Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «یک خبر خوب برای روابط عمومی ها» نوشته «حسن دهقان»، روزنامه نگار شیرازی راهی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، کتاب «یک خبر خوب برای روابط عمومی ها» نوشته «حسن دهقان»، روزنامه نگار شیرازی راهی بازار کتاب شد. 

این کتاب با زیرعنوان «خطاهای رایج در خبرنویسی» در 11 فصل منتشر شده و به آموزش ها و نکات مهم در خبرنویسی و نمونه‌هایی برای درک بهترِ مفاهیم پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حسن دهقان» با بیان انگیزه خود برای تالیف این کتاب گفت: امروز، فعالان روابط‌ عمومی و جامعه رسانه‌ای از نظر فنی نیز با چالش هایی مهم مواجه هستند و هنوز خطاهای نگارشی در محتواهای تولید شده رسانه‌ای زیاد دیده می شود و حتی گاهی اصول ساده سبک‌های خبرنویسی رعایت نمی شود.

نویسنده کتاب «یک خبر خوب برای روابط عمومی ها» که سال 92 به عنوان جوان نمونه استان فارس در حوزه رسانه معرفی شد، افزود: کارشناسان روابط عمومی شاه‌کلید ارتباط دستگاه ها و مردم هستند و کارآمدی فعالان این حوزه می‌تواند در توسعه متوازن یک اجتماع، نقش کلیدی داشته باشد و ناآگاهی سستی در انجام وظیفه، جامعه را در ورطه ناآگاهی، بی‌خبری، خفقان و اضمحلال قرار می دهد.

وی اضافه کرد: این روابط عمومی‌ها هستند که باید با آگاهی از اصول نگارش و تولید خبر، بسته های شسته و رفته خبری را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند و در مرحله بعد توقع انتشار آن را داشته باشند و موضوعی است که غالبا مورد توجه قرار نمی گیرد و زمینه‌ساز ایجاد سوتفاهم در ارتبط با رسانه ها می‌شود.

مسئول کمیته آموزش خانه مطبوعات استان فارس تصریح کرد: تا کنون کتاب ها و مقالات متعددی در خصوص روش های ارتباط صحیح میان روابط عمومی ها و رسانه تدوین شده است و بر همین اساس، این مجموعه مختصر هرگز اراد افاضه فضل در این خصوص را ندارد.

دهقان ادامه داد: این کتاب با بررسی چالش‌های فراروی این ارتباط، در نظر دارد مبانی ساده و فراموش شده خبرنویسی و نگارش ژورنالیستی را گوشزد کند تا با بهره گیری از این تجربیات روزنامه ‌نگارانه، محصول خبری مدیران و کارشناسان روابط ‌عمومی از جانب رسانه‌ها پس زده نشود.

وی اضافه کرد: مطالعه کتاب «یک خبر خوب برای روابط عمومی ها» برای خبرنگاران به ویژه خبرنگارانی که به تازگی پا به عرصه رسانه گذاشته اند نیز مفید خواهد بود.

مدیرمسئول ماهنامه مهرگان صبا عنوان کرد: خاطاهای رایج در نقل قول نویسی، نگارش اعداد و ارقام، درست‌نویسی از نظر قواعد زبان و ادبیات فارسی، سبک های خبری و تیتر نویسی با ارائه نمونه هایی در این کتاب توضیح داده شده است.

دهقان اعلام کرد: این کتاب از طریق درگاه http://www.mehresabafars.ir/shop برای خرید الکترونیکی در دسترس عموم مردم و علاقمندان قرار دارد.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبر خوب کتاب شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است

روابط عمومی شورای وحدت اصولگرایان، درباره زمان انتشار فهرست کاندیداهای مورد حمایت این تشکل سیاسی در دور دوم انتخابات توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، احسان محمدحسینی معاون روابط عمومی و رسانه شورای وحدت، اظهار کرد: با عنایت به اصول حرفه‌ای و پرهیز از ایجاد شائبه و جلوگیری از انتشار شایعات بی‌اساس، ارائه هرگونه فهرست انتخاباتی منتسب به شورای وحدت در هر خبرگزاری و یا پایگاه خبری و فضای مجازی، فاقد اعتبار است.

وی افزود: فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از وبسایت و کانال‌های رسمی این شورا در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • «سیاوش عبدی» مشاور مدیرعامل، مدیر گروه روابط‌عمومی و حوزه مدیرعامل شد
  • بارش باران، نقش رستم را تعطیل کرد
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • فهرست‌های انتخاباتی منتسب به شورای وحدت فاقد اعتبار است
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • یک فوتی و ۴ مصدوم در حادثه واژگونی خودروی تیبا در یزد
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا