Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد امینی مشاور تحصیلی و دبیر ریاضی دبیرستان پسرانه سمای2 تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقاط ضعف و قدرت آموزش مجازی در زمان تعطیلی مدارس اظهارکرد: به نظرم فضای مجازی توانست کمک خوبی به افزایش ارتباط دبیران و دانش اموزان در دوران شیوع کرونا کند؛ اما این کلاس های آنلاین، با گذشت زمان، قدرت اثر بخشی خودشان را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دلایل این موضوع، حضور تمامی دانش آموزان با سطوح مختلف در کلاس ها بود که اقبال برخی از دانش آموزان، باعث کاهش راندمان و عملکرد دبیران شد.

وی افزود: به طور کلی ایام کرونا برای دانش آموزان ضعیف، فضا را برای تنبلی و دور ماندن از نظم درسی فراهم کرد در صورتی که به دانش آموزانی که با برنامه و هدف مباحثی مانند کنکور را جلو می‌بردند، فرصت خوبی داد تا نگران کمبود زمان برای دوره و جمع بندی مطالب نباشند.به همین دلیل بین دانش آموزان از نظر یادگیری مفاهیم درسی، تفاوت بسیاری به وجود آورد.

امینی ادامه داد: کلاس های آنلاین که در روزهای اول با استقبال زیادی از دانش اموزان روبه رو شد، می‌توانست این فاصله و تفاوت سطح آموزشی را کنترل کند؛ اما عدم نظارت کافی مسئولان و ارائه کلاس‌ها در تایم‌های نامناسب و عامل مهم تری مانند عدم کیفیت اینترنت کشور، تعداد دانش آموزان در این کلاس ها را با ریزش مواجه کرد.

این مشاور تحصیلی تاکید کرد: به طور کلی می‌توان گفت فصای مجازی در یکسان سازی سطح آموزشی، نتوانست کیفیت بالایی از خود نشان دهد. حتی برنامه های آموزشی رسانه ملی نیز در جلب توجه دانش آموزان پایه دوازدهم موفق نبود و خیلی از دانش اموزان از آن استقبال نکردند.

وی با اشاره به مشکلات دانش آموزان کنکوری در ایام تعطیلی مدارس گفت: یکی دیگر از نگرانی دانش آموزان کنکوری که از تابستان گذشته کار خود را اغاز کرده بودند، بحث طولانی شدن دوران مطالعات هست.چراکه آن‌ها طبق برنامه اعلام شده انتظار برگزاری کنکور در اوایل مرداد را داشتند اما تغییر تاریخ برگزاری کنکور به مدت تقریبا یک ماه، روند آماده سازی آن‌ها را دستخوش تغییرات کرد. این تغییرات می‌تواند اثرات منفی در میزان ساعات مطالعه و کیفیت مطالعه داشته باشد. مانند ورزشکاری که مدت بدنسازی آن برای شروع مسابقات دو ماه بیشتر شود.

امینی اضافه کرد: دانش آموزان کنکوری بعد از امتحانات نهایی باید تایم مطالعه خود را کمتر کنند تا بتوانند در مدت دوران 45 روزه کنکور، دوباره روند صعودی مطالعات را از سر گیرند تا درگیر افکار منفی یکنواختی نشوند. همچنین در این بازه زمانی باید در نظر داشته باشند که اولویت اول آن‌ها امتحانات نهایی است.

این مشاور تحصیلی بیان کرد: دانش آموزان کنکوری باید در این مدت باقیمانده تا شروع امتحانات، دروس دوازدهم خود را کامل مطالعه کنند حتی دانش اموزانی که این مرحله را گذراندند، باید با تست زدن این دروس را کامل جمع بندی کنند و سپس با اتمام امتحانات نهایی و در مدت یک بازه 25 روزه به مطالعه و مرور بخش هایی از دروس پایه دوازدهم بپردازند که هم تست های بیشتری در آزمون ها مطرح می‌شود و هم سوالات آسانتری برای پاسخ دارد.

وی افزود: یکی از نکاتی که باید دانش اموزان به آن توجه کنند این است که زمان خوبی برای نتیجه گرفتن در امتحانات نهایی دارند.مخصوصا دانش اموزانی که به هردلیل فرصت مطالعه کردن را از دست داده اند. کافیست این دانش آموزان نمونه سوالات نهایی دی ماه 97 و98 ،خرداد 98 و شهریور 98 را مطالعه کنند تا با مدل سوالات نهایی آشنا شوند و سپس بر اساس آن مطالعه درس مورد نظر را شروع کنند.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: کلاس های حضوری در این ایام، بیشتر جنبه رفع اشکال دارد اما در این مدت اگر کلاس های آنلاین برای دانش آموزانی که هدف آن ها امتحانات نهایی هست و دانش اموزانی که به دنبال موفقیت در کنکور هستند به طور مجزا برگزار شود و دبیران در این کلاس ها تمام نکات مورد نظر برای هر دو نوع آزمون را اموزش دهند. هم دانش آموزان بیشتری از این کلاس ها استقبال خواهند کرد و هم تاثیر بهتری از نظر کیفی و روانی برای همه دانش اموزان خواهد داشت و سپس در مدت 20 روزه باقیمانده آزمون کنکور سال های گذشته را تحلیل کنند تا با آمادگی کاملی در کنکور شرکت کنند.

انتهای پیام/

108 / 167 دانش آموزان کنکوری محمد امینی کنکور99 امتحانات نهایی نکات ضروری برای کنکور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانش آموزان کنکوری محمد امینی کنکور99 امتحانات نهایی دانش آموزان کنکوری امتحانات نهایی دانش اموزان کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد

وحید فراهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ مدرسه در استان گلستان ساخته شد که از این تعداد ۴۹ مورد با مشارکت خیرین انجام شد.

وی افزود: با این تعداد پروژه توانستیم ۱۹۷ کلاس درس را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

مدیرکل توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان گفت: برای ساخت ۵۰ مدرسه در استان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم سعی داریم طی ۶ ماه نخست امسال حدود ۴۰ پروژه دیگر به بهره برداری برسانیم و آنها را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

فراهی اظهار کرد: ۲۶ جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گلستان ۳۰ اردیبهشت با حضور مسؤولان کشوری و استانی در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090474

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم
  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم