Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@06:06:05 GMT

پیروزی نیروهای «هادی» بر مزدوران امارات

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۳۵۳۱

پیروزی نیروهای «هادی» بر مزدوران امارات

منابع رسمی در دولت مستعفی یمن از سیطره نیروهای این دولت بر پادگانی در استان زنجبار این کشور بعد از درگیری‌های شدید با نیروهای تحت حمایت امارات خبر دادند.

قدس آنلاین:  منبعی نزدیک به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدرَبه منصور هادی» از سیطره ارتش تحت امر این دولت بر پادگانی در جنوب غربی یمن خبر داد.

مختار الرحبی، منشی سابق منصور هادی و مشاور وزیر فعلی اطلاع‌رسانی در دولت هادی در توییتی نوشت که نیروهای دولت مستعفی به طور کامل پادگان «الطریه» را از دست نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن که وابسته به امارات هستند، به دست گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پادگان نزدیک شهر «زنجبار» مرکز استان «أبین» (واقع در جنوب غربی یمن و هم‌مرز با استان عدن) است.

نیروهای دولت منصور هادی از مرداد گذشته بعد از درگیری ها در شهر عدن با شورای انتقالی، استان عدن و پس از آن استان ابین و بخش‌هایی از استان شبوه را از دست دادند.

دولت هادی بعد از بی‌میلی عربستان سعودی در حمایت از خود در برابر شورای انتقالی و امارات و بی‌نتیجه بودن توافق ریاض، تلاش دارد خود مناطق از دست رفته را پس گرفته و خود را به پایتخت موقت (یعنی عدن) برساند.

 منصور هادی که از سال ۲۰۱۲ پست ریاست‌جمهوری را در یمن بر عهده گرفته بود در پی تحولات یمن در سال ۲۰۱۵ از این منصب استعفا کرد. وی ابتدا به عدن رفت و با پس گرفتن استعفای خود، عدن را به عنوان پایتخت خود اعلام کرد.

با وخیم شدن اوضاع اقتصادی عربستان سعودی و کاهش درآمدهای نفتی این کشور به دلیل کاهش شدید قیمت نفت، برخی منابع آگاه نوشت که ریاض به دولت ریاض‌نشین منصور هادی گفته از پایان این ماه (ماه مه) خبری از رزرو هتل و تقبل هزینه وزرای یمنی نیست و آن‌ها باید خود هزینه‌هایشان را متقبل شوند. از این رو، دولت هادی تلاش دارد پایتخت موقت اشغال شده به دست شبه‌نظامیان وابسته به امارات را دوباره به دست آورد 

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: یمن دولت مستعفی یمن نیروهای تحت حمایت امارات عبدربه منصور هادی منصور هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری هادی چوپان برای توماج صالحی و درخواست از رهبری

آفتاب‌‌نیوز :

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • سکانس‌هایی از فیلم ممیرو
  • (ویدئو) آهنگ عاشقانه‌ای که منوچهر هادی برای دخترش خواند
  • استوری هادی چوپان برای توماج صالحی و درخواست از رهبری
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند
  • لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال