Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@14:00:41 GMT

بازار میان‌روزی برق راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۵۷۹۶

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، از آنجایی که مدیریت لحظه‌ای مبادلات توان با درنظر گرفتن بهره‌وری اقتصادی، نیازمند ایجاد رقابت در بازه‌های زمانی نزدیک‌تر به زمان بهره‌برداری است، ایجاد بازار میان‌روزی گامی موثر در بهره‌برداری اقتصادی از شبکه برق کشور به‌شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش، با توجه به این موضوع که انرژی تولیدی نیروگاه‌ها در مقیاس‌های بزرگ قابل ذخیره سازی نیست، بنابراین در حوادث مختلف شبکه مانند خروج واحدهای نیروگاه یا خطوط انتقال و یا تغییرات در مصرف برق، باید در فواصل مناسب برنامه‌ریزی تولید نیروگاه‌ها تغییر یابد تا بتوان با اقتصادی‌ترین شکل ممکن از سیستم قدرت بهره‌برداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور و مطابق با تجربه‌های جهانی در خصوص راه‌اندازی بازارهای نزدیک به زمان بهره‌برداری، در فاز اول بازار میان‌روزی طراحی شده که به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

از مهمترین مزایای این بازار می‌توان به مواردی چون؛ ایجاد آرایش تولید با حداکثر قابلیت اطمینان ممکن با توجه به نزدیک بودن به زمان بهره‌برداری (خروج واحد، حادثه در شبکه، بروزرسانی سوخت و ...)، پوشش عدم قطعیت‌های موجود در بهره‌برداری شبکه و افزایش امنیت سیستم با در نظرگرفتن آرایش تولید بروزرسانی شده اشاره کرد. همچنین ایجاد رقابت بیشتر و حداکثرسازی رفاه اجتماعی با در نظر گرفتن سود تولید کننده و مصرف کننده و کاهش هزینه‌های بازار ناشی از بهره‌برداری از نیروگاه‌هایی که در بازار روز پیش سلب فرصت شده‌اند نیز جزو مزایای اقتصادی این بازار است. این بازار همچنین فرصتی دوباره برای نیروگاه‌هایی که در بازار روز پیش پذیرفته نشده‌اند (ناشی از تغییرات بار و یا حوادث شبکه) ایجاد می‌کند تا این نیروگاه‌ها بتوانند در بازار میان‌روزی برنده شوند.

این گزارش حاکی است، همین امر تبعات بهره‌برداری از نیروگاه‌هایی که در بازار روز پیش پذیرفته نشده‌اند و در روز بهره‌برداری به در خواست مرکز کنترل با قیمت 1.2 AVC تولید می‌کنند را کاهش می‌دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انرژی برق دی ماه رقابت شرکت مدیریت شبکه برق ایران بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است

علی بخش شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در سطح استان ۹ مرکز خرید راه اندازی شده که از این تعداد ۲ مرکز خرید گندم و کلزا متعلق به کهگیلویه است

وی با بیان اینکه تجهیزات لازم در مراکز خرید فراهم شده است، خاطر نشان کرد: کشاورزان در مورد تحویل محصول مازاد بر مصرف خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدیرکل تعاون روستایی استان تاکید کرد: سعی بر آن است در جهت رفاه حال کشاورزان مراکز خرید در کهگیلویه به صورت شبانه روزی فعال شود.

شجاعی با اشاره به ثبت اراضی کشاورزان در سامانه کشت خاطر نشان کرد: به کشاورزانی که قرارداد خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند به ازای هر تن از مزرعه تا مرکز خرید مبلغ میزان ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: تشویقی در نظر گرفته شده به ازای هر تن به فردی تعلق می‌گیرد که محصول خود را بنام خود در سامانه کشت قراردادی ثبت کند.

کد خبر 6097712

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز