Web Analytics Made Easy - Statcounter

پادشاه اردن با تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری مخالفت و تأکید کرد این اقدام به کشمکش بزرگی با اردن می‌انجامد.

به گزارش ایسنا، عبدالله دوم، پادشاه اردن در مصاحبه با مجله اشپیگل آلمان گفت: اگر اسرائیل بخش‌هایی از کرانه باختری را به اراضی خود ملحق کند، این اقدام موجب کشمکش بزرگی با اردن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اینکه آیا معاهده صلح با اسرائیل تعلیق خواهد شد یا خیر، گفت: نمی‌خواهم تهدید کنم یا فضایی را برای اختلافات و درگیری ایجاد کنم، اما اگر اسرائیل تصمیمش را عملی بکند، ما تمام گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم.

وی گفت: تنها راهکار، تشکیل دو کشور است. در نشست‌های اتحادیه عرب بارها با تشکیل یک کشور مخالفت کرده‌ایم.

پادشاه اردن گفت: اگر تشکیلات خودگردان فلسطین از هم بپاشد، شاهد تنش و آشوب بیشتری در منطقه خواهیم بود. ما با کشورهای زیادی در اروپا و جامعه جهانی اتفاق نظر داریم که قانون زور نباید در خاورمیانه اجرا شود.

پادشاه اردن گفت: در حالی که جهان در جنگی علیه کرونا به سر می‌برد، آیا اکنون زمان مناسبی برای صحبت کردن درباره حل نزاع فلسطین و اسرائیل بر اساس راهکار تشکیل دو کشور یا یک کشور است؟ یا باید درباره چگونگی مقابله با این ویروس صحبت کنیم؟ سیاستمدارانی هستند مثل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که می‌خواهند از این فرصتی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا فراهم کرده برای سلطه بر بخش زیادی از فلسطین استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الحاق کرانه باختری پادشاه اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • وزیرخارجه اردن: نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • وزیرخارجه اردن:نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • وزیر خارجه اردن: حماس آتش جنگ غزه را روشن نکرد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن