Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی شورای شهر تهران به تشریح وضعیت ایمنی ساختمان‌های جدید دربرابر زلزله در مقایسه با ساختمان‌های فرسوده پرداخت. تاریخ انتشار: 09:00 - 27 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۰۹۰۶

علی اعطا در گفت‎‌وگو با میزان به تشریح وجود نگرانی‌ها درباره خطر وقوع زلزله تهران درباره بنا‌های تاریخی پایتخت پرداخت و گفت: ساختمان‌های متعلق به دوره‌های تاریخی همواره در برابر زلزله آسیب پذیر بوده‌اند و بهترین نمونه آن ارگ بم است که درباره آن‌ها روش‌های مقاوم سازی و استحکام بخشی در حدی که مقدور باشد، به کار گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این موضوع در همه کشور‌های دنیا وجود دارد و نمی‌توان کار خاصی برای این مساله انجام داد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به نگرانی‌ها درباره وقوع زلزله و وضعیت ایمنی ساخت و ساز‌های جدید صورت گرفته در تهران هم تاکید کرد: ساختمان‌های جدید به لحاظ وضعیت ایمنی وضعیت بهتری نسبت به قبل دارند. این مساله در ساختمان‌هایی که مهندسی‌ساز هستند، خیلی با مشکلی مواجه نخواهند بود.

اعطا تصریح کرد: نگرانی ما بیشتر از حیث ساختمان‌های فرسوده قدیمی است که در این موارد شهرداری هم پیگیر آنان است و تذکرات مکرری را به آنان می‌دهد یا برای ایمن سازی آنان به مالکان کمک مالی می‌کند.

بیشتر بخوانید: احتمال افزایش مسافران مترو بعد از رمضان

وی در پایان به تشریح اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی درباره رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با توجه به افزایش تردد‌ها پس از ماه رمضان پرداخت و گفت: با آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی می‌توان جلوی اهمال کاری در برابر اهمال کاری در برابر رعایت برخی الزامات و مقررات  را در مقابله با کرونا گرفت.

شایان ذکر است سخنگوی شورای شهر در دویست و دوازدهمین جلسه علنی این شورا تاکید کرد مواجهه با پدیده طبیعی زلزله در تهران نیازمند یک میثاق ملی است و باید برنامه‌ای تدوین شود و در مراجعی به تصویب برسد که حتی با وجود تغییرات در دولت، مدیریت شهری و مجلس برنامه ریزی درباره مواجهه با زلزله در تهران با مشکل روبه رو نشود و در بازه زمانی کوتاه، میان و بلند مدت راه حل‌هایی ارائه شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زلزله زلزله ایمنی وضعیت ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در نشست ارزیابی اولیه بارندگی‌های اخیر با اشاره به احتمال بارش‌های جدید در استان، بر نظارت و ارزیابی ایمن سازه‌های آبی و خاکی تاکیدکرد و اظهار داشت:خوشبختانه در یک ماه گذشته استان شاهد بارش‌های خوبی بود و همین امر باعث ذخیره آب در سازه‌های آبی و خاکی سطح استان شد.
 وی ادامه داد: با توجه به احتمال بارش‌های جدید نیاز است اقدامات لازم برای ارزیابی، ایمن سازی و تخلیه آب سازه‌های آبی خاکی توسط آب منطقه‌ای و منابع طبیعی صورت گیرد و در این زمینه بخشداران و دهیاران همکاری لازم را داشته باشند.
ملک زاده با اشاره به احتمال حوادث ثانویه در مخاطره بارندگی و سیلاب، افزود: شهرداران و بخشداران با استفاده از ظرفیت نظام مهندسی و بنیاد مسکن بازدید و دستورات لازم برای ایمن سازی آن را ارائه کنند.
مدیرکل بحران در خصوص قنوات و چاه‌های کشاورزی آسیب دیده از سیل نیز خواستار تسریع در امدادرسانی توسط جهاد کشاورزی شد و گفت کشاورزان، باغداران و مالکان قنوات جهت پیگیری و ثبت خسارت می‌توانند به ادارات جهاد کشاورزی مناطق خود مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود