Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@05:14:45 GMT

چگونه از بیمار مشکوک به کرونا در خانه مراقبت کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۲۶۳۳

ابراهیم قادری با بیان اینکه قرنطینه خانگی راه حل مناسبی برای مقابله با ویروس کرونا است، اظهار کرد: نظر به اینکه بیماری کرونا از خانواده بیماری‌های عفونی و ویروسی است همواره استراحت کامل و قرنطینه خانگی یکی از روش‌های طی کردن دوره این نوع بیماری‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل خاص و خطرناک بودن این ویروس در مقایسه با دیگر ویروس‌های خانواده کرونا، پیش از قرنطینه خانگی باید به نکات مهمی توجه کرد، افزود: نخست اینکه آیا فرد مبتلا به این ویروس است یا خیر؟ فهمیدن و اطمینان از این مسئله می‌تواند از لحاظ بهداشت فردی، جمعی و مدیریت شرایط بسیار موثر باشد و باعث رعایت بیشتر قرنطینه خانگی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اعلام اینکه حتی اگر فرد مبتلا به ویروس کرونا شده است باید شرایط دیگری را مد نظر قرار دهد، گفت: چنانچه فرد دارای علائم عادی ویروس کرونا همچون تب، سردرد یا سرفه باشد قرنطینه خانگی بهترین روش است چراکه در محیط خانه می‌توان شرایط روانی مناسبی برای بیمار فراهم کرد تا دوران نقاهت را طی کند و کاملا استراحت کند، اما چنانچه فرد بیمار دارای تنگی نفس و گرفتگی سخت قفسه سینه باشد باید به مراکز درمانی مراجعه و تحت نظر پزشکان قرار گیرید.

قادری در ادامه بیان کرد: در شرایطی که تب بیمار کاهش یابد و مجدد تب کند و یا اینکه سرفه‌های وی منجر به تنگی نفس شود باید بیمار را از قرنطینه خانگی خارج و به مراکز درمانی ارجاع داد.

وی به رعایت نکاتی در قرنطینه خانگی اشاره کرد و افزود: باید تعداد اعضای خانه قرنطینه شده را کاهش داد، در خانه‌ای که بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه به سر می‌برد نیاز به تعدد افراد نیست و باید فقط یک نفر برای مراقبت در خانه حضور داشته باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: حتما باید اتاق فرد بیمار از باقی فضای خانه جدا شده و در حد امکان تردد وی درخانه صورت نگیرد و در صورت امکان سرویس بهداشتی برای فرد بیمار مجزا باشد چرا که ممکن است ویروس در فضای سرویس بهداشتی نیز منتشر شود، همچنین بهتر است که غذای بیمار نیز به صوت جداگانه و بدون تماس با بیمار به وی داده شود و در پشت در گذاشته و بیمار آن را بردارد.

قادری عنوان کرد: ضدعفونی کردن خانه پس از دوران نقاهت بیمار یکی دیگر از نکات مهمی است که باید رعایت شود لذا پس از طی ۱۰ تا ۱۴ روز بسته به نظر پزشک از دوران بیماری و در صورت بهبود، باید اتاق بیمار و همچنین تمامی خانه ضد عفونی و گندزدایی شود.

وی تصریح کرد: طول پروسه درمان، بیماران مبتلا به کرونا به شرایط جسمانی بیمار بستگی دارد، اما عموما دوره‌ای ۱۴ روزه برای آن در نظر می‌گیرند و پس از آن بیمار با توجه به شرایط، امکان ترخیص را خواهد داشت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: بیماران بهبود یافته که نیازی به ادامه بستری آن‌ها در بیمارستان وجود ندارد در زمان ترخیص دستورالعمل خاصی را توسط کادر بهداشت و درمان دریافت می‌کنند و همچنین به مراقبان نیز آموزش لازم برای مراقبت از بیمار در منزل ارائه می‌شود و بهورزان نیز پس از بستری بیمار در منزل موارد را مکرر پیگیری می‌کنند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ویروس خانواده دانشگاه علوم پزشکی مد مراکز درمانی علوم پزشکی پزشک بیمارستان بهداشت و درمان بهداشت و درمان بیمارستان خانواده دانشگاه علوم پزشکی معاون قرنطینه خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین از توقیف یک دستگاه کامیون ایسوزو و کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق توسط مأموران یگان امداد این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، سرهنگ بیژن خدایی اظهار کرد: مأموران یگان امداد شهرستان قزوین در راستای مأموریت‌های محوله و بررسی خودروهای مشکوک در عوارضی شماره سه، به یک دستگاه خودرو  مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: مأموران پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۵ تن و ۶۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان غله و اداره صمت بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه راننده به همراه خودرو و کالای قاچاق جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد، خاطرنشان کرد: برخورد با سودجویان و قاچاقچیان به‌صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور قاچاقچی سوخت نقره داغ شد

دیگر خبرها

  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا