Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشکان آمریکایی می گویند که ویروس جدید کرونا احتمالا عامل سکته مغزی ناگهانی در برخی بزرگسالان بین ۳۰ تا ۵۰ ساله است. به گزارش جنوب نیوز به نقل از تابناک با تو؛ پزشکان از افزایش شواهدی سخن می گویند که از لخته شدن خون بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» به شکلی غیرعادی حکایت دارد. لخته شدن خون بیماران می تواند منجر به سکته مغزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توماس آکسلی، جراح مغز در نیویورک به همراه همکارانش در روزهای گذشته با بیمارانی روبرو شده اند که یا علائم ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا نداشتند و یا تنها از علائم خفیف ابتلا به این ویروس رنج می بردند. این بیماران به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شدند.

گزارش ما نشان می‌دهد که موارد سکته مغزی ناگهانی در میان بیماران جوان طی دو هفته گذشته هفت برابر شده است. اغلب این افراد سابقه بیماری ندارند و با علائم خفیف [بیماری «کووید ۱۹»] یا بدون علائم در خانه خود بودند.

به گفته توماس آکسلی تست کرونای این بیماران که کمتر از ۵۰ سال داشتند مثبت بوده است. این جراح مغز آمریکایی می گوید: «ویروس [کرونا] به نظر می رسد که با ایجاد لخته در شریان ها باعث سکته مغزی می شود.»

او می افزاید: «گزارش ما نشان می دهد که موارد سکته مغزی ناگهانی در میان بیماران جوان طی دو هفته گذشته هفت برابر شده است. اغلب این افراد سابقه بیماری ندارند و با علائم خفیف [بیماری «کووید-۱۹»] یا بدون علائم در خانه خود بودند.»

به گفته وی دو نفر از این بیماران با تاخیر با اورژانس تماس گرفته بودند. گزارش های متعددی طی هفته های گذشته از عدم تماس یا تاخیر در تماس با اورژانس همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا منتشر شده است. به نظر می رسد که شهروندان آمریکایی با توجه شمار زیاد بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» تصور می کنند که نباید در شرایط فعلی با اورژانس تماس بگیرند.

سکته مغزی در افراد زیر ۵۰ سال به ویژه در رگ های بزرگ مغز امری نادر محسوب می شود. نتایج یافته های توماس آکسلی و همکارانش قرار است در نشریه پزشکی نیو اینگلند (New England Journal of Medicine) چاپ شود.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: سکته مغزی ناگهانی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • فیلم دردناک از خودکشی ناگهانی یک زن حین تیراندازی
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند