Web Analytics Made Easy - Statcounter

«روز‌های تولد و شهادت سید محمدحسن میرجعفری با روز‌های ولادت و شهادت حضرت امام حسن (ع) مصادف بود. در سن ۱۷ سالگی و در روز عید قربان از قزوین اعزام شد و پس از دو سال دوری از خانواده و شهرش به شهادت رسید.»

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سیدمحمدحسن میرجعفری فرزند سیدابوجعفر در سال ۱۳۴۰ در رودسر متولد شدد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی در تاریخ ۱۳۵۹/۱۰/۱۵ در جبهه سوسنگرد در نبرد با صدامیان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد و طی مراسم با شکوهی در گلزار شهدای شیخان به خاک سپرده شد.  
عکس فوق مربوط به روز وداع با سید محمدحسن میرجعفری است. پدرش، حجت‌الاسلام سیدابوجعفر میرجعفری در پشت عکس نوشته است: «تولد سید محمدحسن مصادف بود با روز ولادت امام حسن (ع) و روز شهادتش هم مصادف بود با روز شهادت امام حسن (ع). در سن ۱۷ سالگی و در روز عید قربان از قزوین اعزام شد و پس از دو سال دوری از خانواده و شهرش به شهادت رسید. امید است این قربانی را خدای متعال از ما قبول فرماید.»  
یکی از همزمان شهید میرجعفری روایت می‌کند: «شهید میر جعفری سرباز وظیفه ارتش بود. شب شهادتش درجه (سردوشی) را از دوشش جدا می‌کند. دوستانش می‌پرسند: «چرا این کار را کردی؟» لبخند می‌زند و می‌گوید: «من فردا درجه‌ام را از جدم حضرت رسول (ص) خواهم گرفت.»

خانواده شهید میرجعفری همسایه آیت‌الله بهجت بودند. ایشان به این شهید ارادت ویژه‌ای داشتند. والدین این شهید آخرین بار که از کربلا به قم برگشتند؛ در خانه شان میزبان آیت‌الله بهجت بودند. آیت‌الله بهجت دم طاقچه منزل این شهید که عکس او در آن‌جا قرار داشت می‌ایستند و می‌گویند: «این شهدا مقامی دارند و حیف که مردم این مقام را نمی‌دانند.»

حاج آقا بهجت هنگام خداحافظی مجدد در مقابل عکس شهید ایستادند و حرف عجیبی زدند که فیلمش توسط برادر شهید ضبط شده است. می‌گویند: «صبح‌ها که حرم زیارت می‌روم نیت کرده‌ام به جای محمد حسن زیارت کنم. رفتم سمت ضریح از مشبک‌های حرم بگیرم به پشتم نگاه کردم دیدم او ایستاده است.»   شهید میرجعفر نفر وسط تصویر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آیت الله بهجت شهدای ارتش 8 سال دفاع مقدس 8 سال جنگ تحمیلی آیت الله بهجت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دیدار فرهنگیان با رهبر انقلاب در سالروز شهادت آیت‌الله مطهری

فیلم| دیدار فرهنگیان با رهبر انقلاب در سالروز شهادت آیت‌الله مطهری

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • فیلم| دیدار فرهنگیان با رهبر انقلاب در سالروز شهادت آیت‌الله مطهری
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است