Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سیامک اسدی شنبه ۲۷ اردیبهشت با قدردانی از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اهداکنندگان خون در ایام رمضان کرونایی افزود: مردم سخاوتمند این شهر با توجه به همه‌گیری کوید ۱۹ با اهدای خون سرخ خود به یاری بیماران سرطانی، تالاسمی و نیازمندان به دیگر فرآورده‌های خونی شتافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این مهم با شروع شب‌های قدر نمود بیشتری داشت و اهداکنندگان با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی به مرکز اهدای خون این شهر مراجعه و نسبت به این امر خداپسندانه اقدام کردند که از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مسئول با تأکید بر اینکه  اهداکنندگان خون این امر مهم را صرفاً به شب‌های قدر موکول نکنند، ادامه داد: طی شب‌های قدر شمار مراجعه‌کنندگان نسبت به‌روزهای دیگر، برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون شهر زنجان افزایش می‌یابد که مدیریت بهتر آن در روزهای آینده امکان خدمات‌رسانی را تسهیل می‌کند.

آشنایی با آداب و رسوم ماه رمضان در زنجان

مجله سنت‌های رمضان

وی اظهار کرد: این اداره کل در ایام ماه رمضان تمهیداتی ویژه با توجه به ایام کرونایی برای اهدای خون داوطلبان و اهداکنندگان مستمر خون اندیشیده است.

اسدی افزود: بر این اساس از داوطلبان اهدای خون درخواست می‌شود بدون نگرانی در این امر خداپسندانه مشارکت بیشتری داشته و یاری‌رسان انتقال خون استان باشند.

وی اضافه کرد: طبق اعلام نظر مراجع تقلید، اهدای خون منافاتی با روزه‌داری ندارد و بر این اساس افرادی که وعده سحری خود را به‌صورت کامل صرف کرده باشند، می‌توانند نسبت به اهدای خون مبادرت کنند.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون استان زنجان در تأمین ذخایر خونی موردنیاز مشکلی ندارد و در این میان مشارکت فعالانه اقشار مختلف مردم می‌تواند به افزایش ذخایر خونی کشور کمک زیادی کند.

وی یادآوری کرد: افرادی که به دلایلی شرایط روزه‌داری برای آن‌ها فراهم نیست نیز می‌توانند در این امر مهم مشارکت فعالانه‌ای داشته باشند.

طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده پایگاه انتقال خون زنجان، واقع در چهارراه سعدی تا پایان ماه مبارک رمضان در نوبت صبح از ساعت ۸:۳۰  تا ۱۴ بعدازظهر و شب به‌ویژه بعد از افطار ساعت ۲۱ تا ۴۵ دقیقه بامداد آماده خون‌گیری از مراجعه‌کنندگان است.

به گفته وی، مرکز اهدای خون ابهر نیز صرفاً در نوبت صبح آماده خون‌گیری از اهداکنندگان خون است.

 سالانه ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود و در این میان ۹۴ درصد اهداکنندگان خون را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 512011 برچسب‌ها اهدای خون استان زنجان رمضان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رمضان اهدای خون استان زنجان رمضان اهداکنندگان خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی بااشاره به اینکه در سال۱۴۰۲  هزار و ۹۳۰ بسته غذایی میان خانواده‌های کم برخوردار در استان توزیع شد، گفت: ارزش بسته‌های معیشتی توزیع شده در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: این بسته‌های معیشتی در قالب طرح‌های پویش هلال احمر، نذر خدمت ملی و استانی و نوروز امسال در استان زنجان و در محلات کم برخوردار توزیع شده است.

وی افزود: خیرین، نیکوکاران و مردم نوعدوست استان بازوی اصلی هلال احمر در توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار هستند.

هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان، علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم برخوردار و محلات در پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی نیز از این خانواده‌ها حمایت می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: هلال احمر استان زنجان با استفاده از ظرفیت و کمک‌های خیرین بخشی از نیاز‌های نیازمندان را مرتفع می‌کند.

وی افزود: سال گذشته نیز ۳۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای بیماران نیازمند استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نبودند، پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • پاکبان زنجانی کیف حامل مدارک قیمتی را به صاحبش برگرداند
  • پاکبان زنجانی با کیف پر از دلار و مدارک چه کرد؟
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴