Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:07:34 GMT

از تشکیل اورژانس تولید تا تلاش برای تکمیل مترو

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۲۴۹۸

از تشکیل اورژانس تولید تا تلاش برای تکمیل مترو

لزوم کاهش هزینه نقل‌وانتقال زباله در سلفچگان، تشکیل ۳۴۰ پرونده تخلف در طرح نظارتی ماه رمضان، آمادگی واگذاری زمین‌های شهرک الغدیر برای سرمایه‌گذاری، تجهیز بیمارستان شهید بهشتی به دستگاه پیشرفته رادیوتراپی، تجهیز سایت پسماند به دستگاه بی‌خطرسازی زباله، تغییر وضعیت کرونا در قم از قرمز به زرد، ضرورت تامین زیرساخت‌های تولید در شرایط کرونایی و پرداخت وام ۲۰۰ میلیون ریالی به باشگاه‌های ورزشی؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکیل اورژانس تولید باهدف جذب سرمایه‌گذار

استاندار قم بابیان لزوم ایجاد بستر توسعه و جهش تولید در حوزه معادن استان با در نظر گرفتن اولویت‌های زیست‌محیطی گفت: اورژانس سرمایه‌گذاری و تولید باهدف حل موانع جذب سرمایه‌گذاری در قم تشکیل می‌شود.

بهرام سرمست در جلسه شورای معادن، با اشاره به اولویت مدیریت استان در توسعه همه‌جانبه قم افزود: در کنار توجه به مسائل زیست‌محیطی، ضروری است تا بستر جهش تولید در حوزه معادن فراهم شود.

اهتمام قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در تکمیل مترو

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، با اشاره به برخی مسائل و مشکلات موجود در مسیر اجرای طرح قطار شهری قم گفت: اهتمام این قرارگاه بر تکمیل طرح متروی قم است.

سردار سعید محمد در جلسه شورای سازمان قطار شهری قم، بر تلاش و همکاری مجموعه مدیریتی استان به‌منظور رفع موانع موجود در مسیر اجرای متروی قم تأکید کرد.

انتظار مدیریت استان افتتاح فاز اول مترو تا پایان امسال است

استاندار قم بابیان این‌که با توجه به اهمیت و تاثیر  قطار شهری در توسعه استان، مترو قم یکی از طرح‌های اولویت‌دار استان است؛ گفت: اجرای فاز اول این طرح تا پایان سال ۹۹ از انتظارات اصلی مدیریت قم است.

بهرام سرمست در جلسه شورای سازمان قطار شهری قم، با تاکید بر تعامل مناسب میان مدیران استان و پیمانکار طرح قطار شهری افزود: خوشبختانه همکاری و هم‌افزایی خوبی در زمینه اجرای به‌موقع این طرح وجود دارد.

مشکل کمبود آب در شهرک‌های صنعتی

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری قم گفت: مشکل کمبود آب در شهرک‌های صنعتی قم جدی است و به معضلی در جذب سرمایه‌گذاران جدید تبدیل ‌شده‌است.

سید رضا علیزاده طباطبایی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: با شرایط کمبود آبی که در شهرک صنعتی شکوهیه وجود دارد، عملا امکان توسعه و واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران مختل شده‌است.

شروع طرح نظارت و بازرسی در بازار خودرو

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: بازرسی‌های این سازمان از بازار خودرو استان آغاز شده است و با متخلفان برخورد می‌شود.

محمود سیجانی در گفت‌وگویی افزود: با اجرای طرح بازرسی و نظارت در بازار خودروی قم،‌ در صورت مشاهده تخلف، پرونده برای صدور احکام قانونی به تعزیرات استان ارسال می‌شود.

گزارش حاکی است در همین رابطه یک انبار که در آن ۶۳ دستگاه انواع خودرو سواری به ارزش بیش از یک‌صد میلیارد ریال وجود داشت، در قم کشف و توقیف شد.

استقرار ضایعاتی‌ها در مکانی ثابت

معاون عمرانی فرمانداری قم، با اذعان به این‌که مراکز نگهداری و تجمع ضایعات و زباله باعث نازیبا شدن چهره و مبلمان شهری قم شده است، گفت: ورودی جاده جعفریه یکی از ورودی‌های مهم قم به شمار می‌آید که خودروهای ورودی از مسیر غرب کشور از این طریق وارد استان می‌شوند و در این ورودی به علت وجود واحدهای ضایعاتی نمایی از زباله دیده می‌شود و این به‌هیچ‌وجه متناسب با جایگاه ویژه قم نیست.

علی طالبی در جلسه کمیته مدیریت پسماند شهرستان قم، تعیین یک محل و مکان مناسب برای هدایت ضایعاتی‌ها را ضروری دانست و افزود: محور کوه سفید به دلیل نزدیکی به سایت نخاله و پسماند البرز بهترین نقطه برای استقرار می‌باشد تا در آینده شاهد ایجاد و شکل‌گیری شهرکی مانند صنوف باشیم.

لزوم کاهش هزینه نقل‌وانتقال زباله در سلفچگان

بخشدار سلفچگان، بابیان این‌که برای جمع‌آوری و ساماندهی پسماند در بخش سلفچگان برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده و این کار توسط پیمانکاران در ۲ دهستان راهجرد و نیزار شرقی  صورت می‌گیرد، گفت: حوزه پسماند شهرداری قم نیز در این خصوص همکاری خوبی با بخش دارد.

ابوالفضل تمیزی‌ در جلسه کمیته مدیریت پسماند شهرستان قم افزود: شهرداری برای جمع‌آوری زباله‌ها در بخش‌ها مبالغی را از دهیاری‌ها دریافت می‌کند که این امر موجب بالا رفتن هزینه‌ها برای روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری شده است.

نیاز به اعتبار یک‌هزار میلیارد تومانی برای تکمیل مترو 

شهردار قم گفت: تا پایان سال‌جاری فاز اول قطار شهری قم به بهره‌برداری برسد که پیش‌بینی می‌شود تکمیل این فار به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

‌سیدمرتضی سقاییان‌نژاد در حاشیه نشست شورای سازمان قطار شهری قم افزود: مشکلات و موانع بهره‌برداری از قطار شهری قم در این جلسه بررسی و تصمیم گرفته شد تا پایان سال ۹۹ فاز اول این طرح به بهره‌برداری برسد.

تجهیز سایت پسماند به دستگاه بی‌خطرسازی زباله

رییس سازمان مدیریت پسماند قم،گفت: دستگاه اتوکلاو ماکروویو برای بی‌خطر سازی پسماندهای پزشکی به‌زودی از کشور چین وارد قم شده و در سایت نخاله و پسماند البرز این استان نصب می‌شود.

سید عبدالله میر ابراهیمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دستگاه فوق برای استریلیزاسیون و کم‌خطر کردن پسماندهای عفونی و بیمارستانی تعریف‌شده است که با استفاده از امواج ماکروویو این عمل را اجرا می‌کند.

جهش تولید با توسعه کشت گلخانه‌ای

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: برای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی استان برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کنیم که از مهم‌ترین آنان افزایش سطح گلخانه‌ها و توسعه کشت‌ محصولات گلخانه‌ای است.

عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در ادامه توسعه سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای در قم،‌ امسال نیز دست‌کم ۱۸ هکتار گلخانه در استان ایجاد خواهد شد که نقش مهمی در رونق این محصولات خواهد داشت.

راهبرد دولت الکترونیک در بیمه سلامت

محمدرضا فخاریان قمی مدیرکل بیمه سلامت قم در جلسه شورای اطلاع‌رسانی این اداره کل گفت:‌ بر مبنای اسناد بالادستی و مصوبات هیات وزیران، استقرار دولت الکترونیک از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت در قم است.

ضرورت تسهیل خدمات به صنعتگران برای تحقق جهش تولید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: صنعتگران فعال استان ظرفیت خوبی برای جهش تولید دارند؛ اما برای تحقق این راهبرد، همراهی سایر دستگاه‌ها و تسهیل دسترسی به خدمات موردنیاز واحدهای صنعتی ضروری است.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این رابطه لازم است تامین زیرساخت‌های موردنیاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای افزایش سطح تولید، ازجمله زمین، آب،‌ برق،‌ گاز و سایر موارد، تسریع شود.

توسعه معادن کوچک‌مقیاس 

رییس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: به‌منظور تحقق راهبرد جهش تولید دربخش معادن استان،‌ طرح احیا و توسعه معادن کوچک‌ مقیاس در قم دنبال می‌شود.

محمدتقی کاظم‌زاده در گفت‌وگویی افزود: واگذاری معادن بدون بهره‌بردار، توسعه اکتشافات فلزی و پیگیری طرح برداشت مواد معدنی از دریاچه نمک از دیگر برنامه‌های این سازمان در راستای تحقق جهش تولید است که با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی انجام خواهد شد.

طرح بهسازی ۱۳۹ کیلومتر از راه‌ها

رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: بااعتبار ۶۷۵ میلیارد ریال طرح بهسازی و روکش آسفالت  ۱۳۹کیلومتر از راه‌های این استان در قالب ۱۴ طرح عمرانی اجرایی می‌شود.

محمدرضا زیدآبادی افزود: این طرح در راستای افزایش ضریب ایمنی و نگهداری از راه‌های استان اجرایی خواهد شد.

آمادگی واگذاری زمین‌های شهرک الغدیر برای سرمایه‌گذاری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم، شهرک الغدیر را از محورهای اصلی سرمایه‌گذاری استان دانست و گفت: ۸۶۰ هکتار از اراضی این شهرک آماده واگذاری برای سرمایه‌گذاران است.

اسرافیل شعاعی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: این شهرک کمبودی ازنظر زیرساخت‌های انرژی در بخش آب و گاز ندارد و حداقل‌های سرمایه‌گذاری در آن فراهم است.

واگذاری بی‌ضابطه گاز به واحدهای صنعتی

مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: واگذاری انشعاب گاز به واحدهای صنعتی به‌ویژه در شهرک شکوهیه بدون ضابطه خاصی انجام‌گرفته است.

علیرضا نصیری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: گازرسانی شهرک شکوهیه تا مرز ۴۰ هزار مترمکعب تکمیل‌شده است، اما همچنان واحدهای جدید با مشکل کمبود گاز روبه‌رو هستند.

اولویت شهرک‌های صنعتی تامین زیرساخت‌ها

معاون برنامه‌ریزی سازمان برنامه‌وبودجه قم گفت: تامین زیرساخت شهرک‌های صنعتی از اولویت‌های اصلی قم در سال جهش تولید خواهد بود.

نعمت‌الله امانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: سال ۱۳۹۸ مجموع کمک‌های استانی به شهرک‌های صنعتی قم ۸۰ میلیارد تومان بوده است.

تجهیز بیمارستان شهید بهشتی به دستگاه پیشرفته رادیوتراپی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: به همت نیکوکاران مجمع سلامت و پیگیری مسئولان استان، بیمارستان شهید بهشتی به دستگاه پیشرفته رادیوتراپی مجهز شد.

بیژن سلیمانپور در گفت‌وگویی، دستگاه رادیوتراپی را یکی از نیازهای مهم این مرکز بیمارستانی برشمرد و افزود: به همت برادران کوهستانی و با پیگیری‌های مسئولان این دستگاه خریداری‌شده و آماده تحویل است.

آلودگی ۳۰ هزار هکتار از مراتع به ملخ‌های بومی

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کانون‌های اصلی پرورش و پیش روی ملخ در قم شناسایی‌شده و ۳۰ هزار هکتار از مراتع استان به‌شدت به ملخ‌های بومی آلوده‌شده است.

عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تراکم این ملخ‌ها در این فصل از سال باید کمتر از ۵۰۰ عدد در هر هکتار باشد که به ۲۰۰ هزار در هکتار رسیده که از یک تراکم بسیار بالا حکایت دارد.

تشکیل ۳۴۰ پرونده تخلف درطرح نظارتی ماه رمضان

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از اول تا هفدهم اردیبهشت‌ماه جاری ۳۴۰ پرونده تخلف در طرح نظارتی ماه مبارک رمضان بازار قم توسط بازرسان این سازمان و اتاق اصناف استان تشکیل شد.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این مدت چهار هزار و ۹۹۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان صورت گرفت که در جریان آن ۴۲۷ مورد تخلف کشف و در همین رابطه ۳۴۰ پرونده به ارزش ۱۸ میلیارد و ۱۶۲ میلیون ریال تشکیل شد.

همراهی پلیس اماکن با محیط‌ بانان

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست قم گفت: با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پلیس اماکن عمومی در گشت و پایش سطح شهر قم محیط بانان را همراهی خواهد کرد.

محمدرضا عابدی مقدم، با اشاره به برگزاری جلسه با رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی قم‌ افزود: در این نشست لزوم مشارکت و همکاری هرچه بیشتر ۲ مجموعه برای پیشگیری و مقابله با تخلفات زیست‌محیطی در سطح شهر قم مورد تاکید قرار گرفت.

تغییر وضعیت کرونا در قم از قرمز به زرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اگر چه وضعیت قم به منطقه پرخطر متوسط، یعنی منطقه زرد تغییر کرده است، ولی این به معنای پایان کرونا نیست.

محمدرضا قدیر درحاشیه جلسه ستادملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدیوکنفرانس و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب برگزار شد، درگفت وگو با خبرنگاران افزود: شلوغی نانوایی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و بستنی‌فروشی‌ها نگران‌کننده است و شاهد هستیم که فاصله‌گذاری رعایت نمی شود.

ضرورت تامین زیرساخت‌های تولید در شرایط کرونایی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، بر ضرورت تامین زیرساخت‌های تولید و سرمایه‌گذاری به‌ویژه در شرایط کرونایی و روند اشتغال و صنعت در این استان تاکید کرد.

مهرداد غضنفری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: درخواست سرمایه‌گذاری جدید در شهرک‌های صنعتی قم قابل ‌توجه است و باید زیرساخت‌های لازم برای این منظور تامین شود.

ثبت‌نام ۶۷ درصد دانش آموزان در سامانه شاد

رییس اداره فناوری اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، تاکنون ۶۷ درصد دانش آموزان این استان در سامانه شاد ثبت‌نام کرده‌اند.

غلامحسین احمدوند در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پس از شیوع ویروس کرونا،‌ معلمان در پیام‌رسان‌های مختلف به‌صورت پراکنده فعالیت‌های خود را انجام می‌دادند که وزارت آموزش‌وپرورش پیام‌رسان شاد را ایجاد کرد تا به این فعالیت‌ها سامان بدهد و بتواند بر کار مدارس و آموزش نظارت داشته باشد.

توزیع ۳۰۰ هزار سبد کالا بین نیازمندان

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا بیش از ۳۰۰ هزار سبد کالا و بسته معیشتی به همت حلقه های بسیج، خیران و مومنان در بین نیازمندان و آسیب دیدگان این استان توزیع شد.

سردار سید محمد تقی شاهچراغی در حاشیه دومین رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه در قم در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) مردم قم همگام با اقصی نقاط کشور برای مواسات و دستگیری از محرومان و مستمندان به میدان آمدند.

بحران کرونا ادامه دارد

فرماندار قم گفت: بحران کرونا در قم ادامه دارد و درصورتی‌که مسائل بهداشتی کنار گذاشته‌شده و عادی‌سازی اوضاع دنبال شود، موج دوم کرونا فعال خواهد شد.

مرتضی حیدری در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان قم افزود: باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همچنان در اولویت تمام مردم و دستگاه‌های اجرایی باشد.

وضعیت قم با رعایت نکردن دستورالعمل‌های پیشگیری قرمز می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا، باعث خواهد شد بار دیگر وضعیت قم قرمز شود.

سیامک محبی در این زمینه افزود: بیماری کرونا هنوز تمام نشده است و نباید تصور اشتباه در این خصوص داشت.

حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: از ۲۷ اردیبهشت‌ماه جاری همه مدرسه‌های قم با حضور کادر اجرایی و معلمان فعالیت‌های خود را از سر خواهند گرفت.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان قم افزود: هیچ الزامی بر حضور دانش‌آموزان در مدرسه ها نیست و بازگشایی مرکزهای آموزشی فقط برای افزایش کیفیت آموزش اجرا می‌شود.

بازگشایی کلاس‌های سوادآموزی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت:از ۲۷ اردیبهشت ماه جاری تداوم کلاس‌های سوادآموزی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان قم افزود: مدرسه ها و کلاس‌های استان برای ازسرگیری دوره‌های سوادآموزی آماده‌سازی می‌شود.

پرداخت ۲۸۴ میلیارد تومان به موسسه‌های درمانی دولتی دانشگاهی

مدیر کل بیمه سلامت قم گفت:‌ از آغاز شیوع بیماری کرونا در این استان رقمی بالغ بر۲۸۴ میلیارد تومان به موسسات درمانی دولتی دانشگاهی پرداخت شده است.

محمدرضا فخاریان قمی در جلسه شورای اطلاع رسانی این اداره کل بیان کرد: در سر جمع اعتبارات تخصیصی از اسفند ماه سال گذشته و پس از شیوع بیماری کرونا مبلغ یک‌هزار و ۲۹ میلیارد تومان از سوی ستاد سازمان در اختیار این اداره کل قرار گرفته که برابر مقررات و ضوابط نسبت به توزیع آن اقدام شده است.

افزایش ۴۰ درصدی مصرف اینترنت در روزهای کرونایی 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: ظرفیت اینترنت ورودی به استان ۲۲۰ گیگابایت برثانیه است که در دوره شیوع ویروس کرونا و اجرای قرنطینه خانگی، افزایش مصرف پهنای باند در قم ۴۰ درصد افزایش یافت.

سید رضا موسوی درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب و قابل اتکای فناوری ارتباطات درقم افزود: به دلیل وجود زیرساخت‌های فنی باکیفیت و مناسب دراستان، با وجود افزایش چشمگیر حجم مصرف پهنای باند، در کمترین زمان، توسعه در لایه دسترسی مخاطبان انجام شد.

فعالیت مرکز تعویض پلاک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سرپرست پلیس راهور استان قم گفت: مرکز تعویض پلاک قم بدون مشکل و با رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند فعالیت می‌کند.

سرهنگ غلامرضا صدفی در گفت وگویی، با اشاره به صف‌های ایجاد شده در مرکز تعویض پلاک، افزود: برخلاف آنچه که بعضا در شبکه های اجتماعی نمایش داده می‌شود، این صف‌ها به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی به‌وجود آمده‌است، چرا که افراد کمتری برای انجام کارهای مربوط به خودرو به داخل سالن هدایت می شوند و بقیه باید داخل خودرو منتظر بمانند تا نوبت آنها برسد.

استفاده از ماسک و دستکش بهداشتی در وسایل نقلیه عمومی اجباری شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، میزان ریسک ابتلا به کرونا از طریق وسایل نقلیه عمومی را ۲۵ تا ۳۰ درصد برشمرد و گفت: مردم حتی اگر از ماسک‌های خانگی استفاده کنند، بهتر از نزدن ماسک است.

محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، با اشاره به دستورالعمل بهداشتی ارائه‌شده از سوی معاونت وزارت بهداشت برای برگزاری آیین‌های احیای شب قدر در مسجدهای کشور افزود: بر اساس این دستورالعمل، باید حداکثر ۲۵ درصد ظرفیت مساجد اِشغال شود و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز یک متر باشد.

پرداخت وام ۲۰۰ میلیون ریالی به باشگاه‌های ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان قم، از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی به باشگاه‌های خصوصی ورزشی در این استان خبر داد.

رسول مُنعِم در گفت‌وگو با ایرنا افزود: باشگاه‌های خصوصی همچون اماکن ورزشی دولتی از ابتدای اسفندماه سال گذشته، به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده و متاسفانه این بخش نیز همانند سایر اصناف و بخش‌های جامعه از نظر اقتصادی دچار زیان‌های زیادی شده است.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها بسته خبری ویروس کرونا قم جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری ویروس کرونا قم جهش تولید بسته خبری ویروس کرونا قم جهش تولید جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت وگو با ایرنا دانشگاه علوم پزشکی قم شیوع ویروس کرونا تامین زیرساخت شهرک های صنعتی قم تامین زیرساخت ها شهرستان قم میلیارد تومان جلسه شورای سرمایه گذاری آموزش وپرورش گفت وگویی جهش تولید قطار شهری قم دانش آموزان سازمان صنعت فاصله گذاری رییس سازمان ۳۴۰ پرونده بیمه سلامت زیست محیطی طرح نظارت اداره کل تا پایان خواهد شد فاز اول راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

کد خبر 6090858 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است