Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون کشتی از عزم جدی این فدراسیون برای مبارزه با معضل دوپینگ خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از سایت فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر با بیان اینکه با انجام گسترده آزمایش‌ها دوپینگ عزم خود را برای مبارزه با این معضل بزرگ جزم کرده، گفت: از زمان آغاز به کار واحد ضد دوپینگ در فدراسیون کشتی، در چهار ماه گذشته آزمایش‌ها مربوطه از کشتی گیران در مسابقات مختلف داخلی گرفته‌شده که تعداد این آزمایش‌ها نزدیک به ۲ برابر تست‌های گرفته‌شده در مدت‌زمان مشابه در سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طبق گزارش کمیته پزشکی ورزشی، از آزمایش‌هایی که از کشتی گیران آزادکار به‌عمل‌آمده ۱۵ درصد مثبت شده و ۳۱ درصد از آزمایش‌ها فرنگی‌کاران مثبت بوده است.

دبیر تأکید کرد: نکته مهم آزمایش‌ها به‌عمل‌آمده این است که این نمونه‌ها در مسابقات داخلی گرفته‌شده و با جلوگیری از حضور کشتی گیران در رقابت‌های برون‌مرزی، فدراسیون کشتی از بروز جرایم نقدی که مبالغ قابل‌توجهی است، جلوگیری کرده است.

وی افزود: این آزمایش‌ها از طریق ستاد مبارزه با دوپینگ ایران به‌عمل‌آمده اما نهایتاً از طریق سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) بررسی‌شده و نتایج تأییدشده است و محرومیت‌هایی برای متخلفان در نظر گرفته‌شده است و این جریمه‌ها توسط ما صادر نمی‌شود و قابل تخفیف نیز نیست.

رئیس فدراسیون کشتی تأکید کرد: با همکاری ستاد مبارزه با دوپینگ ایران در تمامی مسابقات داخلی و بین‌المللی از جمله مسابقات قهرمانی کشور، لیگ، جام باشگاه‌های جهان، جام تختی و اردوهای تیم‌های ملی و حتی جاهایی که اردو نداریم به‌صورت سرزده با حضور در منزل کشتی گیران، آزمایش‌ها دوپینگ گرفته می‌شود.

دبیر اظهار کرد: سیاست فدراسیون کشتی در زمینه دوپینگ، اعلام اسامی نفرات متخلف است و تمامی کشتی‌گیرانی که در رده‌های سنی و رشته‌های مختلف به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوند می‌بایست نسبت به پر کردن یک فرم اقدام نموده و تمامی تبعات و جرایم به وجود آمده از دوپینگ احتمالی که شامل محرومیت از حضور در مسابقات و ۱۰ هزار فرانک اتحادیه جهانی است را برعهده بگیرند.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: با توافقی که با ستاد مبارزه با دوپینگ ایران داریم، این آزمایش‌ها در سال ۹۹ بیشتر خواهد شد، و با هیچ‌کس تعارف نداریم و هرکس تخلف کند اسمش را روی سایت قرار می‌دهیم.

دبیر تصریح کرد: البته ما در بحث آموزش کشتی گیران و مربیان در مورد مسائل دوپینگ برنامه‌هایی را در دستور کار داریم تا آگاهی‌رسانی لازم به آن‌ها در این زمینه داده شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه فدراسیون به جد به دنبال برخورد با کسانی است که دوپینگ می‌کنند، خاطرنشان کرد: تمام هدف فدراسیون کشتی از انجام آزمایش‌ها گسترده، عاری شدن این رشته از معضل بزرگ دوپینگ است و امیدوارم که با تداوم این راه و حمایت همه‌جانبه فدراسیون، هرچه زودتر به این هدف بزرگ دست‌یابیم و ریشه دوپینگ را خشک کنیم.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: علیرضا دبیر دوپینگ اتحادیه جهانی کشتی رئیس فدراسیون کشتی مبارزه با دوپینگ فدراسیون کشتی کشتی گیران آزمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون کشتی با کسب عنوان فدراسیون برتر سال 1402 و همچنین کسب عناوین برترین ورزشکار سال توسط امین میرزازاده و برترین جوان ورزشکار سال توسط امیررضا معصومی توانست شب موفقی را در جشنواره قهرمان ایران سپری کند.

اما در این میان اتفاق جالب جایی بود که عباس جدیدی، مخالف سرسخت ماههای اخیر علیرضا دبیر جزو کمیته داوران این جشنواره بود. جدیدی که تنش های زیادی با رییس فدراسیون کشتی به ویژه در فضای مجازی داشته، در زمانی که نام فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر به عنوان فدراسیون برتر اعلام شد و دبیر پشت میکروفون ایستاد، لبخند جالبی را مقابل دوربین ها داشت. کارگردان تلویزیونی هم که از اتفاقات اخیر بین این دو نفر باخبر بود، در زمان سخنرانی دبیر چند بار تصویر بسته عباس جدیدی و لبخند روی صورت او را پخش کرد!

جدیدی بعد از مراسم هم از انتخاب های این جشنواره دفاع کرد، اما وقتی با سوال خبرنگاران در خصوص علیرضا دبیر مواجه شد، سعی کرد اسمی از رییس فدراسیون کشتی نیاورد: "خودم جزو داوران این جشنواره بودم. به نظرم نباید اسم فردی را بیاوریم چون کشتی قائم به ذات است. کشتی با پوست و خون ما عجین شده و باید افتخار کنیم که به کشتی خدمت می‌کنیم. امیدوارم کشتی در المپیک مدال‌های رنگارنگی را به ارمغان بیاورد. کشتی مرام و اخلاق پهلوانی می‌خواهد و امیدوارم همه کسانی که در کشتی حضور دارند مرام پهلوانی را داشته باشند."

صحبت های عباس جدیدی هر چند کمی کنایه آمیز بود، اما او در مقابل دوربین ها و در شبی که کشتی افتخارات زیادی کسب کرده بود، به هیچ عنوان از ادبیات مشابه پست های مجازی اش استفاده نکرد. به هر حال این دو قهرمان کشتی جهان و المپیک که دوران زیادی را با هم در ورزش و سیاست گذراندند، این روزها رابطه نزدیکی با هم ندارند و باید دید این موضوع بالاخره حل خواهد شد یا خیر.

دیگر خبرها

  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • جام کشتی تختی اهواز؛ قرعه کشی پنج وزن دوم انجام شد
  • جام کشتی تختی اهواز؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)