Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@15:11:08 GMT

خانواده سینما لحن آمرانه دولت را نمی‌پذیرند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۴۹۳۸

خانواده سینما لحن آمرانه دولت را نمی‌پذیرند

ابوالحسن داوودی معتقد است که خانواده سینما ویژگی‌های خاصی دارند و اگر دولت بخواهد لحن آمرانه داشته باشد خانواده سینما به هیچ شکل آن را نمی‌پذیرند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی رادیو گفت‌وگو، یک کارگردان سینما درباره نظرات دوگانه‌ای که در خصوص معرفی اعضای جدید شورای صنفی نمایش وجود دارد در این شبکه رادیویی و برنامه «سینما معیار» گفت: با توجه به سابقه قبلی که داشتم به نظرم در شکل برداشتی که مدیریت دولتی از مناسبات سینما داشته اشتباهی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: شاید بعضی از کم‌ تجربگی‌ها باعث شده که متوجه نشوند خانواده سینما با همه مسائل و اختلاف نظرها و سلیقه‌ها شیمی خاصی دارند لذا به بعضی از موارد نباید خیلی نزدیک شد و روی آن زوم کرد و کارهایی را انجام داد که حاصلش برای دولت و صنف بسیار ناگوار و خطرناک باشد و یکسری از منازعات را دامن بزند.

داوودی بیان کرد: شورای صنفی به دلیل اهمیتی که دارد همیشه یکی از مراکز اختلاف نظر و سلیقه بوده ولی در تمام طول این سال‌ها کار خودش را انجام داده و انتقاداتی هم به آن وارد شده است.

او ادامه داد: وزارت ارشاد از نظر قانونی حق دارد بر این شورا نظارت‌هایی داشته باشد اما همیشه شکل تعامل به گونه‌ای بوده که هیچوقت تبدیل به شکل دستوری نشده است. حداقل در دوره‌هایی که من در شورای صنفی مسئولیت داشتم هیچوقت ما با دولت شکلی از دستور نداشتیم و اگر هم موردی بوده قبل از اینکه اتفاق بیفتد از بین رفته است.

کارگردان فیلم‌سینمایی «رخ دیوانه» در رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: اکنون این ماجرا برای اهالی سینما حساسیتی را به وجود آورده و باعث شده که بعضی از اختلافات قدیمی و دعواهایی که حاصلی هم برای سینمای ایران نداشته دوباره زنده شود. این قضیه نتیجه‌اش بازی باخت ـ باختی می‌شود که می‌تواند برای صنف ناگوار و برای دولت یک زنگ خطر باشد.

داوودی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا ماجرا درباره نماینده طیف تهیه‌کنندگان است یا مسائل دیگری را هم شامل می‌شود، گفت: این موضوع ظاهر قضیه است؛ چون آقای فرحبخش نیز یکی از اعضای قدیمی سینماست و فعالیت‌های زیادی در زمینه مسائل صنفی داشته است اما ممکن است سلیقه‌اش با بسیاری از افراد دیگر یکی نباشد.

وی در «سینما معیار»تشریح کرد: یعنی این اتفاق در طول سال‌های گذشته به کرات انجام شده و افراد هم با یکدیگر دوست بودند و هم اختلافات نظر خودشان را داشتند. اینکه دولت بیاید و خودش را یک عامل بزرگ‌تر بداند و بخواهد بر اساس قوانینی که صرفا روی کاغذ نوشته شده لحن آمرانه داشته باشد طبعا چیزی است که خانواده سینما به هیچ شکل آن را نمی‌پذیرند.

کارگردان سینمایی «هزارپا» اظهار داشت: در دوره‌های گذشته نیز شاید نمونه‌های آن وجود داشته است. در دوران آقای شمقدری با وجود اینکه امکانات و اختیارات بیشتری هم در این زمینه بود اما دیدیم که حاصل آن چه خسارتی را برای سینما و مدیریت دولت به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان فردی که از این ماجرا هیچ منفعتی ندارم گوشزد کردم که بر اساس تجربه شخصی‌ام آن را یک زنگ خطر بزرگ می‌دانم.

داوودی در پایان تاکید کرد: آقای انتظامی باید توجه کند که اگر این قائله هر چه زودتر ختم نشود می‌تواند اتفاقات و عواقب خیلی ناگوارتری را داشته باشد.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: ابوالحسن داوودی خانه سینما سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری خانواده سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی برنامه، «سینما زاویه» به تهیه‌کنندگی رقیه زهرا پرندآور امشب شانزدهم اردیبهشت ماه با نگاهی به فیلم «مست عشق» به بحث و بررسی درباره تعلیم و تربیت از نگاه سینما می‌پردازد.  

اجرای این برنامه به عهده وحید رونقی است و در میز سینمای ایران فیلم «مست عشق» با حضور زینب احقر مدرس دانشگاه و محمد قربانی منتقد سینما مورد بحث قرار می‌گیرد.   

در بخش دیگری از این برنامه حسام آبنوس با واکاوی «مست عشق» و «کیمیا خاتون» روایت سینما از معلم عشق را بررسی می‌کند.  

میز سینمای جهان این هفته «سینمازاویه» به فیلم «جاماندگان» محصول ۲۰۲۳ می‌پردازد.  

فاطمه دلاوری پاریزی در بخش دیگری از برنامه با عنوان «تعلیم و تربیت به سبک پاندای کنگ‌فوکار» موضوع تعلیم و تربیت را در سینمای کودک و برای کودکان بررسی می‌کند.  

بحث‌ و گفت‌وگو درباره اخبار سینمای ایران در این هفته بر عهده الهه زواره‌ئیان خبرنگار سینمایی است.  

«سینما زاویه» به سردبیری مریم شوندی و پیمان خزلی و تهیه‌کنندگی رقیه پرندآور، یکشنبه شب‌ها از ساعت ۲۲ روی موج رادیو گفت‌وگو می‌رود.

دیگر خبرها

  • بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است
  • (عکس) تصاویری خاص و متفاوت از میلاد کی‌مرام سوژه رسانه‌ها شد
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟
  • چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی‌ها کار نیست؟!
  • تصویر قدیمی از بازیگر معروف و برادرزاده‌اش + عکس