Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:07:41 GMT

رویدادهای مهم خبری کرمانشاه از ۲۰ تا ۲۶ اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۲۰۴۳

رویدادهای مهم خبری کرمانشاه از ۲۰ تا ۲۶ اردیبهشت

اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته برگزاری نشست شورای مسکن بود که استاندار کرمانشاه در آن اعلام کرد: پنج هزار واحد مسکن مهر استان با کمک طرح اقدام ملی مسکن تا پایان امسال تعیین تکلیف خواهد شد.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه یک سری از واحدهای مسکن مهر مشکل دار در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساماندهی می شود و مابقی تحت عنوان مسکن مهر به اتمام می رسند، افزود: سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر در اختیار مسکن و شهرسازی و مابقی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که هرچه زودتر باید برای ساماندهی آنها دست به کار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به مدیران این ۲ ارگان گفت: تعاونی هایی که برای ساخت مسکن مهر مشکل دارند مشخص شوند تا در نشست بعدی شورای مسکن برای آنها چاره اندیشی شود.

سه هزار و ۸۱۴ مسکن مهر تا پایان امسال تکمیل می شود

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: سه هزار و ۸۱۴ واحد مسکن‌ مهر استان تا پایان امسال تکمیل می شود و به مردم‌ تحویل داده خواهد شد.

مسعود شریفی افزود: از این تعداد واحدهای مسکونی ۲ هزار و ۹۸۸ واحد در مرکز استان، ۴۰۰ واحد در اسلام آبادغرب، ۱۱۲ واحد در کنگاور، ۱۵۰ واحد در جوانرود و ۱۶۰ واحد در هرسین در دست اقدام است.

سوانح جاده‌ای در کرمانشاه سه کشته بر جا گذاشت

رییس پلیس راه استان کرمانشاه، از وقوع ۲ فقره سانحه رانندگی منجر به فوت در محورهای کرمانشاه خبر داد و گفت: در این سوانح سه نفر جان خود را از دست دادند و ۲ نفر هم مصدوم شدند.

سرهنگ «محمد حیدری» اعلام کرد: حادثه رانندگی نخست در محور فرعی روانسر - کوزران میان چهار دستگاه خودرو سمند، وانت نیسان و ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ رخ داد که در این تصادف زنجیره ای رانندگان خودروهای سمند و وانت نیسان که به ترتیب ۳۳ و ۵۷ ساله بودند به علت شدت جراحت وارده پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند و رانندگان هر ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ نیز مصدوم شدند.

وی، علت وقوع این تصادف را تجاوز به چپ خودروی سمند اعلام کرد و افزود: راننده این خودرو پس از ارتکاب تخلف به صورت شاخ به شاخ با راننده وانت نیسان برخورد کرده است و سپس ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ نیز با خودروهای تصادفی برخورد می کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: در حادثه دوم نیز که بین سواری پراید با یک دستگاه کامیون در محور اسلام آبادغرب - حمیل ابتدای فرودگاه رخ داد راننده ۲۷ ساله خودروی پراید جان خود را به دلیل توجه نکردن به جلو از دست داد.

فرش قرمز دادگستری کرمانشاه برای «طلایه‌داران صلح»

همایش طلایه‌داران صلح در راستای اجرای«دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه» برگزار شد؛ دستورالعملی که بهمن سال ۹۸ از سوی آیت‌الله سیدابراهیم رییس، رییس قوه قضاییه ابلاغ شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در این همایش گفت: دست نیاز دراز می کنیم به سوی همه بزرگان و متنفذان و تمام کسانی که می توانند یک اختلاف را حتی اگر پرونده قضایی شده باشد، به صلح و سازش برسانند.

پرویز توسلی زاده استفاده از ظرفیت مردمی برای ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا را در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب، بخشنامه های دستگاه قضایی و دستورالعمل رییس قوه قضاییه دانست و گفت: کوتاه ترین و بهترین راهکار حل اختلافات صلح است.

کرمانشاه در لیگ‌های فوتبال و والیبال صاحب تیم می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه اعلام کرد: این استان باحمایت بخش خصوصی در لیگ‌های دسته یک فوتبال و والیبال صاحب تیم می‌شود.

صابر رحیمی  اظهارداشت: با پیگیری های استاندار کرمانشاه یکی از شرکت های خصوصی فعال در سطح استان به صورت رسمی برای حمایت از تیم های والیبال و فوتبال استان اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان اینکه نام این شرکت خصوصی پس از قطعی شدن حضور در لیگ ها اعلام خواهد شد، گفت: براساس هماهنگی های انجام شده با سرمایه گذار در فصل آینده رقابت های لیگ‌های دست یک والیبال و فوتبال نمایندگان استان کرمانشاه نیز به زمین خواهند رفت.

وزیر بهداشت: عملکرد کرمانشاه در بحث کرونا فوق العاده بود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت بیماری کرونا در کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بحث کرونا فوق‌العاده کار کرد.

دکتر سعید نمکی در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و معاونین وی اعلام کرد: ما نگران بودیم کرمانشاه از استان‌های با پیک بالای ابتلا به بیماری باشد و وضعیت در این استان بسیار خطرناک شود.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش های انجام شده وضعیت این استان هم اکنون مطلوب ارزیابی می شود و این تلاش ها و اقدامات انجام شده بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

در این دیدار دکتر محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواهان اختصاص مبلغی از مابقی اعتبارات تخصیصی از زلزله به استان کرمانشاه به دانشگاه علوم پزشکی بود که مورد موافقت وزیر بهداشت قرار گرفت و در این خصوص دستور مساعدت  لازم از سوی وزیر بهداشت به معاونت توسعه وزارت خانه ابلاغ شد.

استاندار: موج سوم‌ کرونا در کرمانشاه آغاز شده است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آژیر خطر موج سوم اپیدمی کرونا در کرمانشاه به صدا در می‌آید، گفت: در سومین موج این اپیدمی شاهد افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان هستیم و دلیل این موضوع نیز به افزایش تست از بیماران سرپایی باز می‌گردد.

هوشنگ بازوند در نشست ستاد کرونا استان اظهار داشت: از آغاز بحران کرونا تاکنون شاهد سه موج اپیدمی در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت در استان بوده‌ایم.

نماینده عالی دولت در کرمانشاه گفت: شرایط اپیدمی کرونا در استان بسیار نگران کننده است و در صورت رعایت نکردن جدی پروتکل‌های بهداشتی ممکن است در آینده نزدیک شاهد یک موج شدید ابتلا به کرونا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت افزایش تعداد مبتلایان، طرح فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی مغازه‌ها دوباره در کرمانشاه به اجرا گذاشته می شود.

بازوند همچنین تاکید کرد: به زودی و با همکاری شهرداری و هلال احمر آژیر خطر موج سوم کرونا در سطح محلات شهر کرمانشاه به صدا در می آید.

حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه، زمان بازگشایی مدارس استان را ۲۷ اردیبهشت اعلام کرد و گفت: مدارس فقط برای رفع اشکال دانش‌آموزان دایر می‌شود و حضور در این کلاس‌ها اجباری نیست.

مجید یزدان‌پناه در نشست خبری از آمادگی کامل اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای برگزاری چهار هفته کلاس رفع اشکال برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: همه عوامل اجرایی مدارس اعم از مدیران و معلمان در این چهار هفته برای پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان آمادگی کامل دارند.

وی با اشاره به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن کلاس‌ها و محیط آموزشی دانش‌آموزان گفت: همه دانش‌آموزان باید با لوازم بهداشتی مانند ماسک و دستکش در کلاس حضور داشته باشند و همچنین از ورود خانواده‌های آنها به داخل مدارس هم جلوگیری می‌شود.

۳۴۰ هکتار به مساحت شهر کرمانشاه اضافه شد

استاندار کرمانشاه اعلام کرد که براساس تصمیم شورای عالی مسکن و شهرسازی ۳۴۰ هکتار به اراضی شهری کرمانشاه اضافه شد.

هوشنگ بازوند در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری افزود: روز گذشته طرح جامع شهر کرمانشاه را در شورای عالی مسکن مطرح کردیم و وزیر راه و شهرسازی نیز پذیرفت که طرح بازنگری شود.
وی اظهار داشت: این اراضی در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن به شهر کرمانشاه اضافه شد و می تواند منجر به جهش تولید و رونق صنعت ساختمان در استان شود.

استاندار کرمانشاه افزود: موضوع رونق صنعت ساختمان در سال ۹۹ به عنوان یک اولویت دنبال می شود زیرا این صنعت می‌تواند منجر به رونق چندین صنعت زیرمجموعه آن شود.

کرونا بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی کرمانشاه خسارت زد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کرمانشاه، میزان خسارت‌ شیوع ویروس کرونا به بخش خصوصی استان را بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این خسارت در بخش‌های مختلف متغیر است.

کیوان کاشفی در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: در حال برآورد خسارت های ناشی از کرونا به بخش تولیدی استان هستیم تا بتوانیم در دوران پسا کرونا آن را جبران کنیم.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا همچنین منجر به بیکاری ۱۳ هزار نفر در استان کرمانشاه شده است.

عملکرد نیروی انتظامی مورد تایید نظام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: مجموعه اقدامات نیروی انتظامی همواره مورد تایید نظام و رهبری قرار داشته است و همه از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای پلیس مطلع هستند.

آیت الله علما در دیدار با فرمانده انتظامی استان اعلام کرد: تخریب نیروی انتظامی خسارت بزرگی برای کشور، مردم و نظام می باشد، بنابراین همگان باید در تقویت این نهاد بکوشیم.

وی افزود: اگر یک روز نیروی انتظامی در عرصه جامعه حضور نداشته باشد، آن زمان همه متوجه می شوند چه خسارت بزرگی به جامعه و امنیت مردم خواهد رسید.

در این دیدار سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز گزارشی از برنامه ها و فعالیت های پلیس را ارایه کرد و گفت: در مجموع امنیت استان در شرایط خوبی قرار داده و جزو مناطق امن کشور هستیم.

کاراته‌کاهای کرمانشاه چهار مدال در مسابقات مجازی کشور کسب کردند

کاراته کاهای کرمانشاهی در نخستین دوره مسابقات مجازی کاتای قهرمانی کشور موفق به کسب چهار مدال برنز شدند.

صبا امیریان در رده سنی بزرگسالان، سوگول امیریان در رده سنی نونهالان و آیلا گل‌عنبر و رها کرد هر ۲ در رده سنی خردسالان مدال آوران تیم کرمانشاه در نخستین دوره مسابقات کاراته مجازی کشور بودند.

تیم کاراته کرمانشاه با کسب چهار مدال برنز خود همراه با استان مرکزی در جایگاه مشترک هفدهم کشور ایستاد.

نخستین دوره مسابقات مجازی کاتای کشور در جهت تحقق پویش «در خانه می مانیم و ورزش می کنیم» با شرکت یک هزار و ۵۵۰ ورزشکار زن و مرد در رده های سنی مختلف برگزار شد.

مرکز جدید خونگیری کرمانشاه شروع به فعالیت کرد

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از آغاز به کار دومین مرکز خونگیری شهر کرمانشاه در «درمانگاه شهر» واقع در میدان آزادی خبر داد و گفت: این مرکز هم‌اکنون در نوبت صبح آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

«پژمان صالحی‌فر» با بیان اینکه اکنون در شهر کرمانشاه با حدود یک میلیون نفر جمعیت تنها یک مرکز خونگیری فعال است، افزود: در این کلانشهر باتوجه به نیازی که به خون در استان وجود دارد نیاز به ۲ مرکز جدید دیگر در نقاط پرتردد داریم که فعلا با همکاری بخش خصوصی توانستیم یک مرکز را فعال کنیم.

او دسترسی راحت‌تر مردم و جلوگیری از عدم ازدحام را یکی از مولفه‌های مهم مراکز خونگیری دانست و گفت: مرکز جدید خونگیری در هسته مرکزی شهر کرمانشاه واقع شده و در دسترس عموم مردم است.‌

به گفته او، این مجموعه از هفته قبل به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده و هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ برای دریافت خون دایر است.

رسانه‌ها تصویری غیرواقعی از کرمانشاه منعکس نکنند

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه کلانشهر کرمانشاه از نظر میزان وقوع جرایم در رتبه دوازدهم کشور است، از فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی خواست که اجازه ندهند یک تصویر غیرواقعی و ناامن از کرمانشاه نشان داده شود.

شهرام کرمی افزود: براساس آمارهای قوه قضاییه و نیروی انتظامی کشور رتبه کرمانشاه به عنوان نهمین کلانشهر کشور در «وقوع جرایم» همواره بیشتر از نهم و با توجه به جمعیت آن، بهتر از میانگین کشوری بوده است؛ مثلا اکنون در رتبه دوازدهم کشور است اما متاسفانه احساس امنیت در کرمانشاه کمتر از این میزان است.

او مثال زد که «در استانی در مرکز کشور، آمار ضرب و جرح از کرمانشاه بیشتر است اما تصویری که از آن ایجاد شده، یک تصویر معتدل است در حالی که کرمانشاه به اشتباه چنین نشان داده شده که مدام شاهد درگیری و زد و خورد است.»

نماز جمعه پایگاه محکم تقویت دین خدا است

امام جمعه قصرشیرین گفت: نمازجمعه پایگاه محکمی برای تقویت دین خدا و از نشانه‌های برپایی حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام علی ملکی در خطبه های نمازجمعه این هفته قصرشیرین در مسجد مهدیه افزود: از زمان صدر اسلام تاکنون نماز جمعه مکانی برای همدلی و ایجاد وحدت بین قلوب مسلمانان و مامنی امن برای مردم و رفع مشکلات و مسایل آن ها بوده است.

وی اظهارداشت: تریبون مقدس نماز جمعه باعث آگاهی بخشی به مردم و همچنین نقش بر آب کردن نقشه های دشمن و خنثی سازی حیله های بدخواهان نظام اسلامی و دین خدا است و از همین رو است که دشمن از برپایی آن ترس و وحشت دارد.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه کرمانشاه استانداری کرمانشاه کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی استاندار کرمانشاه استان کرمانشاه نیروی انتظامی شهر کرمانشاه دانش آموزان وزیر بهداشت قوه قضاییه بخش خصوصی مسکن مهر لیگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های دهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است