Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@20:48:25 GMT

روبات‌های ضد کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۵۵۸۹

روبات‌های ضد کرونا

شرکت‌های فناوری مختلف در سراسر دنیا روبات‌هایی طراحی کرده‌اند که به درمان بیماران مبتلا به ویروس کووید-۱۹ کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان، شرکت‌های بسیاری به دنبال طراحی و تولید روبات‌هایی بوده‌اند که می‌تواند به بهبود بیماران مبتلا به کووید -۱۹ کمک کند؛ استفاده از این روبات‌ها خطر ابتلای افراد سالم به بیماری کرونا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر مزایای استفاده از روبات‌ها در محیط بیمارستانی، کاهش استفاده از ماسک، شیلد، عدم فرسودگی و شارژ سریع روبات است. در ادامه به براسپاترسی تعدادی از این روبات‌ها می‌پردازیم:

درمان کرونا با روبات‌های "پپر" و "ویز"

یک هتل در توکیو از روبات‌ها برای سرویس‌دهی به بیماران مبتلا به کووید -۱۹ که علائم متوسطی دارند، استفاده می‌کند. بیماران مبتلا به کرونا با علائم شدید، به منظور خالی شدن تخت‌های بیمارستان‌ها در این هتل اقامت می‌کنند. شرکت "سافت بنک روباتیکز" این دو نوع روبات را با نام‌های "پپر" و "ویز" تولید کرده است. روبات سخنگوی "پپر" به مهمانان خوشامد می‌گوید و با آن‌ها احوال‌پرسی می‌کند. همچنین، این روبات به بیماران یادآوری می‌کند که دمای بدن خود را به طور مرتب اندازه‌گیری کرده و استراحت کنند. روبات "ویز" نیز به منظور کاهش رفت و آمد کارکنان هتل در قسمت‌های آلوده به ویروس کووید -۱۹، آن مکان‌ها را تمیز می‌کند.

روبات "اسپات" و درمان کرونا از راه دور

شرکت بوستون داینامیک نوعی روبات به نام "اسپات" تولید کرده است؛ این نوع روبات با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در بیمارستان‌ها مستقر شده، به کادر درمان کمک کرده و تعامل بین بیمار و پزشک را آسان‌تر می‌کند. شکل ظاهری روبات اسپات که از کادر پزشکی در برابر ویروس کووید -۱۹ محافظت می‌کند، شبیه سگ است. شرکت تولید کننده یک تبلت و یک دستگاه ارتباطی رادیویی دو طرفه روی این روبات‌ها نصب کرده است تا پزشکان و کادر درمانی بتوانند از راه دور بیماران مبتلا به بیماری کرونا را معاینه کنند.

بهبود بیماران کرونایی با روبات "تامی"

روبات تامی با حضور در بیمارستان‌های ایتالیا، نقش موثری در مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا ایفا می‌کند و جان بسیاری از پزشکان و پرستاران را نجات می‌دهد. این روبات هوشمند با حالت چشمک‌زن وارد اتاق بیماران شده و ارتباط فیزیکی بین کادر درمانی و بیماران را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. روبات تامی دارای یک صفحه نمایش لمسی است تا بیماران پیام‌ها و درخواست‌های خود را در آن ثبت کرده و به اطلاع کادر درمان برسانند.

کد خبر 422147

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ربات تکنولوژی روبات روباتیک کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا در جهان شیوع کرونا پیشگیری از کرونا درمان کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماران مبتلا کادر درمان روبات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسئولان و معاونان این وزارتخانه برای دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در این دیدار، از تولید داروی بیماران اس ام اِی (SMA) در یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این دارو در سطح آزمایشگاهی تولید شده است و اگر نتایج نهایی آن اثربخش باشد، وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • توصیه‌هایی برای بیماران مبتلا به فشار خون (فیلم)
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • وقتی روبات دروازه بان توپ ستارگان فوتبال را مهار می کند ولی از پوتین گل می خورد / فان
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟