Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عادی شدن موضوع کرونا و تفکر تمام شدن آن یک فکر خطرناک در جامعه است. ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سید احمد هاشمی در گفت‌گوی ویژه خبری شبکه اترک اظهار داشت: وضعیت شیوع کرونا در استان در حالت هشدار است و آمار کرونا در خراسان شمالی هم‌چنان افزایشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین آمار کرونا در کشور|فوت 71 نفر در 24 ساعت گذشته / خراسان شمالی در وضعیت هشدار قرار گرفتورود دانش‌آموزان و معلمان با بیماری‌های زمینه‌ای به مدارس خراسان شمالی ممنوع شدبازگشت برخی محدودیت‌های کرونایی به خراسان شمالی؛ غربالگری‌ها بیشتر می‌شود

وی با بیان اینکه تعداد نمونه‌گیریها در استان بسیار زیاد شده است، افزود: موارد جدید ابتلا به کرونا عمدتاً سرپایی هستند و حال وخیم ندارند. فقط 159 مورد مشکوک یا ابتلای قطعی به کرونا در حال حاضر بستری شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 300 نمونه در صف آزمایش در استان وجود دارد. آزمایشگاه‌های استان روزانه توان 100 مورد تحلیل و اعلام نتایج را دارند. درباره افزایش نمونه و کیت آزمایشگاهی هم با توجه به کار 17 یا 18 ساعته همکاران آزمایشگاهی، فعلا توان ما در همین حد است.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره علت کم شدن عملیات ضدعفونی کردن معابر، تصریح کرد: عوامل زیست محیطی و آسیب دیدن برخی افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای نظیر آسم، از علل کم‌تر شدن ضدعفونی معابر استان است. سازمان بهداشت جهانی هم در این زمینه با ضد عفونی کردن معابر موافق نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درباره کمبودهای درمانی و بیمارستانی استان هم گفت: در راز و جرگلان بیمارستان نداریم و بیمارستان آشخانه نیز فقط 32 تخت دارد که برای تمام بیماران استفاده می‌شود. بیماران بدحال کرونایی به مرکز استان اعزام و در بجنورد بستری می‌شوند و آمار مرگ و میرها هم رشدی تقریباً آرام را دارد.

وی در پایان اظهار داشت: عادی شدن شرایط برای مردم و گمان اینکه کرونا تمام شده است، خطرناک است. ما باید اصول زندگی با این بیماری را فرا بگیریم و عادی شدن شرایط فقط روند و سرعت ابتلا را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/311/ ت

R7719/P/S6,55/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا علوم پزشکی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود