Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@04:25:44 GMT

عضله سوزی در ماه رمضان ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۷۴۲۰

عضله سوزی در ماه رمضان ممنوع است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمود روشنی مدیر پایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بابیان اینکه برخی ورزشکاران در ماه رمضان علاوه بر انجام طاعات و عبادات، از فرصت این ماه برای کاهش وزن نیز استفاده می‌کنند، گفت : این افراد درصورتی که در این ماه تحرک و ورزش خود را حذف کرده و رژیم غذایی داشته باشند، به جای چربی سوزی، عضله سوزی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : اگر ورزشکاری قصد دارد در این ماه کاهش وزن داشته باشد، در کنار اینکه باید ورزش خود را بصورت مستمر انجام دهد، تغذیه مناسبی هم باید داشته باشد.

مدیر پایگاه قهرمانی کرمانشاه افزود: متاسفانه گا‌ها ورزشکارانی داریم که در این ماه ورزش را کنار می‌گذارند و فقط رژیم غذایی می‌گیرند و پس از گذشت بیست روز و یا در پایان ماه رمضان با خوشحالی اعلام می‌کنند که چند کیلو کاهش وزن داشته‌اند، درحالیکه آن چه در این مدت از دست داده اند، عضله‌های بدن و نه چربی‌ها بوده است.

او گفت: زمانی که وعده‌های غذایی محدود می‌شوند و از طرفی فرد هم فعالیت جسمانی شدیدی ندارد و منبع حرارتی ایجاد نمی‌شود تا سوخت و ساز در بدن اتفاق بیفتد، بدن به سراغ پروتئین‌ها می‌رود و از آن استفاده می‌کند.

روشنی ادامه داد: عدم تحرک و رژیم تغذیه‌ای نامناسب هرچند باعث می‌شود فرد احساس کند که وزن کم می‌کند، اما در واقع "طلای بدن" یعنی عضلاتی که به سختی ساخته می‌شوند را از دست می‌دهد. عضلاتی که برای ایجاد هر ۱.۵ کیلوگرم آن‌ها شش ماه زمان نیاز است.

او به ورزشکاران توصیه کرد، حتما در هنگام سحر غذا‌های کربوهیدراته و پروتئین دار مانند گوشت، تخم مرغ، ترکیبات سویا، تخم بلدرچین و... مصرف کنند تا در طول روز بدن با مدیریت انرژی مواجه نشود و از طرفی هم کمبود پروتئین برایشان پیش نیاید.

مدیرپایگاه قهرمانی استان در خصوص بهترین ورزش‌هایی که در این ماه می‌توان انجام داد هم گفت: ورزش‌های هوازی کم شدت مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و ایروبیک از جمله ورزش‌هایی هستند که می‌تواند حدود یک تا یک ساعت و نیم قبل از افطار آن‌ها را انجام داد.

او افزود: ورزشکارانی که هنوز مبتدی هستند از انجام ورزش‌های قدرتی سنگین و انفجاری در این ماه خودداری کنند .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم غذایی رژیم لاغری کاهش وزن غذای سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بانوان در دیدار پرسپولیس ممنوع شد!

آفتاب‌‌نیوز :

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر ک هم برای قهرمانی و هم برای بقا اهمیت زیادی دارد، نساجی در ورزشگاه وطنی میزبان پرسپولیس است.

در این بازی با تصمیم شورای تامین استان مازندران، بلیت فروشی برای بانوان انجام نخواهد شد.

این تصمیم باتوجه به این موضوع گرفته شده که درب ورودی که در هفته‌های گذشته برای حضور بانوان در نظر گرفته شده بود، در این هفته محل ورود تماشاگران تیم میهمان است و به همین منظور این ورزشگاه در این بازی مهم پذیرای بانوان نخواهد بود.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • (تصاویر) کارخانه عضله سازی هادی چوپان افتتاح شد!
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • حضور بانوان در دیدار پرسپولیس ممنوع شد!
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • پلنگ صورتی عضله‌ای: این شخصیت دیگر خنده دار نیست! (عکس)
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت
  • پیام ده‌روسی به لورکوزن: به کامبک اعتقاد داریم
  • سکانس‌هایی از فیلم ورود و خروج ممنوع