Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:00:37 GMT

جهش بزرگ در گاز رسانی استان کرمان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۴۷۶۲

جهش بزرگ در گاز رسانی استان کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، منوچهر فلاح، مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان گفت: با توجه به سرانه وزارت نفت، ۳ هزار و ۳۳۸ روستای استان قابلیت گازرسانی را دارا هستند که از این تعداد، یک هزار و ۲۸۱ روستا در حال حاضر گاز دار،  یک هزار و ۵۸۳ روستا در دست طراحی، ۳۵۵ روستا در دست اجرا و ۱۱۹ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

او با بیان اینکه گازرسانی به مناطق محروم و جنوبی استان از اولویت های اصلی شرکت گاز استان است که با گاز دار شدن شهرهای جنوبی استان، امیدواریم گامی بلند در جهت آبادانی مناطق محروم، برداشته شود، افزود: تعداد ۵۶ شهر گاز دار و ۱۴ شهر در مرحله اجرا و یک شهر در مراحل نهایی طراحی هستند و امیدواریم با برنامه ریزی ها و اقدامات صورت پذیرفته، تعداد ۱۰ شهر ارزوئیه، هنزا، زهکلوت، گنبکی، ریگان (محمدآباد)، مردهک، دوساری، عنبرآباد، فاریاب و شهداد به همراه ۱۴۸ روستا در سال ۱۳۹۹ که به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مدظله العالی) سال جهش تولید نامگذاری شده است، از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.

فلاح تصریح کرد: با این جهش بزرگ، میزان گازرسانی امسال خانوار تحت پوشش شهری از ۹۴ به ۹۷ درصد و خانوار روستایی از ۴۶ به ۵۲ درصد و در مجموع درصد خانوار تحت پوشش استان از ۷۵ به ۸۲ درصد ارتقا خواهد یافت.

او اظهار کرد: با همت و تلاش تمامی کارکنان و متخصصان در سال ۱۳۹۸ شاهد پیشرفت بسیار عظیمی در گازرسانی استان کرمان بوده ایم به نحوی که در هر هفته ۳ روستا به شبکه سراسری گاز متصل شده اند و همچنین ۳ شهر بلوک، نظام شهر و اندوهجرد نیز در این سال از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

گازرسانی به مناطق محروم و جنوبی استان کرمان به صنایع تولیدی، صنعتی، کشاورزی و اشتغال این مناطق کمک قابل توجهی خواهد کرد. 

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گازرسانی به روستاها مناطق محروم استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر

روستای تاج آباد کهنه از توابع شهرستان رفسنجان استان کرمان واقع شده است. این روستا یکی از روستا‌های قدیمی و به جا مانده از دوران صفوی است، اما با حفاری‌هایی که در این روستا انجام شده گاهی به دوران پیش از اسلام نیز اشاره می‌کنند.

در این روستا قلعه تاریخی وجود دارد که اکنون تبدیل به خرابه و محل تجمع حیوانات و گاهی معتادان متجاهر شده است. تصمیماتی به جهت بازسازی و نگهداری این قلعه گرفته شد، اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از این موضوع ابراز نارضایتی کرد و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

منبع: اکبرزاده - کرمان

بیشتر بخوانید:

وقتی بازسازی قنات روستای زازرم علیا به فراموشی سپرده شد + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است