Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@22:40:39 GMT

نادری: شکاف طبقاتی در دولت روحانی اوج گرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۷۲۷۲

نادری: شکاف طبقاتی در دولت روحانی اوج گرفت

خبرگزاری فارس: احمد نادری دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی امروز (شنبه 27 اردیبهشت) در میزگرد تشریح اقدامات این فراکسیون که در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: وضع کشور در حال حاضر مناسب نبوده و حال مردم خوب نیست، ضمن این که ما شاهد کاهش سرمایه اجتماعی هستیم؛ چراکه سیاست‌های غلط و نئولیبرالی در دولت کنونی و مجلس دهم پیگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کاهش مشارکت در انتخابات نتیجه سیاست‌های غلط دولت فعلی و مجلس دهم است.

دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی اظهار داشت: سیاست های نئولیبرالی منجر به شکاف اجتماعی و طبقاتی شده و این شکاف پررنگ شده است هرچند این شکاف از دهه ۷۰ آغاز شده است ولی بالاترین اوج این شکاف طبقاتی در دولت فعلی صورت گرفته است.

نادری خاطرنشان کرد: دولت فعلی ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ذیل غرب تعریف می‌کند و ایالت متحده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مرکز ان می‌پندارد و معتقد است کشورهای حول این مرکز هستند.

وی تصریح کرد: مجلس کنونی که در پایان راهش قرار دارد با دولت برای شکاف اجتماعی و طبقاتی به شدت همراهی کرده است.

دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شورش‌هایی که در سال‌های 96 و 98 در کشور به وقوع پیوست نشان داد که فشار بر طبقات محروم و مستضعف چقدر می‌تواند خطرناک باشد.

وی گفت: مجلس یازدهم در حالی روی کار می‌آید که حتی آنهایی که به ما رأی نداده‌اند هم به این مجلس امید بسته‌اند.

نادری تصریح کرد: مهم تر از شکل و صورت مجلس بحث محتواست که بسیار مهم است. ان‌شاءالله این مجلس در بحث‌های محتوایی با پیشنهاد‌ها و طرح‌های مختلف می‌کشد مسائل و مشکلات مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کند و کارآمدی ویژه‌ای از خود نشان دهد.

دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی اظهار داشت: قرار است وبسایتی به نام IRMAJLES از سوی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی طراحی شود که در لایه‌های مختلف به نمایندگان دسترسی‌هایی می‌دهد که البته این موضوع مصوبه فراکسیون بوده است.

وی در مورد دیگر مصوبات این فراکسیون گفت: از بین ۱۶ نامی که برای فراکسیون پیشنهاد شده بود، در حال حاضر فراکیسون مردمی انقلاب اسلامی مصوب شده است که البته در روزهای آینده نهایی خواهد شد.

نادری اضافه کرد: بحث عضویت دیگر نمایندگان غیر این فراکسیون و از دیگر فراکسیون‌ها از دیگر مصوبات فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی بوده که بر همین اساس ۵ شرط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعیین کرده‌ایم که تبعیت از رهبری، التزام عملی به قانون اساسی، خدمت گذاری به مردم، پاک‌دستی و هم چنین تکمیل فرم عضویت این شروط است.

دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در مصوبه بعدی هم قرار شد که هیچ کدام از کمیته‌های ۱۱ نفره این فراکسیون موضع‌گیری رسمی له یا علیه کاندیداهای هیأت رئیسه اعم از رئیس مجلس و نواب رئیس نداشته باشند.

وی در باره دیگر مصوبات این فراکسیون خاطرنشان کرد: بحث مرامنامه و اساسنامه دیگر مصوبه این فراکسیون بود که البته هنوز نهایی نشده است و ان‌شاءالله آخر این هفته به تصویب نهایی خواهد رسید.

نادری خاطرنشان کرد: قرار شد نظرسنجی لازم از ۶۲ منتخب منتخبان کشور صورت گیرد که آیا جلسه استماعی برای ارائه برنامه های ریاست مجلس انجام شود یا خیر که اکثریت نظر مثبت در این باره دادند، لذا احتمالا اول خرداد اولین جلسه استماع برنامه‌های نامزدهای ریاست مجلس برگزار خواهد شد، اما در حال حاضر مشغول جمع آوری نام نامزدهای ریاست مجلس هستیم.

وی گفت: جلسه نهایی تعیین نامزد رئیس مجلس و نامزدهای نواب رئیس و شورای دائمی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی به احتمال زیاد در ۷ خرداد انجام خواهد شد.

احمد نادری منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس در باره مهم‌ترین اولویت مجلس آتی در حوزه‌های اقتصادی گفت: اقتصاد مشکل اول مردم و کشورمان است و اگر بتوانیم آن را حل کنیم، مشکلات دیگر حل خواهد شد.

وی گفت: شأن نظارتی و قانون گذاری از شئونات مجلس است که قطعا در بحث اقتصادی از این شأن‌ها استفاده‌ تمام و کمال خواهیم کرد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: در بحث نظارتی به دنبال بازگرداندن دولت به ریل انقلاب اسلامی هستیم و از آن هم کوتاه نخواهیم آمد، ضمن اینکه نظارت ما بر دولت بسیار جدی خواهد بود و باید راه‌های انحرافی که دولت رفته سریعا بازگردد و اشتباهاتش را جبران کند.

وی خاطرنشان کرد: معیشت مردم در حال حاضر در گرو سیاست‌های نئولیبرالیست است.

دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مجلس به سمت جهش تولید گام برمی‌دارد و در حوزه قانون گذاری می‌کوشیم معضلات حوزه تولید را برداریم.

نادری افزود: اگر بحث تولید حل شده و به جریان بیفتد و تولیدات ما صادرات محور باشد و بتوانیم از ظرفیت کشورهای همسایه با بازار ۶۰۰ میلیونی استفاده کنیم،‌مشکلات معیشتی‌مان حل خواهد شد و قطعا دغدغه ازدواج و بیکاری هم رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: بحث تولید متغیر است که می‌تواند منجر به رفع مشکلات کشور شده به شرطی که شأن مجلس رعایت شود.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم افزود: فراکسیون‌های مجلسی دو نوع است که فراکسیون سیاسی ناظر بر سیاست های کلان بوده و اهتمام جمعی برای تحقق یک سلسله اهداف در پشت آن است، البته فراکسیون‌های بخشی و تخصصی هم در مجلس داریم و منعی برای آن وجود ندارد.

نادری گفت: فراکسیون سیاسی در مجلس بسیار مهم است که برایند رویکرد مشترک نمایندگان در آن حوزه و هدف گذاری معطوف به آن است که در حال حاضر فقط فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی در مجلس یازدهم شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: مسئولیت کارگروه اجرایی،‌ زمینه سازی برای تشکیل هیات رئیسه مجلس و نواب و دبیران آن است و بنا داریم به غیر از ۱۲ نفر معرفی شده از سوی این فراکسیون، نامزد دیگری برای انتخابات هیأت رئیسه وجود نداشته باشد.

نادری اضافه کرد: باید یک فراکسیون سیاسی در مجلس یازدهم داشته باشیم که البته وظایف این فراکسیون ذیل نامزدهای شورای ائتلاف و لیست وحدت نیروهای انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: فراکسیون‌های تخصصی از نظر محتوایی می‌توانند کمک‌های بسیار خوبی به کمیسیون‌های مجلس کنند.

نادری گفت:‌در اردیبهشت شاهد شکل گیری اولیه ۶ تا ۷ فراکسیون با حضور منتخبین مجلس یازدهم بودیم که یکی از آن فراکسیون‌ها، فراکسیون گام دوم انقلاب بود که با اعضای این فراکسیون باید زیر ۴۵ سال باشند. این در حالی است که حدود ۶۰ نفر از منتخب مردم در مجلس یازدهم زیر ۴۵ سال سن دارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: نادری شکاف طبقاتی دولت روحانی مجلس یازدهم فراکسیون ها حال حاضر منتخب مردم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم

رییس فراکسیون مستقلین مجلس درباره گزینه‌هایی که برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح هستند، گفت: حدود ۶ یا ۷ نفر برای ریاست مجلس دوازدهم فعال هستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «غلامرضا نوری قزلجه» با اشاره به آرایش سیاسی مجلس دوازدهم، اظهار کرد: در مجلس آینده حتماً فراکسیونی تحت عنوان فراکسیون «مستقلین» خواهیم داشت؛ البته مستقلین نام پیش‌فرض و آن چیزی است که طی چند سال اخیر در ادبیات سیاسی ما مطرح شده، اما اعضا هر اسم دیگری را برای این فراکسیون انتخاب کنند، همان خواهد شد.

وی ادامه داد: رایزنی‌های اولیه بین منتخبان مجلس دوازدهم اعم از نمایندگان ادوار، نمایندگان فعلی و نمایندگان جدید انجام و قرار بر این شده است که افرادی با مشی اصلاح‌طلبی، میان‌رو و همچنین اصولگرایان معتدل و مستقل همگی در یک فراکسیون سیاسی تحت عنوان «مستقلین» یا هر نام دیگری که اعضا درباره آن به توافق برسند، باشیم.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس تصریح کرد: بدون احتساب افرادی که در دور دوم انتخابات به مجلس دوازدهم راه می‌یابند، فعلاً حدود ۸۰ نفر از افرادی که به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند، مشی سیاسی مستقل یا میانه‌رو دارند. امیدوارم نتایج در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم به گونه‌ای باشد که تعداد نمایندگان مستقل مجلس دوازدهم به ۱۰۰ نفر برسد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس دوازدهم درباره آرایش سیاسی احتمالی اصولگرایان در مجلس آینده، گفت: در مجلس یازدهم یک فراکسیون تحت عنوان فراکسیون «اکثریت» یا فراکسیون «انقلاب اسلامی» داشتیم که در نیمه دوم مجلس یازدهم تا حدودی به اختلاف برخوردند.

نوری قزلجه تصریح کرد: آنطور که زمزمه آن به گوش می‌رسد و بر اساس کاندیدا‌هایی که برای ریاست مجلس آینده مطرح هستند، به احتمال بسیار زیاد اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت و پیش‌بینی می‌کنم دو یا حتی ۳ فراکسیون سیاسی داشته باشند.

منتخب مجلس دوازدهم درباره رئیس احتمالی مجلس دوازدهم، گفت: افراد میانه‌رو و مستقل مجلس آینده، این موضوع را منوط به شکل‌گیری فراکسیون کرده‌اند و در اولین مجمع فراکسیون به دنبال آن هستیم که این موضوع را مطرح کنیم. البته برای پست‌ها و ارکان دیگر مجلس و اعضای هیأت‌رییسه هم بحث و تبادل نظر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: گزینه ما برای ریاست مجلس به این موضوع بستگی دارد که ببینیم تعامل فراکسیون‌های روبرو چگونه خواهد بود و آیا آنان با هم متحد می‌شوند یا آنکه اصولگرایان تعدد فراکسیونی پیدا می‌کنند. به هر صورت در اولین مجمعی که قبل از انتخابات هیأت‌رییسه برگزار خواهیم کرد، حتماً بنا داریم این موضوعات را مطرح کنیم.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس درباره گزینه‌های که برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح هستند، گفت: افراد زیادی مطرح هستند و بنده نمی‌خواهم اسم ببرم؛ در واقع افرادی برای ریاست مجلس مطرح هستند که یا خودشان با ما صحبت کردند یا از طرف آنان کسانی با ما صحبت کردند یا در رسانه‌ها شنیدیم؛ حدود ۶ یا ۷ نفر برای ریاست مجلس دوازدهم فعال هستند.

نوری قزلجه تاکید کرد: قطعاً هیچیک از این گزینه‌ها الان نمی‌توانند به طور قطع خود را رئیس مجلس آینده بدانند؛ در واقع هیچیک نمی‌توانند با ضریب اطمینان و احتمال بالا بگویند که رئیس مجلس دوازدهم می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم برای کسب این کرسی شانس برابر دارند، گفت: خیر؛ شانس این افراد متفاوت است، اما اینکه بگوییم یکی از این افراد، شانس قطعی یا احتمال بیشتری برای ریاست مجلس دارد، این‌گونه هم نیست؛ این موضوع یک مقدار پیچیده است.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مردم در انتخاب رئیس مجلس حتماً بازخورد‌هایی را که از انتخابات گرفتند، باید لحاظ کنند و باید علی‌القاعده نظرات افکار عمومی و وضعیت آرای انتخابات در این موضوع دخیل باشد و مجلس نباید بدون توجه به این موارد تصمیم بگیرد.

نوری قزلجه تصریح کرد: بر این اساس، بحث هیأت‌رییسه به خصوص رئیس مجلس یک موضوع پیچیده و چالشی خواهد بود و رقابت‌ها برای آن هم جدی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • مجلس مقتدر با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد