Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین، نامه سرگشاده رییس هیات مدیره سندیکای لوله و پروفیل فولادی نمونه‌ای از برداشت‌های متفاوت فعالان بازار است که در نامه خود به صورت کاملا شفاف به مشکل بازار اشاره می‌کند. زمانی علویجه  ضمن تشکر از معاونت معدنی وزارت صمت در مدیریت بازار، اینگونه ادامه می‌دهد که بازار فولاد به نحوی طراحی شده است که در آن قیمت‌های رسمی شرکت‌های بزرگ و قیمت‌هایی که شرکت‌های تولیدکننده لوله و پروفیل به مردم ارایه می‌دهند مانند چرخ‌های خودرو است که همیشه باید با همدیگر فاصله داشته باشند و هیچگاه به هم نمی‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش اقتصادآنلاین، اصل وجود این فاصله‌ها قطعا مورد قبول همگان است.  ولی سوال این است که این فاصله چقدر باید باشد. در حال حاضر این فاصله بیش از 50 درصد است. آیا سندیکای محترم به این 50 درصد راضی است یا باید بیشتر هم باشد؟ آیا وزارت صمت این فاصله 50 درصدی بین ورق فولادی و پروفیل را قبول دارد؟ از معاونت معدنی وزارت صمت انتظار می‌رود به این سوال پاسخ شفاف ارایه دهد و برنامه وزارت صمت برای منطقی کردن این فاصله را ارایه نماید.

 اعضای سندیکای لوله و پروفیل فولادی، صراحتا اعلام کنند که محصولات تولیدی خود از محل ورق‌هایی که سال گذشته با نرخ‌های بسیار پایین خریداری کرده‌اند با چه نرخی به فروش رسانده‌اند؟

نکته آخر آنکه قیمت انواع پروفیل فولادی حدود 10 هزار تومان می‌باشد در حالیکه بهای تمام شده این ورق برای شرکت‌های تولید کننده لوله و پروفیل با تمام هزینه‌ها حداکثر 6500 تومان است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا بورس بازار فولاد وزارت صمت ورق و پروفیل لوله و پروفیل فولادی لوله و پروفیل وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان

به گزارش خبرنگار مهر امروز هر یک ریال عربستان در بازار آزاد با قیمت ۱۶۵۶۰ تومان، هر ۱۰۰۰ دینار عراق با قیمت ۴۱,۴۵۰ تومان و هر درهم امارات با قیمت ۱۶,۹۱۰ تومان معامله می‌شود این ارزها که این روزها به عنوان ارزهای پرطرفدار شناخته می‌شوند نسبت به هفته گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای دارند که علت اصلی کاهش قیمت آنها افت قیمت دلار در بازار آزاد است.

کد خبر 6089839 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار
  • جان باختن مرد ۷۰ ساله براثر برخورد با قطار در فردیس
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟