Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-07@09:27:09 GMT

کاهش شدید سرمایه‌گذاری خارجی در چین

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۷۳۳۹

کاهش شدید سرمایه‌گذاری خارجی در چین

در چهار ماه نخست امسال سرمایه گذاری خارجی در چین بیش از چهار درصد کاهش یافت.

به گزارش جنوب نیوز به نقل از ایسنا؛ داده‌های منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی چین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در چین در مجموع چهار ماه نخست امسال به ۲۸۶.۵۵ میلیارد یوان ( ۴۰.۳۶ میلیارد دلار) رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد کاهش نشان می دهد. اصلی ترین دلیل این روند کاهشی با وجود شروع نسبتا خوب در ماه ژانویه، ناشی از انتشار ویروس کرونا بوده است.

تنها در ماه آوریل حجم سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در چین در مقایسه با آوریل ۲۰۱۹ به میزان ۱۱ درصد کاهش داشته است.

هر چند که کووید-۱۹ در چین تا حد زیادی مهار شده و روند بازگشایی کسب و کارها و بازگشت زندگی به شرایط عادی آغاز شده است، اما این کشور با بیش از ۴۶۳۰ کشته و ۸۳ هزار مبتلا، کماکان اصلی ترین کانون درگیر با این بیماری در سطح جهان محسوب می شود.

در بین بخش های مختلف، بیشترین رشد سرمایه گذاری مربوط به خدمات فنی با ۴۶.۹ درصد، تجارت الکترونیک با ۷۳.۸ درصد و صنایع های تک با ۲.۷ درصد بوده است. کشورهای عضو اتحادیه آ.سه.آن طی این مدت سرمایه گذاری های خود در چین را ۱۳ درصد افزایش داده اند؛ در حالی که اتحادیه اروپا ۲۹.۱ درصد کمتر در این کشور سرمایه گذاری کرده است.

متوسط سرمایه گذاری خارجی چین در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۴.۵۲ میلیارد دلار بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سرمایه گذاری ۱۳۴.۹۶ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۸ و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به سرمایه گذاری ۱.۸۳ میلیارد دلاری سال ۲۰۰۰ بوده است.

صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی چین در سال جاری تحت تاثیر شیوع کرونا، تعطیلی کسب و کارها و اخلال در تجارت خارجی به زیر دو درصد برسد که در صورت تحقق، این نرخ رشد ضعیف ترین رشد اقتصادی ثبت شده چهار دهه اخیر دومین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها

به گزارش خبرآنلاین،طبق پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان تهران از بعدازظهر امروز تا فردا به تدریج کاهش ابر همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید مورد انتظار می‌باشد.

ایسنا در خبری نوشت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید، گاهی رگبار پراکنده در ارتفاعات، افزایش ابر و گاهی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر امروز تا فردا به تدریج کاهش ابر همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید مورد انتظار می‌باشد.

همچنین با عبور موج دیگری از روز دوشنبه تا چهارشنبه آسمان استان نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق، در نقاط مستعد تگرگ و گاهی وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط با خیزش موقت گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902783

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها
  • هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در تهران
  • هشدار وزش باد شدید در تهران