Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@20:06:43 GMT

مبارزه با کرونا از طریق برنامه ریزی مجدد ژن‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۳۷۴۵

مبارزه با کرونا از طریق برنامه ریزی مجدد ژن‌ها

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از nextgov، دانشمندان آزمایشگاه سندیا در حال آزمایش بر روی روش جدیدی برای مقابله با ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا هستند. آنها می‌خواهد بفهمند که آیا می‌توان با دست کاری و تغییر ژن ها، بدن را در مقابل ویروس‌ها مقاوم کرد یا خیر.

دانشمندان برای انجام این روش از فناوری جدیدی به نام کریسپر (CRISPR) استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریسپر با تغییر اسید‌های نوکلئیک تشکیل دهنده سلول ها، به تغییر ژن و محافظ شدن بدن در برابر ویروس‌ها می‌پردازد.

این تیم قبل از شیوع ویروس کرونا نیز فعالیت داشته و سال‌ها بر روی ویروس‌های دیگر مطالعه کرده است. هدف آنها تنها تاثیرگذاری و مقاوم سازی بدن در برابر یک نوع ویروس نیست؛ بلکه آنها در تلاشند تا راهی برای مقاوم کردن بدن در مقابل همه ویروس‌ها و عفونت‌ها پیدا کنند.

از آن جایی که همه ویروس‌ها شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، فناوری کریسپر و مهندسی ژن‌ها در بدن انسان، می‌تواند روشی موثر برای مقابله با همه عفونت‌ها ایجاد کند.

برای استفاده از کریسپر در تغییر ژن ها، نیازی به بازآرایی و جهش دائمی در سلول‌ها نیست. کریسپر به عنوان ابزاری می‌تواند در تنظیم ژن‌ها به کار رفته و ژن‌های مربوطه را بالا و پایین کند.

دانشمندان این تیم در تلاشند تا از این روش برای درمان کووید ۱۹ و کنترل ویروس کرونا استفاده کنند. این تحقیقات هنوز ادامه داشته و به نتایج نهایی نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

سازمان جهانی بهداشت برای ساخت نرم‌افزار کرونا دست به کار شد

ساخت دستگاه تهویه تنفسی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

زیست‌حسگری که ویروس کرونا را شناسایی می‌کند

توسعه فناوری ماسک نانو با قابلیت استفاده مجدد

ثبت پتنت استفاده از نانوذرات برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ویروس کرونا ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند

صالح رحیمی در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بوشهر در خصوص توازن توزیع اعتبارات اظهار داشت: مطالبات شهرستان بوشهر با توجه به سیاست‌های شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان، اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و لازمه آن اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی است.

فرماندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات خوبی در سطح ملی برخوردارند، افزود: مدیران دستگاه‌های شهرستان بوشهر باید پیگیری مستمر داشته باشند تا متناسب با پروژه‌هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را اخذ کنند تا افزایش روند رو به رشد شاخص‌های توسعه‌های در سطح شهرستان باشیم.

وی در ادامه اولویت‌بندی را یکی از نکات مهم برای حل مشکلات شهرستان بوشهر دانست و بیان کرد: مدیران باید با در نظر گرفتن سطح انتظارات جامعه، برنامه‌ریزی را بر اساس حل مشکلات مردم انجام دهند.

فرماندار شهرستان بوشهر کمیته برنامه‌ریزی را تعیین کننده خط مشی و سند توسعه و نقشه راه شهرستان دانست و تاکید کرد: هر اندازه که مدیران در جذب اعتبارات، فعال و توانمند باشند، در سال‌های آینده، بودجه بیشتری برای شهرستان جذب خواهد شد.

وی افزود: در حوزه شاخص‌های عمومی، رضایتمندی مردم، نحوه اطلاع رسانی، بهره وری، تعالی و عدالت سازمانی مد نظر بوده و در حوزه شاخص‌های اختصاصی نیز وظایف و ماموریت‌های هر یک از دستگاه‌ها به صورت جداگانه بررسی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • دشمن در حال برنامه ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شد
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ابداع شد
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده