Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@17:24:06 GMT

پروژه‌های سینمایی در اروپا از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۴۵۰۹

پروژه‌های سینمایی در اروپا از سر گرفته شد

چندین کشور اروپایی از جمله ایسلند، جمهوری چک، لهستان و فرانسه اجازه دادند تا ساخت تولیدات سینمایی و تلویزیونی تحت شرایط خاص و با رعیت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از هالیوود ریپورتر، چند کشورهای اروپایی اجازه بازگشایی و از سرگیری برخی از کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی را با رعایت پروتکل بهداشتی صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این کشورها اجازه از سرگیری فیلم‌برداری و تولید پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی را داده‌اند. کشورهای پرتغال و فرانسه اعلام کردند که از این هفته پروژه‌های سینمایی و سریالی در حوزه بین‌المللی و محلی می‌توانند فیلمبرداری خود را از سر گرفته و یا آغاز کنند.

برای این پروژه‌ها پروتکل‌های بهداشتی نظیر رعایت فاصله ایمن (حداقل دو متر) و الزام استفاده از ماسک تعیین شده است. همچنین برای صحنه‌های کوچک‌تر باید حداقل افراد در جلسات فیلمبرداری حضور داشته باشند. این پروتکل‌ها در هر کشور متفاوت است، به عنوان مثال اسپانیا تنها اجازه فیلمبرداری در مناطق سفید و البته فضای باز را می‌دهد. در پاریس نیز ساخت فیلم تنها در مناطق شهری که به عنوان مناطق سبز اعلام شدند امکان پذیر است.

فیلم‌سازان اروپایی در کنار برپایی جلسات فیلمبرداری نیم نگاهی به وضعیت سفر نیز دارند، زیرا بسیاری از آثار تنها در یک لوکیشن و محل فیلمبرداری نمی‌شود. جمهوری چک مرزهای خود را برای غیر اروپایی از یازدهم ماه می میلادی باز کرده، اما اعضا پشت صحنه یک اثر سینمایی باید حتماً تست و آزمایش‌های لازم را پشت سر بگذارند و از سلامت آنان اطمینان حاصل شود.

در ایسلند هر مسافری پیش از ورود به کشور باید یک قرنطینه ۱۴ روزه را پشت سر گذارند، اما این کشور برای فیلمسازان و تیم پشت صحنه یک مزیت در نظر گرفته است. تیم فیلم‌ساز می‌توانند وارد ایسلند شوند و دوران قرنطینه خود را در لوکیشن و هتل پشت سر گذاشته و هم زمان به فیلمبرداری مشغول شوند.

با این حال در بسیاری از کشورهای اروپایی محدودیت‌های گسترده‌ای برای مسافران غیر اروپایی وجود دارد و پیش بینی می‌شود حداقل تا یک ماه دیگر مرزهای کشورها بر روی مسافران بسته باشد. ضمن اینکه بازگشت به خانه و کشور محل زندگی نیز می‌تواند یک چالش مهم باشد. ایالات متحده آمریکا در ماه مارس مرزهای خود را بر روی مسافران اروپایی بست و همچنان این محدودیت ادامه دارد. لری کادلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید هفته پیش گفت که دونالد ترامپ در حال بررسی موضوع سفرهای بین‌المللی است.

آنچه برای فیلمسازان در اروپا و بسیاری دیگر از نقاط دنیا باقی مانده، انبوهی از دستورالعمل‌ها است که باید برای از سرگیری فیلمبرداری آن‌ها را رعایت کنند. بسیاری از سینماگران تشنه بازگشت سر کار هستند و برای بازگشت به کار هرکاری می‌کنند.

کد خبر 424006

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سینما فیلم سینمایی فیلم فيلمسازي هالیوود شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس یوفا: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است

به گزارش "ورزش سه"، الکساندر چفرین، رئیس یوفا، همچنان مخالف جدی برگزاری پروژه سوپرلیگ است و در میان سخنرانی جدیدش به این موضوع اشاره کرد.

چفرین در مجمع عمومی لیگ‌های اروپایی که این جمعه در لندن برگزار شد، گفت:"از مخالفت قاطعانه لیگ‌های اروپایی با پروژه ای اخلاقی سوپرلیگ حمایت کرده و معتقدیم پیامدهای آن چه از نظر ورزشی و چه از نظر اقتصادی، برای تمامی لیگ‌ها فاجعه‌بار خواهد بود. یوفا اهمیت ارتباط مستقیم بین رقابت‌های باشگاهی‌ما و لیگ‌های ملی در سراسر اروپا را می‌شناسد و برای آن ارزش قائل است."

چفرین با حمایت از تقویت روابط بین لیگ‌ها ادامه داد:"ایجاد تفاهم‌نامه جدیدی بین یوفا و لیگ‌های اروپایی نه تنها تعهدات متقابل را رسمی و شفاف می‌کند، بلکه سیگنال واضحی را نیز ارسال می‌کند که یوفا و ذینفعان آن با یکدیگر متحد هستند."

او با تاکید به مخالفت باشگاه‌ها یا سوپرلیگ گفت:"ما با هم، در این چارچوب، برای توسعه پایدار فوتبال در سطح ملی و بین المللی، با تمرکز بر ترویج فوتبال هیجان انگیز، تعادل رقابتی قوی، یکپارچگی مالی و رشد فوتبال در سراسر اروپا کار خواهیم کرد."تاکید رئیس یوفا: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • تاکید رئیس یوفا: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم