Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:53:01 GMT

بیش از ۹ هزار بازدید از مراکز بهداشتی کردستان انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۲۰۸۳

بیش از ۹ هزار بازدید از مراکز بهداشتی کردستان انجام شد

مجتبی ورمقانی روز شنبه اظهار داشت: این بازدیدها از ۶ اردیبهشت مصادف با اول ماه مبارک رمضان تا کنون انجام شده و در نتیجه آن چهار و ۴۲۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دام و طیور فاسد و غیر قابل مصرف کشف و پس از هماهنگی‌های قانونی نسبت به معدوم سازی بهداشتی آن اقدام شده است.

وی افزود: همچنین در زمان یاد شده تعداد ۹۵ صورتجلسه ضبط فرآورده‌های غیر قابل مصرف تنظیم و به مراجع قضایی و تعزیرات ارجاع شده که تعداد سه مورد از آنها به پلمب مرکز عرضه منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورمقانی افزود: این طرح با بهره گیری از توان ۷۴ نفر از کارشناسان دامپزشکی استان در قالب ۳۲ گروه عملیاتی در ۲ نوبت صبح و عصر، نظارت بر مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دام و طیور در حال انجام است.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها کردستان سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سازمان دامپزشکی کشور کردستان سازمان دامپزشکی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند