Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پوست بدن انسان همیشه در معرض آسیب است. برخی حوادث نظیر شیوع بیماری کرونا یا استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه نیاز برای یک پوست دوم به‌منظور محافظت از انسان‌ها را بیشتر کرده است. در حال حاضر، ادوات و تجهیزات مراقبت شخصی در دسترس همگان نیست و از مشکلاتی نظیر تنفس‌پذیری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حل این مشکل، محققان یک تیم تحقیقاتی از چند موسسه و دانشگاه مختلف به رهبری آزمایشگاه ملی لورنس موفق به ارائه پوست دوم برای مراقبت از بدن در برابر سلاح‌های میکروبی و عوامل شیمیایی شده‌اند. از این فناوری می‌توان در بخش درمان و پزشکی نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: استفاده از نانوسرامیک ایرانی در نیروگاه‌های برق

نتایج این پروژه در قالب مقاله‌ای در Advanced Functional Materials به چاپ رسیده است. این نتایج نشان می‌دهد که فاز اول پروژه ساخت این محصول با موفقیت به پایان رسیده است.

فرانچسکو فورناسریو، از محققان این پروژه می‌گوید: ما ماده هوشمندی ساختیم که تنفس‌پذیر بوده و می‌تواند محافظت از بدن را نیز انجام دهد، در واقع دو کار کلیدی را با هم ترکیب کردیم. در این محصول از یک غشأ حاوی نانولوله‌های کربنی استفاده کردیم و روی آن لایه پلیمری با قابلیت پاسخ‌دهی به تهدید‌های محیطی قرار دادیم.

نانولوله‌های کربنی به مولکول‌های آب اجازه ورود داده و در عین حال مانع از ورود عوامل زیستی تهدید کننده می‌شوند، عواملی که نمی‌توانند از حفره‌های نانولوله‌های کربنی عبور کنند. این گروه تحقیقاتی نشان دادند که نرخ انتقال بخار آب از میان نانولوله‌های کربنی با کاهش قطر نانولوله‌ها، کاهش می‌یابد. البته حتی برای نانولوله‌های کربنی با قطر بسیار کم هم نرخ عبور آب بالا است؛ بنابراین، می‌توان با این نانولوله‌ها پوست دوم با قابلیت تنفس‌پذیری بالا تولید کرد.

عوامل بیماری‌زا و مواد شیمیایی خطرناک به قدری کوچک هستند که از میان نانولوله‌ها عبور می‌کنند، اینجاست که لایه محافظ پلیمری به کار می‌آید. این لایه درصورت وجود عوامل تهدید کننده، به‌صورت موقتی حفره‌ها را بلوک می‌کنند. فاز بعدی این پروژه، توسعه این پوست دوم به‌گونه‌ای است که برای عوامل شیمیایی مختلف دیگر نیز عملکرد مراقبتی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پوست دوم نانولوله های کربنی نانولوله ها پوست دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرخ‌پوست‌ها در بازی پرسپولیس! + عکس

 دیدار حساس تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی آغاز شد. دیداری که با وجود حساسیت بالا، دارای حاشیه‌های زیادی هم بود، حاشیه‌ای که د نهایت منجر به شکایت باشگاه پرسپولیس از سپاهانی‌ها شد.

جدای از این حاشیه ها، روز گذشته در میان سکوی هواداران، یکی از خانم‌های هوادار با تیپی متفاوت، سوژه عکاسان شد که در ادامه می‌بینید:

منبع: خبرآنلاین

 

tags # پرسپولیس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • تشکیل زنجیره انسانی دانشجویان دانشگاه تورنتو و کانادا برای محافظت از چادر‌های همبستگی مقابل پلیس (فیلم)
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • امام صادق(ع) چگونه جان امام بعد از خود را محافظت کردند؟
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • سرخ‌پوست‌ها در بازی پرسپولیس! + عکس