Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عراق در روزهای گذشته در پی خروج از بن بست سیاسی با آغاز به کار کابینه مصطفی الکاظمی، شاهد تشدید عملیات تروریستی عناصر باقیمانده داعش بوده است. تاریخ انتشار: 12:35 - 27 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۱۱۰۷ خبرگزاری میزان – با پایان یافتن نسبی مذاکرات گروه‌ها و جناح‌های سیاسی عراق برای انتخاب کابینه جدید و موفقیت «مصطفی الکاظمی» در گرفتن رای اعتماد پارلمان، عناصر باقیمانده گروه تروریستی «داعش» فعالیت‌های خرابکارانه خود را در خاک عراق تشدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهم‌ترین تحولات عراق در ساعات گذشته عبارتند از:
- حضور سرکرده جدید داعش در مرز عراق و سوریه: «کاطع الرکابی»، عضو کمیسیون دفاعی و امنیتی پارلمان عراق می‌گوید:«محمد سعید عبدالرحمن المولی معروف به حجی عبدالله المولی براساس اطلاعات موجود در نزدیکی مرز عراق و سوریه حضور دارد.»   وی در ادامه اطمینان داد سرکرده جدید داعش در خاک عراق حضور ندارد.
این نماینده پارلمان عراق همچنین گفت «جریان ورود تروریست‌ها به عراق متوقف نشده و آنها هنوز از سوریه و دیگر مناطق وارد خاک عراق شده و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند.»  
- ادامه مقابله حشدالشعبی با بقایای داعش: مبارزه «حشدالشعبی» با بقایای گروه تروریستی داعش در چند استان عراق کماکان ادامه دارد.
حشدالشعبی روز گذشته موفق شد حمله داعش به منطقه «العظیم» را در استان «دیاله» خنثی و عناصر تروریستی را وادار به فرار کند.
براساس تازه‌ترین گزارش ها، در جریان درگیری مذکور چهار نیروی حشدالشعبی شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند؛ ضمن اینکه اوضاع در این منطقه در کنترل است.
حمله نفوذی عناصر باقیمانده داعش در نزدیکی «سامرا» در استان «صلاح الدین» نیز توسط نیرو‌های حشدالشعبی خنثی شد.  بیشتر بخوانید:  حمله جنگنده‌های ترکیه به مناطق شمالی عراق در مجموع تاکنون در نتیجه عملیات مقابله‌ای حشدالشعبی و نیرو‌های امنیتی عراق علیه بقایای داعش تاکنون ۶ نیروی حشدالشعبی و ۲ نیروی امنیتی عراق در دو استان دیاله و صلاح الدین جان باختند.   در پی حمله روز گذشته این گروه به شهر «خانقین» نیز یک غیرنظامی جان باخته و چند نفر زخمی شدند.
- حمله تروریستی به پاسگاهی در شمال بغداد: السومریه نیوز نوشت، حمله عناصر باقیمانده داعش به پاسگاهی در «الدجیل» در شمال «بغداد»، پایتخت چند کشته و مجروح برجای گذاشت.
- کرونا در عراق: تاکنون ۳ هزار و ۱۹۳ شهروند عراق به کرونا مبتلا شده‎اند؛‎ ضمن اینکه ۱۱۷ نفر نیز جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند.
به گزارش فرماندهی عملیات بغداد، از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۱۳۹۸)، زمان آغاز اعمال محدودیت‌ها در این شهر تاکنون ۴۴ هزار و ۱۰۰ نفر به دلیل نقض قوانین دستگیر شده‎اند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق عراق برهم صالح عناصر باقیمانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • حمله‌های جنگنده‌های صهیونیست، غزه را به لرزه درآورد
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا