Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به نزدیک شدن فصل گرما روشن کردن آتش در دشت و کوه و جنگل و انداختن ته سیگار روی زمین احتمال آتش‌سوزی مراتع استان متصور است لذا همراهی مردم، بهترین عامل بازدارنده از آتش‌سوزی مراتع در استان ایلام است. ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ بارش‌های فراوان طی سال گذشته و سال جاری در ایلام همانند بسیاری از نقاط کشور، موجب رویش قابل توجهی گیاه در مراتع این استان شده است که در صورت رعایت نکردن  و پیش بینی اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده، احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌‌ها ی ایلام با توجه به تجربه آتش‌سوزی‌های کسترده سال گذشته متصور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا پیش‌بینی، پیشگیری و اقدامات بازدارنده همراه با آمادگی و تامین نیازها و ملزومات خاموش کننده ضرورتی است که از هم اکنون مسئولان مرتبط با موضوع باید برای آن چاره‌اندیشی کنند.

آتش سوزی مراتع در استان ایلام مهار شددادستان ایلام: مدیران سهل انگار در آتش سوزی مراتع تحت پیگرد قرار می‌گیرندافزایش 250 درصدی آتش سوزی مراتع و جنگل‌های کرمانشاه

تجارب آتش‌‌سوزی مراتع در سنوات گذشته نشان می‌دهد که این اتفاق بیشتر در مناطق  سخت‌گذر و کوهستانی رخ داده است. عامل انسانی نیز بیشترین علت در حادث شدن اتفاق است، آتش‌سوزی مراتع  خارج از ساعات کاری اداری و روزهای پایانی هفته وایام تعطیلات اتفاق می افتد، اطفا حریق در این مناطق بسیار دشوار است و زمان می‌برد.

رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در این  ارتباط در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: در سال جاری به رغم تمام پیش‌بینی‌ها، نیازمند عزم جدی مردم در پیشگیری از آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان ایلام هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: افزایش رویش گیاهان علفی در مراتع و جنگل‌ها استان و این افزایش رویش گیاهان، احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان را  در فصل تابستان و گرمای هوا درصورت بی‌احتیاطی مردم افزایش خواهد داد.

 احمدی افزود: شناسایی و رفع عوامل مختلف در گسترش آتش‌سوزی جنگل‌ها همچون جمع‌آوری شاخه‌های شکسته، جمع‌آوری علوفه‌های خشک و هر آنچه پتانسیل حریق را افزایش می‌دهد، در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام قرار دارد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام خاطرنشان کرد:  آموزش و فرهنگسازی‌ جوامع محلی نقش مؤثری در پیشگیری و کنترل حریق دارد. لذا در سال‌جاری در خطبه‌های نمازجمعه، اهمیت حفظ جنگل‌ها و مراقبت از آنها توسط ائمه جمعه مورد تأکید قرار می‌گیرد و در این ارتباط هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی با تاکید بر این‌که گردشگران بعد از روشن کردن آتش در مراتع از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند، اضافه کرد: در صورت رعایت نکردن افراد بعد از حضور در طبیعت، احتمال بروز آتش‌سوزی در مراتع زیاد است.

وی افزود: گردشگران به محض مشاهده‌ی آتش‌سوزی در مراتع و محیط زیست سریع با شماره‌های 1504 و 1540 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/861/ ع

R7718/P1494/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام آتش سوزی مراتع سوزی مراتع مراتع و جنگل آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار جهانبخش در نشست با تشکل‌ها و فعالان حوزه عفاف و حجاب با اشاره به اجرای موفق طرح نور در استان گفت: طرح عفاف وحجاب و برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اجتماعی از ۲۵ فروردین آغاز شده و بطور مستمر ادامه خواهد داشت.   فرمانده انتظامی استان وی با بیان اینکه قاطبه مردم به ویژه بانوان استان متدین و مقید به رعایت ارزش‌های اسلامی هستند افزود: از همراهی مردم، دختران و بانوان که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، قدردانی میکنیم.    حجت الاسلام مومن دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه بر تداوم اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: اجرای این طرح براساس قانون و وظایف محوله و در راستای پاسخگویی به مطالبه به حق مردم اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی