Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:19:48 GMT

موزه سنگ و عکس‌های قدیمی در اسدآباد راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۵۳۷۷

موزه سنگ و عکس‌های قدیمی در اسدآباد راه اندازی می شود

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار مهراز راه اندازی موزه سنگ و عکس‌های قدیمی در اسدآباد خبر داد و با اشاره به وجود ۳۰۰ سنگ قدیمی و باارزش از دوره اشکانیان و ساسانی تا زمان معاصر در شهرستان اسدآباد گفت: برای راه‌اندازی موزه سنگ و عکس‌های قدیمی اسدآباد که خود گنجینه‌ای بسیار ارزشمند برای شهرستان اسدآباد محسوب می‌شود، نیازمند فضا و مکان مناسب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: درخت کهنسال ۴۰۰ ساله روستای ترخین آباد شهرستان اسدآباد نیز همچنان سرزنده و با طراوت روال طبیعی خود را طی کرده و مردم نیز مراقب این درخت کهنسال واجد ارزش هستند.

وی با اشاره به اینکه درختان کهنسال جایگاه بالایی در میراث فرهنگی کشور دارند، افزود: درخت ۴۰۰ ساله گردوی روستای ترخین آباد در جوار روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور یکی از جمله آثار طبیعی بوده که در سوم مردادماه سال ۸۸ در فهرست آثار ملی طبیعی کشور ثبت شده و با توجه به قدمت و کهن سالی و واجد ارزش بودن درخت، اهالی روستا مراقب این اثر طبیعی هستند.

امامزاده هود (ع) در شهرستان رزنِ همدان مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان همچنین عنوان کرد: با توجه به نیاز سنجی انجام شده امامزاده هود در شهرستان رزنِ همدان مرمت می‌شود.

مالمیر گفت: این بنای زیبا در روستای ینگی قلعه از تابع شهرستان رزن واقع شده و از آثار دوران مغول و قرن هشتم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در امامزاده هود، پلان بنا به صورت ۱۲ ضلعی اجرا شده و از شاخص‌های این اثر تزئینات آجر کاری و کاشی کاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: بنا در سال ۱۳۲۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که در سال جاری با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال فضای داخلی و بیرونی بنا مرمت خواهد شد.

مالمیر همچنین از کشف یک دستگاه فلز یاب در شهرستان تویسرکان خبر داد و گفت: در پی بازرسی از خودرویی در محدوده شهرستان تویسرکان یک دستگاه فلزیاب به همراه متعلقات کشف و ضبط شد.

وی افزود: با همکاری مأمورین مبارزه با قاچاق کالا و ارز تویسرکان پس از رصد اطلاعاتی مشترک و پس از متوقف کردن یک دستگاه خودرو و بازرسی از آن یک دستگاه فلزیاب به همراه متعلقات کشف و ضبط ودر همین راستا دو نفر دستگیر و ضمن توقیف خودرو به همراه فلزیاب مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.


 

کد خبر 4926550

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا شب قدر ایلام زلزله کمک به نیازمندان ماه مبارك رمضان بیرجند بسته معیشتی میراث فرهنگی یک دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ

کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زارچ گفت: با توجه به اینکه سطح زیرکشت درختان گردو در روستای دربید قابل توجه می‌باشد و برخی از درختان منطقه از ارقام کم محصول و کم کیفیت می‌باشد بحث اصلاح درختان گردو در این منطقه در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفت و بحث پیوند این درختان با ارقام پرمحصول مطرح شد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این طرح افزایش سودآوری و بهره وری در منطقه را شاهد باشیم.

طرح سرشاخه کاری درختان گردو با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاروزی در روستای دربید که از روستا‌های ییلاقی شهرستان می‌باشد و سطح زیرکشت گردو قابل توجهی دارد اجرا شد.

پیوند سرشاخه کاری گردو یا عمل تغییر تاج درختان مسن به فعالیتی گفته می‌شود که با پیوند نوع رقم تاج درخت را تغییر داده و با این کار کیفیت و میزان عملکرد درخت را افزایش داد، در این کار پس از پیوند درخت به هر روشی باید تا یک سال از درخت مراقبت کرد؛ و از لحاظ چیدن و برداشت محصول بسیار راحتر می‌باشد؛ و باعث تولید یکدست و بالا رفتن بازار پسندی محصول خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند