Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@15:02:57 GMT

تشدید کووید ۱۹ در افراد سیگاری

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۶۳۲۴

به گزارش ایسنا، در این بررسی تاکید شده است که بیماری کووید ۱۹ در مصرف کنندگان سیگار نسبت به افراد غیرسیگاری با شدت بیشتری بروز پیدا می‌کند.

گروهی از متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا به ارزیابی نتایج ۱۹ مطالعه با موضوع شدت بیماری کووید ۱۹ و نقش استعمال سیگار بر آن در بین ۱۱ هزار و ۶۰۰ بیمار در ایالات متحده، چین و کره جنوبی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بیماران مورد بررسی در بیمارستان بستری شده اما در دو مطالعه بیماران سرپایی نیز حضور داشته‌اند. تنها بیش از شش درصد از شرکت‌کنندگان، سابقه استعمال سیگار داشته‌اند.

درحالیکه علائم بیماری کووید ۱۹ در۱۸ درصد تمامی بیماران شدید بوده، این رقم در میان افراد سیگاری یا با سابقه استعمال سیگار ۲۹.۸ درصد گزارش شد و در افراد غیر سیگاری ۱۷.۶ درصد بوده است.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: استعمال سیگار با خطر فزاینده پیشرفت بیماری کووید ۱۹ مرتبط است. همچنین زمانیکه علائم بیماری پیشرفت کند افراد سیگاری یا با سابقه استعمال سیگار با علائم شدیدتر این بیماری و خطر فزاینده مرگ ناشی از آن مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، به گفته محققان ضروری است تا خودداری از استعمال سیگار و سیگار الکترونیکی به فهرست اقدامات لازم برای مقابله با همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ افزوده شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بیماری کووید ۱۹ استعمال سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی آذر بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: به دنبال گزارش ماموان انتظامی اردبیل موفق به کشف و ضبط ۵۰۰ بوکس سیگار قاچاق در اردبیل شدیم که ارزش ریالی این محموله قاچاق ۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه این میزان سیگار قاچاق از یک اتوبوس بین شهری کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: پرونده ای در این خصوص در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل بیان کرد: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع اتهام انتسابی محرز و فرد متخلف علاوه بر ضبط کالا به پرداخت چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

رحیمی آذر گفت: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 6095292

دیگر خبرها

  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • علائم فشار خون بالا
  • ۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است