Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@04:01:19 GMT

۲۵ هزار هکتار زمین زیر سطح کشت گیاهان دارویی

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۶۶۲۲

۲۵ هزار هکتار زمین زیر سطح کشت گیاهان دارویی

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین زینلی مدیر طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه روی خط خبر از راه اندازی سامانه گیاهان دارویی توسط وزارتخانه جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: بسیاری از محصولاتی که توسط کشاورزان  تولید و فرآوری می‌شوند، توسط این سامانه قیمت گذاری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با ایجاد این سامانه سعی خواهیم کرد، دلالان و واسطه گران را حذف و کیفیت محصولات را ارتقا دهیم.

مدیر طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی به حوزه تولید گیاهان دارویی در کشور اشاره کرد و افزود: ۲۲۷ هزار روستا در کشور، ۲۵۰ هزار تن ماده اولیه در رابطه با گیاهان دارویی تولید می‌کنند.

او با اشاره به اینکه ۲۵۰ واحد در کشور در بحث صنایع فرآوری گیاهان دارویی فعال هستند گفت: با حضور ۲۵ هزار نفر در بحث تولید گیاهان دارویی توانستیم ۵۵۰ میلیون دلار صادرات در کشور داشته باشیم.

زینلی تاکید کرد: ۲۵ هزار هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی داریم و در حال گسترش و توسعه کشت این گیاهان و افزایش ارز آوری در این زمینه هستیم.

مدیر طرح گیاهان دارویی جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تمام بخش‌های صنایع تبدیلی و همچنین صنایع فرآوری سعی خواهیم کرد به بحث تولیدکننده و مصرف‌کننده ابعاد گسترده‌ای بدهیم، افزود: سعی خواهیم کرد خریدار و کارخانه‌ها را به تولیدکنندگان متصل کنیم.

زینلی با تاکید بر اینکه هزینه تولید، میزان هزینه و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا را با استفاده از سامانه گیاهان دارویی نهادینه خواهیم کرد گفت: تا اواسط خرداد ماه با حضور بخش خصوصی این سامانه راه اندازی می‌شود.

در حال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اقتصاد ایران گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین