Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@17:38:40 GMT

مردم شماره شبا خود را به سامانه سهام عدالت وارد کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۶۰۴۰

مردم شماره شبا خود را به سامانه سهام عدالت وارد کنند

دائی با اشاره به اینکه امکان نقل و انتقال سهام عدالت به هیچ روشی وجود ندارد، گفت: مردم شماره شبا خود را به سامانه سهام عدالت وارد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «بابک دائی» امروز (شنبه 27 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران که در محل اداره کل اقتصادی و دارایی فارس برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط ویژه ای که در کشور به خاطر ویروس کرونا بر اقتصاد حاکم شده است، وزارت اقتصاد قصد دارد با برنامه ریزی کمک ویژه ای به اجرایی شدن، شعار سال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس با اشاره به اینکه این استان قریب به پنج میلیون نفر جمعیت دارد حضور در بازار سرمایه، در زندگی معیشتی افراد تاثیر دارد، افزود: سیاست های اصل 44 و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در دستور کار هست و تکالیفی که در تبصره 2 قانون بودجه امسال مبنی بر واگذاری را به عهده وزارت اقتصاد قرار داده است.

نماینده وزیر اقتصادی و دارایی در استان فارس با اشاره به اینکه واگذاری ها از 14 اردیبهشت آغاز شده و تا 31 اردیبهشت ادامه دارد، تاکید کرد: یکی از اهداف مهمی که در دستور کار است اینست که آحاد جامعه را در بازار بورس بتوانیم مشارکت دهیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد به منظور آنکه بتواند مردم را مشارکت دهد، برنامه ریزی های مختلفی را انجام داده است، افزود: وزارت اقتصاد واگذاری سهام شرکت های دولتی را در دستور کار قرار داده است.

دائی با اشاره به اینکه با این روش آحاد مردم می توانند از مزایا بهره مند شوند، اظهار کرد: این واگذاری تحت عنوان صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله موسوم «ETF» هستند و تمامی اقشار جامعه می توانند در این طرح شرکت کنند و تا سقف 2 میلیون تومان از این سهام خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه این صندوق ها از شفافیت برخوردار است و تمام ارزش سهامی که از پنج شرکت دولتی و 2 بانک و سه شرکت بیمه به فروش می رسد، تاکید کرد: سهام بانک های صادرات، ملت، تجارت، بیمه البرز و بیمه اتکای امین توسط دولت به فروش رسیده می شود.

دائی با یادآوری این مطلب که میانگین این سهام ها نزدیک به 20 درصد تخفیف شامل افرادی می شود که در این پذیره نویسی شرکت کنند و افراد حتی اگر تغییر ارزش سهام هم روی ندهد، 20 درصد سود نصیب شان می شود، تاکید کرد: محدودیت سنی ندارد و حتی خردسالان هم می توانند در این پذیره نویسی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه از طریق کارگزاری های بورس و یا از طریق بانک های منتخب می توانند خریداری را انجام دهند، تاکید کرد: علاقمندان می توانند از طریق بانک های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، کشاورزی، مسکن، بانک مهر، پارسیان، پارسارگاد، اقتصاد نوین، پست بانک و توسعه تعاون نسبت به پذیره نویسی اقدام کنند.

این مقام مسئول افزود: برای پذیره نویسی الزامی به داشتن کد بورسی نیست، سایت های وزارت اقتصاد و سامانه «شادا» وزارت اقتصاد تمام اطلاعات این طرح ها را منتشر کرده اند.

وی با اشاره به اینکه واگذاری سهام عدالت از سال 85 آغاز شد و امروز دولت عزم آزادسازی سهام عدالت داریم و به زودی شاهد حضور سه میلیون و 330 هزار نفر از مردم فارس در این عرصه خواهیم بود، تاکید کرد: آازدسازی سهام عدالت باعث تحرک بیشتر خواهد شد و در حوزه اقتصاد خرد و کلان اتفاقات خوبی روی می دهد.

دائی با اشاره به اینکه صاحبان سهام عدالت اجازه می دهد تا مردم در سرمایه گذاری وارد شوند، افزود: این باعث افزایش قدرت خرید و دارایی خانواده ها می شود و افراد از طریق سایت Samanese.ir می توانند پیرامون سهام عدالت خود تصمیم گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه ارزش سهام 14 برابر شده است و فردی که یک میلیون تومان سهام دارد میزان 14 میلیون تومان سهام عدالت قابل معامله در بورس دارند، اظهار کرد: مردم تا هشتم خرداد ماه فرصت دارند نحوه مدیریت بر سهام خود را مشخص کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس افزود: مردم به 2 روش می توانند سهام خود را به فروش برسانند روش اول روش مستقیم است که خودشان می توانند از طریق بورس خرید و فروش کنند و برای این روش باید به سامانه مراجعه کنند وگرنه به صورت پیش فرض برای آنان روش غیر مستقیم در دستور کار آنان قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه با یادآوری این مطلب که در روش مستقیم با اخذ کد بورسی می تواند به صورت عادی در بازار بورس خریداری کند ولی در روش غیر مستقیم مردم سهام دار شرکت های سرمایه گذاری استانی می شوند، اضافه کرد: برای این افراد کد بورسی صادر شده و نیاز به احراز هویت نیست.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به محض وارد کردن شماره شبا احراز هویت می شوند، افرادی که کد بورسی دارند از همان کد برای آنان استفاده می شود، افزود: مردم شماره شبا خود را به سامانه سهام عدالت وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه امکان نقل و انتقال سهام عدالت به هیچ روشی وجود ندارد، تاکید کرد: سهام عدالت تنها از طریق روش های گفته شده، قابل استفاده است.

دائی اضافه کرد: قبل از 9 اردیبهشت با مراجعه ورثه می توانستند پس از انحصار وراثت کار انتقال را انجام دهند و از 9 اردیبهشت تا دهم خرداد نمی توانند این کار را انجام دهند و پس از آن اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردم فارس اگر نیاز ندارند، سهام عدالت خود را به فروش نرسانند و روش مستقیم انتخاب کنند تا بماند و اگر نیاز دارند کامل بفروش نرسانند، تاکید کرد: برای روش مستقیم تنها 20 درصد خرید و فروش را شکل می دهند.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا در فارس واگذاری سهام عدالت سود سهام عدالت توزیع سهام عدالت سهام عدالت شیراز اقتصادی و دارایی وزارت اقتصاد دستور کار پذیره نویسی سهام عدالت روش مستقیم شماره شبا کد بورسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در نشست خبری سالانه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در چند ماه اخیر موضوع واگذاری سهام بعضی کسب‌وکارهای مطرح حوزه اقتصاد دیجیتال مطرح شده است و این مساله تصوری مبنی بر این که فشار بیرونی برای واگذاری سهام استارتاپ‌های بزرگ وجود دارد، ایجاد کرده است، گفت: پیش از این، یک عده صحبت‌های نادرستی را بدون دلیل و مدرک درباره واگذاری بعضی کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال به نیروهای انقلابی مطرح می‌کردند، این حساسیت به وجود آمده است اما در اصل چنین هدفی وجود ندارد.

دهقانی چنین واگذاری‌هایی را نشان‌دهنده بلوغ این حوزه عنوان کرد و گفت: این روند بدین معناست که کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال سرمایه‌های بزرگ از سایر شرکت‌ها جذب می‌کنند که در نهایت به بزرگ شدن جدی این کسب‌وکارها منجر می‌شود. یکی از این کسب‌وکارها با سرمایه یک واحدی وارد شده و الان سرمایه ۳۰۰ واحدی دارد. این یعنی هم فرصت رشد در این حوزه وجود داشت و هم سرمایه کلانی به این حوزه بازگشته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه هدف ما حاکمیتی کردن استارتاپ‌ها نیست، گفت: سال گذشته با بعضی چالش‌ها و مشکلاتی که برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به وجود آمد چنین تصور می‌شود که اراده‌ای وجود دارد که مایل است در مدل مدیریتی کسب‌وکارهای این حوزه تغییراتی ایجاد کند. این در حالی است که هم من هم آقای زارع‌پور دفاع و حمایت همه‌جانبه از کسب‌وکارها داشتیم. سال گذشته و در جریان توقف برخی از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، همان موقع به صورت محکم و متقن، بر ضرورت ادامه روند ادامه فعالیت کسب و کارهای این حوزه تاکید و بیان کردم، بستن کسب و کار به مردمی آسیب می زند که از آن استفاده می کنند، موضعی که مورد تأکید صریح ویژه شخص رییس جمهور و وزیر ارتباطات بود.

دهقانی بیان کرد: معتقدم راه کمک به فضای کسب و کارهای دیجیتال کشور، حذف و تعطیل کردن این کسب و کارها نیست. تکرار می‌کنم اگر با فضا و ساختار این شرکت‌ها مشکلی هست، نباید آن‌ها را تعطیل کرد و باید فضای رقابت سالم را تسهیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما به هیچ عنوان موافق تعطیلی کسب‌وکارها نیستیم، افزود: حرف من این بود که اگر می‌خواهیم کاری در این زمینه انجام بدهیم باید این باشد که به جریان‌های اصیل و انقلابی فرصت رقابت بدهیم اما این که این کسب‌وکارها به نیروهای انقلابی و حاکمیت واگذار شود کاملا غلط است. حرف ما این است که کسب‌وکارها را نبندیم و به جای آن از جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 6090121 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود