Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@17:44:14 GMT

فردا؛ آغاز مهلت مجدد ثبت نام در کنکور سراسری

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۶۷۹۲

فردا؛ آغاز مهلت مجدد ثبت نام در کنکور سراسری

باشگاه خبرنگاران: فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت وگوی زنده شبکه خبر در پاسخ به این سوال که حذفیات بخشی از منابع درسی کنکور سراسری ۹۹ به چه علت انجام شده است، گفت: با هماهنگی‌هایی که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم، با توجه به شرایط حاکم در کشور پس از شیوع ویروس کرونا و برگزاری مجازی کلاس‌های درسی دانش آموزان از اسفند ماه بنا شد تا بخشی از منابع درسی کنکور سراسری ۹۹ حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: آموزش و پرورش با بررسی‌های که انجام داده بود محتوای کتاب‌های درسی را بازنگری کرده و برخی فهرست حذفیات و منابعی که مقرر است از آن‌ها امتحان گرفته شود در اختیار سازمان سنجش قرار داد.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه بیان کرد: سازمان سنجش هم این محتوا را در اختیار داوطلبان قرار داد و بر این اساس از ۸۰ درصد محتوا طبق اعلام آموزش و پرورش از کتاب‌های درسی پایه دوازدهم امتحان گرفته می‌شود و ۲۰ درصد منابع حذف شده است.

زرین آمیزی یادآوری کرد: تقریبا از تمام دروس تخصصی و هم عمومی حذفیات داشته ایم. همچنین بعضی از دروس عمومی برای تمامی داوطلبان حتی گروه‌های هنر و زبان حذفیات داشته است. به عنوان مثال در گروه ریاضی و تجربی درس فیزیک ۳ حذف شده است و جزئیات آن‌ها در جدول حذفیات آمده است.

او در ادامه گفت: در رشته تجربی در دروس فیزیک ۳، زیست شناسی ۳، فارسی ۳، عربی و زبان قرآن ۳، شیمی ۳، ریاضی ۳ برخی از مباحث حذف شده که صفحات حذف شده به صورت کامل در جدول حذفیات آمده است.

ثبت نام کنکور سراسری از فردا آغاز می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه بیان کرد: آزمون سراسری سال ۹۹ بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در روز‌های پنج شنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه برگزار می‌شود. تا کنون یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۱۴۶ نفر در آزمون سراسری سال ۹۹ ثبت نام کرده اند.

او در پایان بیان کرد: از فردا، یک شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه تا ۳۱ اردیبهشت فرصت مجدد برای ثبت نام در کنکور سراسری آغاز می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور سراسری حذفیات کنکور سراسری سازمان سنجش ثبت نام حذف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱.۷ میلیون کلاس اولی‌ آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید طریفی حسینی رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش گفت: ثبت نام این دانش آموزان با داشتن برگه سنجش سلامت انجام خواهد شد.

وی افزود: شرط ثبت نام در پایه اول، انجام سنجش نوآموزان بدو ورود است و در حال حاضر پایگاه‌های سنجش سلامت فعال است و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی my.medu.ir نزدیک‌ترین مرکز به محل سکونت خود را برای نوبت دهی انتخاب کنند و پس از سنجش سلامت فرزندان خود، ثبت نام الکترونیکی را انجام دهند. حسینی گفت: والدین برای ثبت نام فرزندان خود در پایه اول ابتدایی به پایگاه اینترنتی my.medu.ir مراجعه کرده و اقدام به تکمیل فرم پیش ثبت نام کنند.

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش درباره ثبت نام اتباع نیز گفت: ثبت نام این افراد بر اساس دستورالعملی است که به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و در این مرحله ثبت نام اتباع انجام نمی‌شود و در روزهای آینده از طرف مرکز امور بین‌الملل بخشنامه به استان‌ها ابلاغ می‌شود و کار ثبت نام دانش آموزان اتباع بر اساس دستوراالعمل‌های ابلاغ انجام خواهد شد.

کد خبر 6100015

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری مجدد کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده
  • تشریح جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول آزمون سراسری ویژه داوطلبان سیل‌زده شهرستان زیركوه
  • آغاز مجدد پروژه راهسازی کمربندی قلعه نو
  • آغاز به کار پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ثبت نام ۱.۷ میلیون کلاس اولی‌ آغاز شد
  • (ویدئو) فردا آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان نامزد‌ها در سامانه «داوطلب»
  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ این مهلت تمدید نخواهد شد
  • استان بوشهر رتبه ۱۳ کشور در کنکور سراسری را دارد
  • فردا آخرین مهلت دریافت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ است
  • فردا، مهلت پایانی مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ