌های امنیتی به محیط دانشگاه و سرکوب دانشجویان اجتناب کرد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی ریاست دانشگاه کلمبیا آمده است: سازمان دهندگان اعتراضات و مقامات دانشگاهی در نهایت نتوانستند به توافقی بر روی پایان بخشیدن به اعتراضات برسند. این اعتراضات از سوی دولت ناقض قوانین دانشگاهی تلقی می‌شود. 

این بیانیه می‌افزاید: دانشگاه کلمبیا نمی‌تواند درخواست اصلی معترضان که قطع ارتباط با حامیان نظامی اسراییل است را اجرایی کند. با این حال، ما پیشنهاد کردیم که در عوض اقدام به سرمایه گذاری در حوزه سلامت و آموزش در غزه کنیم. همچنین پیشنهاد ما شفافیت بیشتر در سرمایه گذاری‌های مستقیم دانشگاه است. 

اکنون معترضان دانشجویی اعلام کرده اند تا زمانی که ۳ درخواست آنها از سوی مقامات دانشگاه اجرایی نشود به اعتراضات خود پایان نخواهند داد. این ۳ درخواست شامل: عدم سرمایه گذاری و قطع همکاری با شرکت‌های کمک کننده به حوزه نظامی اسراییل، شفافیت در امور مالی دانشگاه کلمبیا، و بخشش دانشجویان و اساتید دستگیر شده و یا تنبیه شده به دلیل اعتراضات می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • ادامه حمایت دانشجویان ایرانی از خیزش دانشجویان در جهان/ دانشجویان شریف تجمع کردند+ فیلم
  • دانشگاه کلمبیا تعلیق دانشجویان معترض را آغاز کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق کرد 
  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم