Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ نماینده تهران در نامه‌ای به وزیر اطلاعات تاکید کرد: به لحاظ جایگاه سازمانی و هم از لحاظ شرعی و حقوقی مسئول جبران خسارات معنوی و مالی وارده به قربانیان پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای هستید و قطعا در روز جزا در دادگاه عدل الهی باید پاسخگو باشید.

متن نامه محمود صادقی به محمود علوی وزیر اطلاعات به شرح زیر است:

«عطف به نامه ۱۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ و سپاس از پاسخ‌گویی جنابعالی، اگرچه اکثر پرسش‌های ده‌گانه این نامه در نامه مربوط به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۸ به ویژه ضرورت پیگرد قضایی مسئولان وقت از جمله وزیر ارتباطات سابق و الزام آن‌ها به پرداخت خسارت وارده به قربانیان و نیز توضیح درباره عوامل اصلی ترور‌ها بی‌پاسخ گذاشته شده است، اما از اذعان و تصریح مجدد و خطا‌های کارشناسی در پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای و نیز مذاکره مدیران ذیربط آن وزارتخانه با مسئولین قوه قضاییه برای تعیین شعبه ویژه جهت رسیدگی به دعاوی قربانیان بی‌گناه پرونده و جبران کامل خسارات وارده به آن کمال سپاسگزاری را دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ضمن تقدیر مجدد از کوشش‌های جنابعالی برای اصلاح رویه‌ها و فرآیند‌های مورد عمل در وزارت اطلاعات به ویژه تصمیمات متاخذه در خصوص قربانیان این پرونده بار دیگر تاکید می‌کند که جنابعالی به لحاظ جایگاه سازمانی و هم از لحاظ شرعی و حقوقی مسئول جبران خسارات معنوی و مالی وارده به قربانیان این پرونده هستید و قطعا در روز جزا در دادگاه عدل الهی باید پاسخگو باشید، لذا ضمن ابراز خوشبختی از اقدام مدیران ذیربط پیشنهاد می‌شود دستور فرمایید ستاد ویژه‌ای برای رسیدگی به دعاوی قربانیان تشکیل شود و ضمن دادن تامین و اطمینان خاطر به ایشان و دریافت مدارک و مستندات و نیز ارائه‌ی معاضدت حقوقی لازم غرامت آن‌ها به طور کامل جبران شود بدون شک این اقدام هم موجب رضای الهی و هم سبب جلب اعتماد بیشتر مردم خواهد بود و تقویت سرمایه اجتماعی نظام و دستگاه اطلاعاتی را فراهم خواهد ساخت.

خاطر نشان می‌سازد اینجانب از پیگیری این پرونده انگیزه‌ای جز احقاق حق و ایفای وظایفی که به عنوان نماینده مردم شرعا و قانونا برعهده گرفته بودم، نداشتم. امید است که مورد رضایت حق‌تعالی قرار گرفته باشد.»

محمود صادقی در همین باره در توییت خود نوشت: «هفته گذشته طی نامه‌ای به وزیر اطلاعات ضمن تقدیر از کوشش‌های او برای اصلاح رویه‌های مورد عمل در واجا به ویژه در پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای پیشنهاد کردم ستاد ویژه‌ای برای رسیدگی به دعاوی قربانیان بی‌گناه این پرونده و جبران کامل خسارت آن‌ها تشکیل شود.»
گفتنی است، مردادماه سال گذشته بعد از آن که برنامه‌ای با محتوای مصاحبه با یکی از متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای و طرح ادعا‌هایی از سوی او در یک شبکه ماهواره‌ای پخش شد، صادقی خواستار توضیح مسئولان در این باره شد. بعد از آن وزیر اطلاعات در جلسه کمیسیون امنیت ملی به ارائه‌ی توضیحاتی در این باره پرداخت و علی ربیعی سخنگوی دولت هم توضیحاتی را بیان کرد.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 محمود صادقی ترور دانشمندان هسته ای پرونده ترور دانشمندان هسته ای وزیر اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه اجرایی قانون «نحوه انتصاب افراد در مشاغل حساس» ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد مخبر» معاون اول رییس‌جمهور تصویب نامه ۵ اردیبهشت امسال هیأت وزیران درباره آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس مصوب ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارت اطلاعات، وزارت دادگستری و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

آیین‌نامه اجرایی این قانون مراجع سه‌گانه استعلامی، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضاییه هستند؛ همچنین کاربرگ متحدالشکلی از سوی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه تهیه شده و ادارات حراست دستگاه‌ها مکلف به درج اطلاعات نامزدهای تصدی مشاغل حساس در این کاربرگ‌ها هستند.

مشاغل حساس را کارگروهی متشکل از وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، سازمان اداری و استخدامی کشور و نماینده تام‌الاختیار دستگاه های مشمول ماده یک قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس تعیین می‌کند.

کد خبر 6100764 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه اجرایی قانون «نحوه انتصاب افراد در مشاغل حساس» ابلاغ شد
  • نمایندگان آمریکا افشاگری‌های «تهران‌تایمز» را تأیید کردند
  • زیرکوه زیر بار دو هزار میلیارد خسارت سیل/جبران با اجرای ۲۷ مصوبه
  • افشاگری تازه جمهوری‌خواهان علیه رابرت مالی
  • جمهوری‌خواهان آمریکا: رابرت مالی اسناد محرمانه را در تلفن همراه شخصی‌اش نگهداری می‌کرد
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • چرا ساترا به حذف «حشاشین» ورود کرد؟/ ترور را به ایران نسبت دادند!
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل