Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ حسین سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره آخرین وضعیت تجارت ایران و افغانستان توضیح داد: مرز مشترک دو کشور که از اسفندماه در پی شیوع ویروس کرونا بسته شده بود، از دو هفته پیش باز شده و تجارت ایران و افغانستان به روال عادی خود بازگشته است.

 

او ا‌دامه داد: البته صادرات به این کشور به دلیل محدودیت‌های افغانستان در رعایت موارد بهداشتی و صف طولانی کامیون‌ها فعلا به کندی انجام می‌شود که به مرور زمان وضعیت بهتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مشکلات صادرکنندگان ایرانی در پی قطع روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: صادرکنندگان ما در این مدت زیان بسیاری کردند که امیدواریم با از سرگیری تجارت، مشکلات برطرف شود اما بزرگترین دغدغه تجار بازگشت ارز حاصل از صادرات است که به دلیل نبود روابط بانکی مناسب، این کار دشوار شده است.

رییس اتاق مشترک ایران و افغانستان درباره چشم‌انداز حجم تجارت دو کشور در سال۹۹ بیان کرد: میزان تجارت ایران و افغانستان در مجموع سالانه حدود ۳میلیارد دلار است که با وجود بیماری کرونا و بسته شدن مقطعی مرزها، احتمال کم شدن آن وجود دارد؛ البته تجار ما تمام تلاش خود را می‌کنند که حجم تجارت امسال را هم به این عدد برسانند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجارت صادرات ایران و افغانستان حسین سلیمی ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی تجارت ایران و افغانستان تجارت ایران و افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: ۱۰۸ هزار تن کالا در فروردین ماه امسال از استان مازندران به روسیه صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: این کالا‌ها شامل سیمان، گچ، لبنیات و میوه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: به لحاظ ارزشی نیز صادرات کالا از مازندران به روسیه ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

در فروردین ماه امسال بالغ بر ۲۴ میلیون دلار کالا از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است
  • تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد
  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند