Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آزاد نامداری سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: برای ۹ نفر از متخلفان و سودجویان که در شرایط بوجود آمده از ویروس کرونا و تعطیلات نوروزی اقدام به تخریب، قطع و یا سوزاندن درختان جنگلی و عرصه‌های طبیعی کرده و در زندان بسر می‌بردند مجازات سنگین از سوی مقام قضایی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: متهم ردیف اول آقای ع - ا به اتهام تخریب و تصرف یک هزار و ۵۳۱ متر مربع از اراضی ملی و قطع هفت اصله درخت و ۲۰ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان خوزستان، شهرستان مسجد سلیمان بابت تصرف اراضی ملی و پرداخت ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان جزای نقدی و هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف دوم آقای ا؛ و به اتهام تخریب و تصرف ۸۲۶ متر مربع از اراضی ملی و قطع ۱۳ اصله درخت و ۴۵ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان کرمانشاه، شهرستان قصرشیرین، شهر سومار و بابت تصرف اراضی ملی به پرداخت ۷۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان جزای نقدی و ۶۲ میلیون تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف سوم آقای ص؛ و به اتهام تخریب و تصرف ۸۵۶ متر مربع از اراضی ملی و قطع هفت اصله درخت و ۲۱ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان کرمانشاه شهر ثلاث باباجانی، بابت تصرف اراضی ملی به پرداخت ۴۱ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان جزای نقدی و بیش از سه میلیون تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف چهارم آقای ا. د به اتهام تخریب و تصرف ۳۳۹ متر مربع از اراضی ملی و قطع هفت اصله درخت و ۱۵ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به شهر قزوین، بابت تصرف اراضی ملی به پرداخت ۴۰ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان جزای نقدی و ۹ میلیون و ۱۷۳ هزار تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف پنجم آقای ع. د نیز به اتهام تخریب و تصرف ۴۷۶ متر مربع از اراضی ملی و قطع هشت اصله درخت و ۱۵ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان ایلام، شهر مهران، بابت تصرف اراضی ملی به پرداخت ۴۵ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان جزای نقدی و ۱۰ میلیون و ۹۷۳ هزار تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف ۶ آقای ا. ق نیز به اتهام تخریب و تصرف ۱۸۴۵ متر مربع از اراضی ملی و قطع ۱۱ اصله درخت و۲۳ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان آذربایجان غربی، شهر بوکان، بابت تصرف اراضی ملی به پرداخت ۶۲ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان جزای نقدی و ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف هفتم آقای م. ع.‌ی نیز به اتهام تخریب و تصرف ۴۹۹۷ متر مربع از اراضی ملی و قطع ۱۵ اصله درخت و ۳۰ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان ایلام، شهر مهران، بابت تصرف اراضی ملی به پرداخت ۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی و ۱۹ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف هشتم نیز به نام آقای ح. ا به اتهام تخریب و تصرف ۱۶۱۱ متر مربع از اراضی ملی و قطع ۱۲ اصله درخت و ۲۳ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان ایلام، شهر مهران، بابت تصرف اراضی ملی به پرداخت ۶۸ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان جزای نقدی و ۱۶ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

متهم ردیف نهم نیز به نام آقای ع. خ به اتهام تخریب و تصرف ۲۸۹۴ متر مربع از اراضی ملی و قطع ۸۹ اصله درخت و ۲۱۳ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به یک سال حبس و ۲ سال تبعید به استان کرمانشاه، شهرستان قصرشیرین، شهر سومار، بابت تصرف اراضی ملی نیز به پرداخت پنج میلیارد و ۱۵۱ میلیون تومان جزای نقدی و یک میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان بابت خسارت وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و ۶ ماه حبس بابت قطع درختان جنگلی محکوم شد.

نامداری با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۵ نفر متخلف و سودجو در شهرستان مریوان به جرم تخریب، تصرف و قطع و سوزاندن درختان جنگلی دستگیر شده اند، گفت: به غیر از این ۹ نفر سایر محکومین تعهد داده‌اند که با هزینه شخصی آثار تصرف را رفع، درختان انگور کاشته شده را معدوم و به جای آن درختان جنگلی کاشته و نگهداری کنند و عواقب هر گونه پیشامد احتمالی برای عرصه و درختان کاشته شده بر عهده محکوم علیه خواهد بود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی ملی مراجع قضایی هزار تومان جزای نقدی میلیون تومان اصله درخت متهم ردیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها

سرهنگ ستاد علی ملکی آهنگران در جمع تشکل‌ها و گروه‌های مردم نهاد حوزه منابع طبیعی فارس با اشاره به کمبود منابع، تجهیزات و نیروی حفاظتی در صیانت از اراضی ملی گفت: حفاظت از عرصه‌های پهناور منابع طبیعی با این تعداد نیروی حفاظتی بسیار اندک امکان پذیر نیست و به همین دلیل ناگزیر به استفاده از فناوری‌های جدید از جمله پهپادها، ریزپرنده‌ها و دوربین‌های با برد طولانی هستیم.

او با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تأمین تجهیزات و امکانات اطفای حریق از جمله خریداری ۵۸ دستگاه خودرو امدادی یگان حفاظت و ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت برای پایش مناطق جنگلی و صیانت از اراضی ملی گفت: این تجهیزات برای نصب در مکان‌ها و نقاط بحرانی و به منظور حفظ و صیانت از این عرصه‌ها واگذار و در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در حال حاضر در سایر کشور‌ها برای صیانت از اراضی جنگلی توانسته‌اند از فناوری‌های نوین همانند هوش مصنوعی، پهپاد‌ها و ریز پرنده‌ها در مناطق حساس بهره بگیرند، برای مثال در کشور روسیه برای حفاظت از جنگلهایشان با بیش از ۱۳۴ دستگاه هواپیمای پهن پیکر و ۵ هزار خلبان موفق عمل کرده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به عرصه ۱۲۰ میلیون هکتاری عرصه‌های منابع طبیعی کشور گفت: حفاظت از این عرصه‌ها از تعهدات یگان حفاظت است و این امر وظیفه‌ای بزرگ و پرافتخار است و به منظور حفاظت از این عرصه‌ها علاوه بر ابزارها، تجهیزات و امکانات بویژه در زمان حریق، نیازمند همراهی و همدلی سمن‌ها و تشکل‌های مردمی هستیم.

در این نشست سرهنگ سید محمد صدرائی نژاد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز با اشاره به اقدامات حفاظتی انجام شده به منظور ارتقا و سطح آمادگی در برابر آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی استان گفت: اطلاعیه‌های هشداردهنده برای پیشگیری از وقوع حریق در کنار برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی در مناطق بحرانی جنگلی، شناسایی کانون‌های پرخطر و مستعد آتش‌سوزی، برقراری مستمر گشت کنترل، اخذ تعهد از مرتعداران عرصه‌های جنگلی و مرتعی از جمله این اقدامات است.

صدرائی نژاد با اشاره به اهمیت جنگل‌ها و مراتع بر ضرورت همکاری و تعامل نهاد‌های مختلف به ویژه تشکل‌ها و سمن‌های حوزه منابع طبیعی در پیشگیری و اطفای به موقع حریق تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند